Hoi allemaal, Ik vroeg mij af of er meer vrouwen zijn die een zogenaamde piek hebben voor de piek. Ik heb tot nu toe bijna elke cyclus ongeveer 8 dagen voor de echte piek een neppe om het zo maar te zeggen.. Het is dan een flinke stijging, maar nog niet mega knal zoals bij de echte piek. (Daarna is het weer bijna helemaal wit) Ook heb ik voor de neppe piek heel veel rekbare cervixslijm en meer zin. Nou heb ik wel gelezen dat het lichaam zich dan voorbereid op een eisprong maar om wat voor reden ook niet doorzet en het na een paar dagen nog een keer probeert.. Ik ben dan ook altijd na zo’n neppe piek weer droger en daarna komen de symptomen weer terug. Ik ben inmiddels 15 maanden ontpilt, heb nog steeds lange en onregelmatige cyclus. Ik heb bloed laten prikken bij de huisarts, dit was paar dagen na de eisprong en toen was alles goed. Ze heeft zelf gevoeld en dat was ook goed. Nu heb ik vrijdag een inwendige echo en ben benieuwd wat daar uitkomt. Maakt het uit wanneer je bloed laat prikken? Mijn huisarts zegt van niet.. maar kan het zo zijn dat mijn hormonen voor de eisprong raar doen en na de eisprong normaal? Bij de vrouwen die hetzelfde hebben, is daar wat uitgekomen? Ik kan trouwens niet temperaturen, omdat ik snachts regelmatig opsta vanwege een overactieve blaas.. Dankjewel alvast!
Ja, dit heb ik ook. Rond CD16 een nagenoeg positieve ovulatietest en alle ovulatiesymptomen. Daarna verdwijnen de symptomen om na een aantal dagen weer terug te komen, rond CD21 heb ik dan opeens de écht positieve ovulatietest. Net of er altijd twee pogingen nodig zijn om het goed te doen.
Gek is dat he.. en dan heb ik al oorzaken gelezen maar heb geen stress.. geen gewichtschommelingen.. geen medicatie etc.. mijn huisarts blijft roepen dat het nog steeds ontpillen kan zijn.. maar pff na 15 maanden nog steeds ontpillen heb jij onderzoeken gehad of niet?
Neehoor, geen onderzoeken. Maar vraag me ook af of het wel iets ergs is? Lees het op internet wel meer, eigenlijk Hier in mei met de pil gestopt en sinds oktober voor een derde bezig, dus ik heb nog even geduld...
Weet ik ook niet, in mei gestopt is inderdaad ook nog niet zo lang! Ik krijg ook onderzoeken omdat ik meer dan een jaar ontpilt ben en nog steeds lange en onregelmatige cyclussen heb en dan lees je ook weleens dat kwaliteit van het ei achteruit kan gaan. Wat ik me best kan voorstellen als het langer duurt.. maar geen idee. Morgen een echo en daarna zien we wel weer verder!
Wil niet zeggen dat jij dat ook hebt, maar heb vandaag inwendige echo gehad en overduidelijk PCOS.. ik dacht zeg het nog wel even, maar jij bent pas net van de pil af eigenlijk dus misschien ook niks aan de hand!
Nog niet zo lang van de pil af indd en al 2 kinderen dus verwacht het niet Is er nu een volgende stap voor jou?
Ja daarom is het vast niet! ik moet maandag huisarts bellen en dan kan ik hopelijk snel terecht bij een gynaecoloog!