buiten adem en benauwd

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bodien, 9 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bodien

Bodien Fanatiek lid

15 mrt 2013
    1.614
    167
    63
    Ik word snel buiten adem en krijg het benauwd. Zelfs met veel praten al. Hebben meer mensen dit?

2. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Kan me niet herinneren dat ik dat had toen ik zwanger was. Klinkt wel heel vervelend. Je lichaam is natuurlijk nu wel heel hard aan het werk, maar ja dan nog.
    Anders even de ha of vk bellen voor advies, daar zijn ze voor he.

Succes en ik hoop dat het snel over gaat.

3. minimeee

minimeee Actief lid

12 jun 2012
    262
    1
    0
    Medewerker sociaal juridische dienstverlening
    Ik had dat niet bij 6 weken zwangerschap. Nu wel, maar ja draag dan ook een behoorlijke buik met me mee. Dus een trap op lopen of überhaupt na een wandeling ben ik wat benauwder.
    Maar dat had ik met 6 weken nog niet.
    Idd even naar de ha misschien?

4. Bodien

Bodien Fanatiek lid

15 mrt 2013
    1.614
    167
    63
    Ja heb een afspraak voor donderdag gemaakt. Heb er nu een aantal dagen last van.

5. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    Ik heb er ook al vanaf heel vroeg in de zwangerschap mee te maken. En is nog niet weg gegaan. Komt volgens mijn vk door meer bloed wat rond gepompt moet worden en dat mijn hart krachtiger pompt.
    Had het bij de zwangerschap van Ridder pas op het laatst.

6. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    Ik had dat ook heel vroeg in de zwangerschap.. het komt nu weer terug. Is bij mij dus na een tijdje weer weggegaan.. heel vervelend idd!

7. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Wat vervelend. Ik heb daar pas sinds een paar weken last van, omdat mn longen inmiddels aardig in de verdrukking komen.

8. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    Ik heb het ook soms echt baal er soms van misschien moet je soms even pauze nemen dat doe ik ook

9. Apenijn

Apenijn Bekend lid

17 dec 2012
    741
    0
    0
    Je bent niet aan het hyperventileren?

10. elcie

elcie Lid

7 feb 2013
    94
    0
    0
    Ja ik heb het ook. Snel buiten adem, idd al bij veel praten. Maar de baby lag vrij hoog bij mij, dus waarschijnlijk zaten mn longen beetje in de verdrukking. Gelukkig begint de baby nu een beetje in te dalen. Maar ik heb de hele zwangerschap ook al last van steken bij mn hart. Vandaag ook weer, denk dat ik toch maar even een afspraak ga maken bij de huisarts. Maar dat kortademig hoort wel gewoon bij de zwangerschap

11. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Ik heb het ook. Snel kortademig en hartkloppingen bij inspanning. Vandaag bleek ik bloedarmoede te hebben, mijn hb was 5.6, dus veel te laag.
    Ik zou het als ik jou was melden bij de VK/gyn, dan kunnen ze kijken waar het aan ligt.

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.949
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Bodien, ik had het bij mijn vorige zwangerschap ook al heel vroeg. Het heeft iets te maken met de hormonen, waardoor zuurstof minder goed in het bloed wordt opgenomen ofzo. Ik weet het niet meer heel precies. Het was volgens de arbo-arts in ieder geval een klacht die wel vaker voorkomt. (Ik ben er toen tijdelijk uit geweest, omdat ik ook heel veel andere klachten had.)

13. Lovie

Lovie Actief lid

21 feb 2010
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dat ook en ben 10 weken zwanger dus aan de grote buik kan het nog niet liggen!
    Vervelend he, soms moet je gewoon even stoppen et praten om dan een goede teug adem te nemen!

Succes!

14. Bodien

Bodien Fanatiek lid

15 mrt 2013
    1.614
    167
    63
    Bedankt voor alle reacties :D ben ik heel blij mee.....kans is groot dat het aan de zwangerschap ligt. Ga voor de zekerheid donderdag ff naar de dokter. En donderdag middag echo......Spannenddd......kan echt niet wachten

Deel Deze Pagina