Dag allemaal! Ben ik weer met een paar vragen: Mijn dochtertje (morgen 12 weken) heeft in de afgelopen week een fascinatie voor haar handjes ontwikkeld. Heel schattig, maar ook een beetje onhandig, want ze staat erop te proberen om haar duim, vingers en soms hele hand bij het drinken ook in haar mond te stoppen. Dat leidt tot een hoop lucht slikken, boos worden omdat ze niet genoeg binnen krijgt, en als ik probeer om haar armpjes en handjes uit de weg te houden ook tot de nodige worstelingen. Iemand tips om dit op te lossen? Ze is trouwens ook erg afgeleid tijdens het drinken (wat moet dat worden als ze 4 maanden is...), en drinkt dus in mijn idee ook maar weinig (5 minuten is wel de max en dat dan 5 a 6 keer per dag, plus een keer of twee per dag dat ze een half uur drinkt, meestal 's nachts, als ze te slaperig is om op haar handjes en omgeving te letten; heb vaak het gevoel dat mijn borsten niet veel leger zijn na 5 minuten). Denken jullie dat dat voldoende is? Tussendoor wegen is hier in Canada wat lastig (en ik heb pas 26 maart weer een afspraak bij de dokter), maar ze lijkt wel voldoende volle luiers te hebben. Wat denken jullie?
Grappig ik heb precies hetzelfde bij mijn zoontje van 3 maanden Ik probeer overdag zoveel mogelijk prikkels weg te halen en ik doe 1 armpje om me heen en de andere haal ik telkens weg Hij krijgt wel genoeg binnen, ik maak me niet druk, hij is vrolijk, hij poept en plast en slaapt tis een fase denk ik maar
Die van mij deed dat toen ook. Nu is hij 4 maanden en meneer heeft t heel druk, behalve met eten. Hij maakt er zelfs een spelletje van, loslaten, wachten tot ik kijk, dan lachen en snel weer de tepel pakken om vervolgens het hele riedeltje weer te doen. En zo soms heel de voeding lang pfff. Er staat je dus nog wat te wachten Ik deed toen altijd een arm onder mijn borst langs en de andere hield ik vast of liet hem met mijn vingers spelen enzo. Werkte toen nog goed, nu helaas niet meer haha.
Ben dus in ieder geval niet de enige . Lastig wel. Ze is nu ook op mijn tepel gaan kauwen (AUW!), en ligt de hele tijd mijn aandacht te trekken door te glimlachen en geluidjes te maken. Best schattig, maar om 4 uur 's morgens hoeft dat van mij niet zo haha!