Kan je lichaam zich voorbereiden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Kaatje2381, 15 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje2381

Kaatje2381 Actief lid

19 sep 2006
    237
    0
    0
    SPW-er
    Hoorn
    Hallo allemaal,

Ik vroeg me af of je lichaam zich kan voorbereiden op een zwangerschap, voordat de daadwerkelijke bevruchting plaats vind.

Ik ben vandaag helaas weer ongesteld geworden, moet nog even m'n banner aanpassen.....

Mijn cyclus dagen vanaf januari 2006:

28-30-32-33-27-27-35-42-33-42-nov:niks-44-38 en nu 32

Het lijkt wel of ik steeds meer zwangerschapssymtomen heb, maar toch wordt ik iedere keer gewoon ongi. Deze keer had ik dus: steken in mijn borsten, groter wordende tepelhof en meer van die bultjes op mijn tepelhof, bij inspanning gisteren had ik pijn in m'n rug (lage pijn), pijn in m'n heupen en m'n buik. Dit heb ik echter nooit eerder gehad, ook niet als ik ongesteld moet worden. M'n cyclusdagen waren eerst hoog geweest en nu lijkt het weer iets korter te worden. Ik begrijp er niet meer zoveel van.

Dus vroeg ik me af: bereid mijn lichaam zich voor?????

2. Kaatje2381

Kaatje2381 Actief lid

19 sep 2006
    237
    0
    0
    SPW-er
    Hoorn
    Zo, ik heb m'n banner aangepast...... :( ik was liever zwanger natuurlijk....

3. Kaatje2381

Kaatje2381 Actief lid

19 sep 2006
    237
    0
    0
    SPW-er
    Hoorn
  4. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Je lichaam weet toch helemaal niet wanneer je bevrucht gaat worden, dus nee ik geloof dat niet.

5. Kaatje2381

Kaatje2381 Actief lid

19 sep 2006
    237
    0
    0
    SPW-er
    Hoorn
    Misschien is dat iets waar wij in verschillen. Natuurlijk weet je niet wanneer je bevrucht gaat worden, maar ik geloof in God die de hemel en aarde gemaakt heeft en Hij weet dat wel!

Dus het is naar mijn idee best mogelijk, ben alleen benieuwd hoe er hier over gedacht wordt.

6. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    tja dat is een hele andere discussie.. misschien moet je dat in je eerste bericht zetten.

Want ook al weet HIJ dit kan hij invloed uitoefenen op jou lichaam? of je cyclus? dat vraag ik me dan weer af.

7. Jana

Jana Actief lid

28 dec 2006
    347
    0
    0
    Tja, persoonlijk geloof ik daar niet in.
    Wat ik wel geloof is, dat naarmate je meer bezig bent met zwanger worden, en meer op je eigen lijf gaat letten, je allerei 'symptomen' gaat voelen.
    Die in de meeste gevallen dus gewoon horen bij je naderende ongesteldheid...
    Als ik erop let, heb ik bijvoorbeeld veel eerder en ook veel meer last van mijn borsten.

8. moonique

moonique Bekend lid

28 nov 2006
    663
    0
    0
    Drachten
    Wat denk jij zelf? dat god via jou lichaam met jou communiceert?
    dat hij jou via pms laat weten wat de plannen zijn? sorry hoor ik kan dat niet geloven...

9. jolien

jolien Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.223
    0
    0
    tja daar zul je dus nooit antwoord op krijgen omdat gewoon niemand dat weet!

Ik geloof niet dat je lichaam zich voorbereid door middel van telkens kwaaltjes geven en dan toch ongi worden!Ik denk dat omdat je ermee bezig bent je nu ineens dingen aan je lichaam merkt die er eerst "niet" waren!

liefs

10. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Je bent nu al zo lang bezig met 'zwanger' worden, dat je elk apart gevoel nu gaat opmerken. Als je er niet mee bezig was, dan zouden deze symptomen zich ook aanmelden voor de menstruatie. Je lichaam en geest kunnen je helemaal gek maken, dat weet ik wel!

