Jij kan weinig doen maar de leidsters kunnen dit melden of in ieder geval raad vragen bij het AMK (Advies enMeldpunt Kindermishandeling) dit is niet alleen voor mishandeling maar ook voor vermoedens van verwaarlozing; daar klinkt dit nl naar. Als een knd niet vaak gewassen kan worden hoeft t naar mijn idee niet te stinken of aangekoekte ontlasting op z'n piemeltje te zitten. Ook als de leidsters herhaaldelijk advies hebben gegeven en t helpt niet zou ik als leidsters iig het AMK om raad in dezen vragen. Als de situatie echt zo is als je m beschrijft vind ik t echt een tekortkoming van het kdv als ze dit niet melden!! Dat zijn instellingen die met kinderen werken nl in toenemende mate verplicht. (ik werk zelf bij Bureau Jeugdzorg dus weet jammergenoeg dat er veel te weinig / te laat gemeld wordt)
O, en als het kindje daar 3 keer per week komt (of 2x? Of 1x?) dan misschien toch daar in bad doen? Dan is het iig 1/2/3 keer per week gewassen! Onder het mom van: "ongelukje" met de luier etc....
klopt wat je zegt femke maar ze handelen naar wat ze mogen van hun hoofd. Blijkbaar vind die het niet ernsig genoeg om iets te doen van een gesprek hierover.
Ik werk ook op een kdv. VAndaar die tip Zo doen wij het meestal en ouders willen toch het beste voor hun kind, dus vaak werkt het wel als je een beetje op hun gevoel inspeelt
Geloof bijna elke dag hahahaha. Maar dan moet er ook een vies pak komen Anders gaat het opvallen *proest*
MAar ik denk dat het al veel scheelt als ze die olie niet meer gebruikt, maar gewoon vaseline lanette creme. Weet niet of je die olie zelf al eens geprobeerd heb, maar dat gaat echt schuren, du vind eht dan niet zo gek dat ze smetplekken krijgt.
Ik doe tegenwoordig olie in haar badje en droog haar daarna goed af dus de olie blijft hier niet op de huid liggen zoals bij de ander. Nou goed ik lees morgen verdere tips en vragen wel want ik ga eens iets anders doen. Krijg pc ogen
Nou ja, 3 keer per week in badje is voor zn huid ook beter. Krijg hele rare ideeen om mt zn kleertjes te doen... Maar je kan ook wat fruithap of melk morsen?
hmm ik vind het twijfelachtig... Ten eerste weten jullie niet precies wat zich thuis afspeelt. Ten tweede vind ik het ook niet kunnen dat het KDV dergelijke informatie doorspeelt naar derden! Je spreekt vaak over "wij" als je het over het KDV en de verzorging hebt - bijvoorbeeld in bad doen. Maar ik mag aannemen dat JIJ niks met dat kindje doet...Toch!? Je begint altijd eerst bij de moeder. Twijfel je over de werkelijkheid van haar verhaal, over de allergie bijvoorbeeld, dan zou ik dat navragen bij een arts. Ik zou het zelf niet moeten hebben dat iemand anders besluit mijn informatie te negeren (bijvoorbeeld dat ik zeg dat mijn kindje allergisch is voor water en ze dan tóch besluiten om mijn kindje in bad te doen - omdat ze dat zelf willen).
Ik sluit me aan bij female81, wat onprofessioneel dat de leidsters van het kdv dit met jou bespreken... ook al zijn het vriendinnen, dan nog kan dit echt niet!
weinig denk ik. ik heb als vrijwilliger gewerkt op een medische creche en daar kwam ook een kindje wat met gekristaliseerde luiers gebracht werd en meer van dat soort dingen. het hoofd zei toen ook dat wij er weinig tegen konden beginnen. ik vond het zo raar. en iderdaad waarom bespreken ze dat met een andere moeder en niet met hulpverleners ofzo.
