Mijn baby van 4 weken weigert te slapen

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Vanilia, 15 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Hallo,

Mijn zoontje is nu 4 weken en 2 dagen oud en ik merk dat het slapen steeds moeizamer gaat.
    In het begin was het juist precies andersom. Er was niet veel voor nodig om hem in slaap te krijgen.
    Nu sinds een week of 2 krijg ik hem elke keer zo moeilijk in slaap.
    Vooral overdag spartelt hij tegen, in de nacht geeft hij zich iets sneller over.
    Ik merk dat als hij bijna in slaap is, hij zichzelf letterlijk wakker probeert te maken door te huilen, met zijn armpjes te zwaaien en te grommen. Soms lukt het me wel om hem in slaap te wiegen en soms dan laat ik hem wakker worden.
    Ik vind dit zo lastig en ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik hier mee om moet gaan.
    Is dit een periode en gaat het wel over of is er een oplossing voor dit probleem?
    Overigens slaapt mijn zoontje overdag kleine slaapjes van 1 à 1 1/2 uur.
    S'nacht 1 1/2 à 2 uur.
    Ik heb een inbakerdoek besteld maar die moet ik nog binnen krijgen..
    Hij is ook een hongerige baby. Ik geef hem om de 2 uur 120 ml kunstvoeding en soms borstvoeding.
    Hij is 58 cm en weegt ong. 6 kilo.
    Zijn geboortegewicht was 4 kilo.

Alvast bedankt voor je antwoord.

Grt Vanilia

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Altijd lastig dit soort vragen. Waarom? Omdat er zoveel redenen kunnen zijn waarom de kleine niet wil/kan slapen.
    Heb je intussen inbakeren al geprobeerd? Beste is om dit samen eerst een keer met het Cb te doen. Zij kunnen je dan tips geven hoe je moet inbakeren.
    Krijgt je zoontje veel prikkels overdag?

Je zegt ook dat je hem a 2 uur een voeding geeft. Heb je al eens geprobeerd om de voeding wat op te hogen zodat er minimaal 3 uren tussen een voeding komen te zitten.

Ilja

3. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Ilja, bedankt voor je antwoord. Ik heb inderdaad zijn voeding opgehoogd en er zit nu 3 uur tussen. Dit gaat de goede kant op want hij slaapt nu iets makkelijker.
    Hij wordt wel steeds wakker ondertussen, maar gelukkig krijg ik hem vaak wel weer in slaap.
    Het lijkt in ieder geval de goede kant op te gaan!
    Het inbakeren ga ik vrijdag dan bespreken op het consultatiebureau.

Groetjes Vanilia

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Fijn om te lezen.

Ilja

Deel Deze Pagina