Kan je gevoelig zijn voor corona?

Discussie in 'Corona forum' gestart door Baileyy, 30 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Het is nu al de 3e keer dat ik corona heb. De eerste keer was nog voor de vaccinaties maar was ik echt 2.5 week ziek. Hoofdpijn, duizelig en moe. Nu de 3e keer wist ik meteen dat ik het weer had. De herkenbare Hoofdpijn en weer slecht kunnen zien en duizelig.

    Kan je vatbaarder zijn voor corona?
    Mijn man heeft het 2 keer gehad en amper last, gewoon thuis doorgewerkt. Kinderen hebben helema niks. Maar ik heb nu na 4 dagen nog echt flinke Hoofdpijn en duizeligheid. Ik hang maar wat op de bank..
    Kan je vatbaarder zijn voor corona? En is het normaal dat je dan steeds dezelfde klachten krijgt?

    Ik ben bijvoorbeeld nooit benauwd of hoesterig geweest..
     
  2. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.611
    3.859
    113
    Volgens mij is daar nog veel niet bekend over. Maar ik denk zelf dat er zeker iets moet zijn waardoor de ene veel klachten krijgt en een ander niet of nauwelijks. Misschien bepaalde bloedgroep, gen oid?
    Hoe zou je anders kunnen verklaren dat er in sommige families heel veel mensen ernstig ziek waren (behalve die aangetrouwde schoonzoon, zwager oid) en andere families amper tot niks voorkwam.
    Tevens ken ik ook mensen die het nooit gehad hebben, maar veelvuldig er wel direct mee in aanraking geweest zijn met en zonder bescherming. Maar die voor werk constant moesten testen (ook pcr) en het dus eigenlijk niet onopgemerkt gehad kunnen hebben.
    In ieder geval beterschap gewenst!
     
    Jackie87 en Baileyy vinden dit leuk.
  3. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.449
    7.291
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    hmm misschien mijn schoonzusje heeft het ook al 3 of 4 keer gehad en mijn broertje bijv. nog steeds niet terwijl ze samen slapen, wonen, eten.. vind ik ook best apart. Ik heb het 1x gehad nu, en heb me al die tijd niet extreem aan de regels gehouden. Niet perse grote evenementen of drukke plekken bezocht maar verder gewoon normaal geleefd eigenlijk en vrienden bezocht zoals ik daarvoor ook al deed. hoorde om mij heen dan wel heel vaak gevallen, maar ik had het nooit.
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  4. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Blijft toch gek he hoe dat werkt. Maar vraag het me dan wel af. Nu 3e keer en weer diezelfde klachten.

    Mijn dochter heeft keelpijn zegt ze, verder geen klachten, toch maar net getest en ja hoor corona. Voor haar de 2e keer.. Weg sinterklaasvieringen.. ik vind het zo sneu voor haar. Ze was al zo bang om het te krijgen...
     
  5. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Ah, dat is echt waardeloos… die teleurstellingen voor de kinderen vind ik echt zo vervelend….
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  6. Chechi

    Chechi Niet meer actief

    Uit onderzoek is gebleken dat bloedgroep A een grotere kans heeft op een besmetting en bloedgroep A en AB grotere kans op een ernstig verloop. Bloedgroep O heeft minste kans op COVID en ook minst erge beloop.

    Hier in de familie klopt het. Al mijn familieleden met bloedgroep O hebben maximaal 1 keer COVID gehad en heel mild. En sommigen meerdere keren met erger verloop met bloedgroep A. Ik zelf heb bloedgroep O en heb 1 keer COVID gehad terwijl ik wel 10 keer in contact ben geweest met iemand die besmet is zonder mondkapjes oid. Mijn partner heeft het meerdere keren gehad, we vermeden elkaar niet, sliepen in zelfde bed en ik kreeg gewoon geen COVID. Ik kreeg ook pas COVID toen er een uitbraak was van de Delta variant, die extra besmettelijk was.
     
    Willemijntje19 en Baileyy vinden dit leuk.
  7. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Ja voor de kinderen vind ik het het ergste.. En dat in deze periode.. bah
     
  8. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.947
    12.420
    113
    Vrouw
    Ja dat is enorm sneu dan, dan later moment kadootjes doen. Vind goed dat je test verder doen wij ook, hebben t in oktober voor eerst gehad en was enoorm ziek ervan
     
  9. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Ahh wat super sneu!! En zó herkenbaar. Vorig jaar hadden onze dochters het precies in deze tijd met de Sinterklaas viering van school. Er kwamen nog wel heel lief een aantal pieten een cadeautje van school bij de deur leggen. En tijdens onze pakjes avond waren opa en oma er via videobellen bij. Vlak voor kerst bleek mijn man ook nog positief en viel kerst met opa en oma ook nog in het water. Onze dochters waren nu ook weer een soort van bang dat ze het weer zouden krijgen rond Sint of kerst. Dat vind ik het vervelendste aan Corona, wanneer kinderen iets leuks moeten missen :(
    Beterschap voor jullie! Probeer er thuis iets gezelligs van te maken.
     
