Voeden, voeden, voeden....

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Smeetje, 5 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smeetje

Smeetje Bekend lid

28 mei 2006
    605
    0
    0
    Twente
    Hoi,

Ik heb een dochtertje van net 2 weken oud, het voeden gaat op zich goed (wel met tepelhoedje). Maar.... ze drinkt steeds ongeveer 15-20 minuten uit 1 borst en valt dan in slaap en is niet wakker te krijgen. Als ik haar dan in haar bedje leg wordt ze na een paar minuutjes wakker en geeft weer aan dat ze drinken wil. Ik geef haar dan de andere borst, soms geeft ze het na een paar minuutjes weer op, soms drinkt ze zo nog weer eens 15-20 minuten. Dan leg ik haar weer in bed en weer is ze na een klein kwartiertje weer wakker. Dit gebeurd meestal na de voedingen overdag. 's Nachts slaapt ze van ong. 23.30 tot 3.30 en daarna weer tot 7.00 uur. 's morgens valt het ook nog redelijk mee, dan slaapt ze na de voeding van 7.00 uur tot 11.00 uur, maar dan beginnen we met klungelen.. Ze is soms gewoon de hele middag van voeding tot voeding wakker, hebben haar al eens een tijdje laten huilen, maar dat werkt ook niet. Is dit wel normaal. Ze mogen toch maar met voedingstijd 1 uurtje wakker zijn per voeding? Wordt er soms wanhopig van en twijfel of ze overdag wel genoeg heeft aan mijn borstvoeding. Misschien wordt ze er niet verzadigd van en moet ik over gaan op flesvoeding? Ik ben nu zo veel tijd kwijt aan borstvoeding geven, en ik heb ook nog een peuter van 3 die ook haar aandacht wil. Dat lukt niet altijd en voel me daar soms schuldig over. Bij mijn oudste dochter wat het precies hetzelfde verhaal, toen heb ik het ong. 3 mnd volgehouden en ben overgestapt op de fles. Ook bakerden we haar na 6 weken in, weet niet of dat nu een oplossing is?

Groetjes

Smeetje

2. Verhoeven546

Verhoeven546 Actief lid

17 sep 2007
    167
    0
    0
    normaal is het dat een kind wakker wordt omdat het honger heeft. je voed het dan, en van deze voeding wordt een kind wat slaperig. het is heel normaal dat een kind na ongeveer 5 a 10 minuten wakker wordt. dit is het moment dat je even lekker met ze knuffelt, er even tegen praat, ze even in de box legt enz. dit kan iedere keer wisselen. echter een kind gaat steeds iets langer wakker zijn om de wereld te ontdekken. na ongeveer een kwartiertje (wanneer je merkt dat het kind moe wordt) leg je het kind terug in zijn of haar bedje. dek het bedje kort op zodat ze het voeteneind kunnen voelen en stop ze lekker strak in met de dekentjes. dit geeft een kind het gevoel van geborgenheid. ( net als de inbakerdoeken). wanneer je probeert om zo een beetje rust en regelmaat te creeeren zal het kind vaak echt wel rustiger worden. dit wil niet zeggen dat als een kind normaal om de 3,5 uur om een voeding komt en zich ineens een keer om de 3 uur meld dat je dit niet mag geven. dat mag zeker wel.

wat voeden betreft. je legt het kind aan de ene borst aan. laat drinken tot ze zelf los laat. even later bied je de andere borst aan tot het zelf los laat. voeding is klaar voor die beurt. wanneer het na het spelen dan naar bed gaat mag je een kind ook best even laten huilen. vaak zie je dat een kind dan vanzelf in slaap valt. en ieder kind heeft een moment op de dag dat het onrustig en ontevreden is.

wanneer een kind goed drinkt, goed groeit en voldoende natte luiers heeft mag je ervan uitgaan dat het voldoende melk binnen krijgt.

Deel Deze Pagina