Ik zou er ook flink van balen. Zeker als je handtekening wordt vervalst. Hier gelukkig een zeer nette bezorger die het altijd boven komt brengen. Ontzettend vriendelijk ook. In ruil daarvoor neem ik vaak pakketjes van buren aan, al heb ik zelf geen pakketje. Kleine moeite en dan is hij er vanaf.
Goed dat je het gemeld hebt bij post nl! Dit gaat alle perken te buiten, vind ik. Afhankelijk van hoe post nl het oplost kun je alsnog aangifte doen.
Klopt, en als ze daardoor hun mensen zo gaan uitbuiten, dan is het juist belangrijk om er melding van te maken!
Nee... post.nl is een onderzoek gestart. We hebben gezegd dat als de uitslag ons niet zint wij alsnog naar de politie gaan (of DAS hiervoor gaan inschakelen), dus het is even afwachten
Waarom moet post.nl en andere bezorgdiensten hun mensen zo uitbuiten? Omdat wij alles zo goedkoop mogelijk en zo snel mogelijk willen hebben. Als bezorgdiensten niet kunnen voldoen aan de lage prijzen, dan gaan ze eruit. Weer een sociaal drama. En dan maar zeggen dat de overheid de schuldige is van de armoede en werkeloosheid. We dragen er allemaal zelf toe bij!
Dit idd, mijn vorige bezorger heeft daar dus herhaaldelijk over geklaagd... dus die is nu weg, want voor hem 10 anderen...
Ligt er erg aan waar het geld naartoe gaat. Een pakketje verzenden kost 7 euro, dat is niet weinig. En bij dhl zie je met geluk daar 50 cent van terug en mag de benzine en onderhoud van de auto daar nog van af. Wat mij toen veel geld koste was mensen die niet thuis waren. Ik moest het dan een keer of 4 aanbieden waardoor het op de lange duur geld koste. Is het een huis dat in uit de route staat kost het ook geld om het te bezorgen en zou het ook aantrekkelijk zijn om te doen alsof diegene niet thuis is. Ik ben voor een uurloon en een uitvoerbare hoeveelheid pakjes.
Maar als ik een paar kinderenschoenen kan bestellen (in china of waar dan ook) voor nog geen 5 euro, dan kan er maar moeilijk 7 euro naar de bezorger (DHL of gelijk wie) gaan. Dus zij kunnen gewoon niet meer betalen als ze een graantje mee willen pikken van de hele webindustrie die er nu is. Dat dat wat ze krijgen dan ook nog eens niet goed verdeeld wordt en dus niet gaat naar de mensen die ermee rondrijden, daar heb je volkomen gelijk in. Daarom vind ik het ook wel erg als hier zo afgegeven wordt op de bezorgers. Zij hebben niet steeds de keuze om beter werk te doen. Zij doen dit vaak echt niet voor hun plezier. Ik wou gewoon aangeven dat veel 'bezorgproblemen' er zijn door uitbuiting van de bezorgers, en dat wij zelf meewerken aan die uitbuiting door alles goedkoop en snel te willen.
Dan ben ik wel benieuwd wathiervoor de oplossing zou moeten zijn volgens jou. Ik vind overigens niet dat postbezorgers uitgebuit moeten worden hoor. Ik hoop niet dat mijn post zo overkwam..