Hallo allemaal, Sinds vanacht ben ik echt een beetje duizelig/ licht in mijn hoofd....iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen. Als ik me omkeerde in bed was het alsof de hele kamer bewoog. Inmiddels ben ik een tijdje op en alles staat wel weer stil maar dat wollige gevoel in mijn hoofd blijft. VREEMD.... Daarbij ben ik echt enorm moe..................pfffff....... Soms vraag ik me af hoe ik de bevalling door moet komen terwijl ik nu al zoooo moe ben........
Heb je mischien ijzer te kort,eet en drink je voldoende. Ik roep maar wat hoor ik weet het anders ook niet anders effe de VK bellen mischien heeft zij wat tips voor je. Ik hoop dat je je snel beter voelt. gr.brit
misschien is je bloeddruk te laag, had ik ook last van tijdens mijn zwangerschap. heel goed voor de kleine in je buik, maar vervend voor jou.
Ik heb er sinds een paar dagen ook last van, zo´n wattig gevoel in mijn hoofd, lichterlijk duizelig en ontzeeeettend moe... Gevoel alsof ik zand in mijn ogen heb. Als ik zou kunnen/mogen dan zou ik de hele dag slapen op het moment. Geen idee wat het zou kunnen zijn, bloeddruk was bij laatste controle gewoon ok, maargoed dat was ook al weer drie weken geleden. IJzer is wel laag, maar daar kon ik tot nu toe gewoon goed mee leven zegmaar. Maar voel me nu gewoon een potje beroerd. Hopelijk is het iets tijdelijks....
Ik ben ook snel duizelig momenteel en ontzettend moe. Bij mij wordt alles goed in de gaten gehouden. Mijn ijzer, mijn bloeddruk en noem maar op. Alle controles zijn goed. Wij hebben nu de conclusie getrokken dat het een beetje bij het einde past. De zware laatste loodjes. Maar natuurlijk moet je het wel in de gaten houden. Als je het niet vertrouwd, moet je gewoon even je vk bellen voor een check of voor info. Succes.
Hier ook sinds week heel duizelig.... was bij mij combinatie van te laag ijzer, te lage bloeddruk en soort van hyperventilatie... Ik vind het heel vervelend die duizeligheid, overdag is die aanwezig, maar snachts in bed is het heel erg.. moest maar ijsjes en drop eten was advies
Hallo dames, bedankt voor jullie reacties. Ik heb donderdag een afspraak bij de vk dus dan zal ik er eens naar vragen. Mijn bloeddruk is mijn hele zwangerschap eigenlijk te hoog geweest en mijn ijzer was prima in orde, twee weken geleden. Het lijkt me dus stug dat het daarmee te maken heeft. Ik las van iemand de reactie dat het met de laatste loodjes te maken heeft en dat denk ik eigenlijk ook wel.......maar ter bevestiging zal ik er donderdag dus eens naar vragen. Moet wel zeggen dat het vandaag alweer wat beter gaat. Gisteren wel weer een enorme off-day, hele dag in bed gelegen en daarna verplaatst naar de bank. Ben er wel van opgeknapt! Iedereen succes en ik zal laten weten wat het is/was! Groetjes
Het lijkt wel of ik mijn eigen verhaal lees Hier precies hetzelfde. Bij mij is voor de rest alles in orde dus denk dat het ook aan de laatste loodjes ligt Ben nu 36 weken zwanger
Ik zou jullie nog even op de hoogte houden wat het nou was die duizeligheid enzo. Ik heb dinsdag echt een rotdag gehad en daarom heb ik de VK gebeld, ik mocht woensdag om 13.00 uur komen. Alles gechecked en ik bleek een te hoge bloeddruk te hebben, nou had ik die al eerder maar nu echt rond de 95 onderdruk. Dus daar kwam de duizeligheid vandaan. Vandaag moest ik weer komen om te checken en vandaag was mijn bloeddruk goed! Gelukkig, niet naar de gyneacoloog en ook geen opname in het ziekenhuis, waar al wel over werd gesproken! Nu moet ik 2 keer in de week langskomen om me te laten checken, op maandag en op donderdag. Nou dat was het weer!
Hoi hoi, Ik ben wel niet zover als jullie (20,5 weken)maar heb dezelfde klachten.Ijzer en Hb nagekeken; beide goed, bloeddruk is goed, meet om de 2 dagen zelf thuis. Ik bleek me te druk te maken. Ik doe gewoon mijn dingen zoals ik ze niet-zwanger ook deed. Incl. haasten en vliegen om bijv de foon op te nemen, om eten klaar te hebben,uit de stoel vliegen om op te staan ipv rustig opstaan...etc etc. Hij gaf aan dat ik maar moest gaan doen alsof ik een loden bal om mn been had, haha. Rustig aan doen dus. En ik moet zeggen dat dat wel wat scheelt.... Succes allemaal! Grtz Marieke
Kan zijn o.a.: -ijzertekort (veel groene groenten, vlees, appelstroop (of heel veel appels) en geconcentreerde (of heel veel) tomaten eten. Als het goed is wordt je bloed daarop gecontroleerd. -te lage bloeddruk, is volgens vk normaal tot ongeveer 20 weken, daarna schiet ie vaak omhoog. Het kan ook een te hoge bloeddruk zijn, daar word je ook duizelig van. -te weinig slaap -te weinig eten Als je bloed nog niet geprikt is zou ik dat eens doen, misschien heb je een ijzertekort. Om effe een energieboost te krijgen kun je druivensuiker nemen zoals Dextrotabletten. Verder is het wel normaal dat je moe bent tijdens je zwangerschap, maar de dingen die ik hierboven noemde kunnen het verergeren.
Dat van die druivensuiker is een goeie, dat zal ik zometeen eens ff halen..... Bedankt voor alle reacties!