Kan je natuurlijk bevallen met bekkeninstabiliteit?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lotteke82, 13 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lotteke82

Lotteke82 Bekend lid

29 sep 2008
    576
    1
    0
    hey !
    het onderwerp spreekt voor zich denk ik.. Ik bedacht me vorige week ineens wat de kansen zijn op een gewone bevalling als je last hebt van bekkeninstabiliteit ?
    is het dan sowieso een keizersnede ? of loop ik nu te hard van stapel ? :)

Bedankt voor de reacties !

2. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

12 jun 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    Volgens mij kan je dan gewoon bevallen hoor. Een vriendin van mij had bij beide zwangerschappen bekkeninstabiliteit en zij is ook op natuurlijke wijze bevallen. Ikzelf heb er nu ook last van en de gynaecoloog heeft toch nog niets daarover gezegd.

3. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Ik ben gewoon bevallen met bekkeninstabiliteit.
    Wel ben ik daarom ingeleid met 36,6 weken, maar dat komt ook omdat ik een smal beken heb.. ( heb heupdysplasie gehad)

4. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Volgens mijn Cesartherpeute geen enkel probleem.

5. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

natuurlijke bevalling is zelfs beter dan een keizersnede met bekkeninstabiliteit.

6. Jessy25

Jessy25 Actief lid

1 nov 2006
    310
    2
    0
    Receptioniste
    Katwijk
    ik zit al dik 2 maanden thuis met ernstige bekkeninstabiliteit (en moet nog zo lang :() en mijn fysio en verloskundige zeggen dat je gewoon kunt bevallen! Gelukkig maar want ondanks dat een keizersnede makkelijker lijkt het heeft een veeeel langere en heftigere nasleep! :)

suc6 nog even!

7. HO2

HO2 Lid

2 sep 2009
    31
    0
    0
    Noord-Nederland
    Ik lees over je heupdysplasie.. Ik had zelf geen kogel en geen kom ik m'n rechterheup bij de geboorte en daar krijg je dan gratis en voor niets dysplasie bij. Ben erg benieuwd hoe jij je zwangerschap doorgekomen bent..

8. Lotteke82

Lotteke82 Bekend lid

29 sep 2008
    576
    1
    0
    Bedankt voor de reacties, ik ben blij te horen dat gewoon bevallen kan. Moeten woensdag opnieuw op controle, ik ben benieuwd om de baby terug te zien.
    Denk dat hij/zij gedraaid is. Ik voel nu meer stampjes linksbovenaan ipv al weken rechtsbovenaan. spannend dus :)

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

natuurlijk kun je natuurlijk bevallen, het wordt zelfs aangeraden voor het herstel. ik had heel zware bekkeninstabiliteit en had tijdens de bevalling nergens last van, 3 maanden erna ben ik weer voorzichtig begonnen met sporten.

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Inderdaad. Het is met bekkeninstabiliteit zelfs aan te raden om natuurlijk te bevallen. Hierdoor krijgt je lijf weer het signaal dat het terug naar normaal moet gaan! Het herstel van bekkeninstabiliteit gaat na een natuurlijke bevalling gemiddeld een stuk sneller dan na een keizersnede!

Deel Deze Pagina