11. lima

lima Actief lid

10 jan 2007
    173
    0
    0
    Ik geloof ook in God en denk dat het wel zou kunnen. Hij kan alles, dus ook jou lichaam veranderen. Alleen zou ik dit niet meteen denken, omdat je zelf ook invloed op je lichaam hebt, helemaal eens met Laatje. Maar ik geloof wel dat het mogelijk is dat God dit zou kunnen doen.

xxx Lima

12. Kaatje2381

Kaatje2381 Actief lid

19 sep 2006
    237
    0
    0
    SPW-er
    Hoorn
    Zo, ik wist niet dat mijn reactie zoveel reacties terug zou geven.

Inmiddels weet ik heel goed dat je lichaam je voor de gek kan houden, niemand weet wanneer het eindelijk raak kan zijn. Maar wat ik bedoel is dat God alles in Zijn hand heeft.

M'n schoonmoeder kon eerst niet zwanger raken en toen had haar man voor haar gebeden en toen was ze wel zwanger geworden, terwijl de doktoren zeiden dat het niet kon. Tja, en die baby die geboren werd is mijn man. Dat is duidelijk een wonder! En ik geloof in wonderen! :D Al vind ik het soms best wel moeilijk dat ik nog niet zwanger ben, maar alles komt op de juiste tijd. Ik moet gewoon geduld hebben. :(

Misschien is dat wel zo, dat m'n lichaam zich voorbereid.....

13. Kaatje2381

Kaatje2381 Actief lid

19 sep 2006
    237
    0
    0
    SPW-er
    Hoorn
    O ja, wat ik ook nog wilde vertellen is dat enkele maanden geleden kwam hier iemand met een verhaal.

Dat ging over dat de maand waarin je voor het laatst ongesteld bent geweest voordat je zwanger bent dat je ongesteldheid dan korter duurt. Want ze was in het ziekenhuis geweest ofzo, maar de doktoren wisten dat ook niet te verklaren, ik weet niet of dit voor iedere vrouw geldt, maar dat was bij haar wel het geval. Ik weet niet meer wie dat was, maar ik zal even kijken naar de oude berichten of ik het kan vinden.

Ik vraag me af hoe dit dan te verklaren is.......

14. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik ben totaal niet gelovig , en heb ook geen idee of god "helpt" als je een kinder wens hebt.
    als dat zo is waarom laat hij mij en vele met mij zolang wachten.

kaatje zei schrijft van:
    Dat ging over dat de maand waarin je voor het laatst ongesteld bent geweest voordat je zwanger bent dat je ongesteldheid dan korter duurt.

bedoel je daar mee de cyclus of echt het ongesteld zijn.
    want als je bedoeld het ongesteld zijn zelf , ik heb ook wel is gehad dat ik 1 dagje maar ongesteld was maar ben toch echt daarna nog nooit zwanger geweest

15. Kaatje2381

Kaatje2381 Actief lid

19 sep 2006
    237
    0
    0
    SPW-er
    Hoorn
  16. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik ben zelf zo ie zo altijd al 2 a 3 dagen ongesteld.
    heb 1x gehad dat ik het maar 1 dagje was , maar was de maand er op niet zwanger , de huis arts gaf toen al aan dat je lichaam raar in elkaar zit en het zomaar klaar vind met 1 dagje ongi zijn , scheelt wel ben je er snel van af.

17. Kaatje2381

Kaatje2381 Actief lid

19 sep 2006
    237
    0
    0
    SPW-er
    Hoorn
    foutje....... doe het even over.....

18. Kaatje2381

Kaatje2381 Actief lid

19 sep 2006
    237
    0
    0
    SPW-er
    Hoorn
    Dat is dan weer mazzel hebben. Ik ben altijd ongeveer 5 a 6 dagen ongesteld. Ik wou dat ik op dat gebied dan zo bevoorrecht was als jou! ;)

En ik heb niet gezegd dat dit voor alle vrouwen geldt, iedere vrouw is weer anders.

19. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    toen ik nog aan de pil was was ik het ook altijd maar 3 dagen.
    van mij mag het wel 9 maanden weg blijven

20. Kaatje2381

Kaatje2381 Actief lid

19 sep 2006
    237
    0
    0
    SPW-er
    Hoorn
    Daar ben ik het mee eens! Haha ;) :D :D :D

Deel Deze Pagina