  10. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Tja ik kan wel doen of het er niet is. Maar ik ben er zelf ook echt behoorlijk naar van. Echt niet zoals ik verkouden ben. Mijn man daarentegen alleen wat moe en verkouden. Ik wil gewoon niet dat opa en oma ook besmet raken dus vandaar dat ik test. Maar wat een ontzettend belabberde timing.. Ik vind het zo zielig voor de kinderen.
     
  11. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Ach wat sneu zowel sinterklaas als kerst vorig jaar... Niet leuk!
    Tja we vieren sinterklaas maar met het gezin. En maken er wat leuks van. Maar de kinderen hadden zo'n zin in sinterklaas vieren met de families aan beide kanten. Met neefjes en nichtjes. En ook daar zijn cadeautjes voor van ons en andersom. Dat kan je niet inhalen. Zo jammer.
    Ik weet niet wat school doet.. Maar we kregen een berichtje vanmorgen van school dat er veel zieken zijn en of de ouders konden zorgen dat de surprises wel op school konden komen voor de hogere klassen.
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  12. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Covid blijft raar.
    Ik ben nog geen 1x covid gehad, niet gevaccineerd. Terwijl ik al paar jaar kamp met forse astma klachten en 3x een longontsteking heb gehad in 3,5 jaar tijd.
     
    Baileyy en Willemijntje19 vinden dit leuk.
  13. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Over dit onderzoek heb ik ook gelezen en het zal ook zeker kloppen!
    Het grappige is alleen dat ik zelf bloedgroep A heb en nog geen Corona heb gehad. Verder iedereen van ons gezin meerdere keren. Nu kan ik me haast niet voorstellen dat ik écht geen Corona heb gehad hoor. Heb t vast asymptomatisch doorgemaakt of ten onrechte een negatieve test gehad. Maar opmerkelijk vind ik het wel.
     
    Baileyy en Chechi vinden dit leuk.
  14. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Ah niet leuk dat jullie nu het Sint feest met de familie missen!! Ik wens jullie thuis alsnog een fijne Sinterklaas avond en hopelijk voelen jullie je ook gauw beter.

    Misschien dat school de surprises wel kan uitstellen of zo, als er zo veel zieken zijn.
    Vorig jaar hadden er toen bij ons op school veel Corona en daarom hebben ze de surprises in het voorjaar toen alles weer een beetje normaal was, op een leuke manier nog aandacht aan besteed. Inclusief pepernoten en chocomel, vond ik wel weer leuk van de school.
    Beterschap en alsnog een fijne Sinterklaas!
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  15. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Interessant. Ik heb ook die bloedgroep. Ik ga eens kijken of ik er wat over kan vinden
     
  16. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Raar he dat corona
    Ik heb ook forse astma ook. Nu 3 keer corona gehad. Maar benauwdheidsklachten nog nooit gehad.

    Maar wel enorm duizelig steeds in mijn hoofd. Nu al dag 5 en het is absoluut niet over.
     
  17. Zeebra

    Zeebra Bekend lid

    5 aug 2020
    803
    1.082
    93
    Vrouw
    Hier haak ik even op in. Er lopen onderzoeken maar het is niet officieel bewezen, onderzoeken suggereren dat er een grotere kans bestaat echter moet hier meer onderzoek naar gedaan worden.
     
    Baileyy, Neuzeke en Suzi98 vinden dit leuk.
  18. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.641
    2.377
    113
    Vrouw
    Dat is wel bijzonder, maar hier klopt dat ook.
    Mijn man is A+ en heeft nu 2 corona gehad waarvan 1x (de eerste) heel erg, heeft ook alles vac en boosters, 2e keer gewoon grieperig.
    Ik heb ook 2x corona gehad maar niet zo erg ziek, gewoon een paar dagen. Onze kinderen hebben het nog nooit gehad (regelmatig getest) O-
     
  19. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.414
    3.965
    113
    noord holland
    O echt? Hier het hele gezin bloedgroep A (twee positief en twee negatief) en nauwelijks last.
    Ik waarschijnlijk meteen aan het begin (eind maart 2020) vanwege typische klachten maar niet enorm heftig ziek ofzo, overige gezinsleden niet ziek. Toen werd t niet getest verder, maar wel sterk vermoeden bij mij.
    Daarna pas weer februari 2022 'in huis' gehad, wat verkoudsheidsklachten bij de overige gezinsleden en ik zonder klachten positief.
    Echt nauwelijks last dus.
     
  20. WinMom90

    WinMom90 VIP lid

    9 jul 2021
    5.510
    4.310
    113
    Vrouw
    Nederland
    Hier klopt dit niet, haha

    Manlief bloedgroep O. 3 keer corona waarvan 2 keer zeer heftig. 3e keer mild..
    Ik heb bloedgroep a, afgelopen zomer eerste besmetting ondanks dat Manlief en ik bij zijn vorige besmettingen gewoon bij elkaar gelegen hebben tot moment dat we ontdekten dat hij corona had (klachten kwamen bij hem ineens uit het niets).
     

Deel Deze Pagina