moeilijke situatie. Ik heb ook een exceem kindje en mijn jongen gaat 2 x per week in bad en dan nog smeer ik m in met vaseline VOOR hij in bad gaat, want anders zit hij weer hevig onder het exceem. hij reageert dus al alleen op water! Ik zou dus ook niet blij worden als een kdv mijn kind in bad zouden doen. de korsten die jij noemt in de plooien vd nek en oksels klinken als smetplekken, en als je dat gaat boenen gaat t inderdaad bloeden. de mama van dit kindje gebruikt olie en dat verstikt de huid en juist in de plooien en zo moet zij andere zalf gaan gebruiken. ik zou tegen je vriendinnen zeggen dat ze eens een gesprek aan moeten vragen met de mama en hen zorgen uiten.. en misschien dat de mama dan bij de ha langs gaat voor de juiste zalf. ik kreeg voor de bloedende plooien in de nek vooral speciale zinkzalf vd dermatoloog. ik denk niet dat hier spraken is van verwaarlozing maar meer onwetendheid, omdat ik denk dat het kindje sterk op water en zeep reageert waardoor zij denkt dat weinig in bad gaan de oplossing is. terwijl het dus anders kan,
a gatverderrie en wat zielig!!! mijn dochtertje heeft ook eczeem en gaat hier om de dag in badje maar kont muts en gezicht worden hier 2 keer per dag gewoon gewassen hoor en zonodig wel vaker! vind het heeeeeel vreemd dat kdv niet optreed hun nemen de verzorging van jouw kindje over en mogen dus ook zeggen dat als de baby niet schoon komt dat de hygienne van andere kindjes ook in gevaar brengt. ik vind het ook smerig als een kind wat zo vies is wel met mijn kindje speelt.
maar als leidster van een kdv die mag echt wel haar mening geven. dan moet je niet je zorg overdragen aan hun. ik vraag ook aan hun of ze mijn dochter willen insmeren op haar droge plekjes en dat doen ze ook.
Ik sluit me aan bij Female81 en Anakin. Ik vind het ook onprofessioneel om dit met jou te bespreken, zeker omdat je ook als moeder op het verblijf komt. M.i. kan het KDV wel een gesprek met moeder aangaan. je draagt samen de zorg voor het kind... laat ze vraag hoe ze de plekken moeten behandelen en laat ze vragen wat de arts heeft gezegd. dan kun je een gesprek aanknopen en kan een kind geholpen worden. mocht dat nog niet helpen kun je het altijd nog hogerop gaan zoeken. Zit er geen zorgteam boven een KDV dat samenwerkt met allerlei instanties?
In eerste instantie dacht ik ook dat jij er zelf leidster was, maar dat is dus niet zo begrijpik. Vind het dan idd raar dat jij dit soort dingen hoort.... Heeft ze jou zelf vertelt dat het de hele dag in een draagdoek hangt? Of maken de leidsters dat er van? Want kan ook best overtrokken zijn..... Kindjes met eczeem kunnen in ieder geval prima vaker als eens per maand in bad Hier ook kindje met eczeem nl en die gaat 2x per week in bad. Doe er dan niets in en was m met Neutral. Verder wordt hij een paar keer per dag ingesmeerd....
het kdv heeft er waarschijnlijk een protocol voor, wanneer ze bijv. kindermishandeling vermoeden. Dit gaat meestal gepaard met een heel stappenplan dat door professionals in elkaar is gezet. De leidsters zijn goed opgeleid neem ik aan, zij zullen heus wel actie ondernemen wanneer zij dat zelf nodig achten.. Het kdv kan trouwens contact opnemen met het cb om wat na te vragen, over hun oordeel. Als ik jou was zou ik me er niet mee bemoeien, misschien zit je er wel helemaal naast?
Ik zou het nog één keer met haar bespreekbaar maken en anders idd een melding maken bij het AMK. Dit is toch een vorm van kindermishandeling, verwaarlozing. Dan kunnen ze de moeder een beetje in de gaten houden want vaak loopt het (later) dan op andere vlakken ook niet helemaal lekker. Misschien kan ze het gewoon niet aan in haar eentje?
Heb verder niet alle reacties gelezen, maar hoe weet je dat zij hetg niet goed doet? Dat meet je af aan het stinken? Hier ook een dametje met huidproblemen en daarom maar 2 keer per week hooguit in bad. En dat betekent dus ook dat soms bepaalde luchtjes gaan overheersen... want wassen met een washandje wil ook niet altijd even goed. Ik moet er niet aan denken dat iemand mij bij de kinderbescherming zou melden omdat m'n kind stinkt... Je zegt verder dat ze wel lief is voor haar zoontje, (draagdoek en borst), en dat CB eea monitort. Dan is het verder prima toch?