Vertrouwen op de 20 weken echo?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Clau, 13 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Clau

Clau Actief lid

8 okt 2006
    313
    0
    0
    Twente
    Gisteren hebben wij de 20 weken echo gehad van onze kleine spruit. Alles was gelukkig goed. Wij wouden graag het geslacht weten, dus daar is ook naar gekeken. De echoscopiste gaf ons een 90% percentage van dat geslacht. Is dat gebruikelijk? Ik kan me voorstellen dat ze het nooit helemaal precies kunnen zien, maar twijfel dus nu nog over de aanschaf van sommige spullen. :)

2. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is maar net hoe duidelijk het geslacht in beeld is gekomen. En wellicht is de echoscopiste wat onzeker en houdt ze voor de zekerheid een slag om de arm. Bij een vriendin van mij zeiden ze ook het geslacht met een zekerheid van 90%. Bij de echo erna werd wederom het eerdergenoemde geslacht bevestigd.

Bij mij was er echt geen twijfel over mogelijk. Het piemeltje was duidelijk in beeld (en mijn vriend maar blijven vragen: is het een meisje?!? :D) Maar ik heb daarna nog meerdere echo's gehad waarbij keer op keer hetzelfde geslacht genoemd werd.

Misschien staan er nog meer echo's gepland? Ga je bijvoorbeeld nog een pretecho doen? Zo ja; dan wacht je die gewoon nog even af en vraag je dan nog eens of ze het geslacht kunnen zien.

3. Clau

Clau Actief lid

8 okt 2006
    313
    0
    0
    Twente
    Bedankt Stefanie!
    Hadden ze het geslacht bij je vriendin wel goed dan?
    Dat is eigenlijk waar ik bang voor ben, dat ik nu allemaal dingen ga aanschaffen, gericht op die schatting, en dat ik dan straks toch tot die 10% behoor. :)

4. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Bij mij zei de echoscopiste tijdens de 20 weken echo dat ze 100% zeker wist dat het een meisje werd. Dus dan is ze wel aardig zeker van haar zaak.

Inderdaad misschien nog een leuke pretecho laten doen en dan wederom vragen. Ik denk dat de kans klein is dat ze er naast zit hoor. Maar soms houden ze liever even een slag om de arm.

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik zou niet op alleen de 20 weken echo vertrouwen. Ze kunnen er altijd naast zitten. Door omstandigheden moest ik het alleen doen met de 20 weken echo en ben ik uit gegaan van hetgeen de gyn had gezegd. Hij was er 100% zeker van dat het een meisje zou worden. En dat was dus niet zo.... :) Gelukkig had ik niet veel specifieke meisjesdingen maar toch...

Als je er de puf voor hebt zou ik nog een pretecho doen over een paar weken. Ze kunnen echt heel makkelijk iets verkeerd zien...

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik zou er ook niet vanuit gaan als een meisje is gezegd. bij een jongen misschien wel.

hier kwamen we er pas met 30 weken achter dat het een jongen was, met 23 weken was meid gezegd. ik zou het even laten checken als je het zeker wilt weten.

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Kans groot dus dat je een meisje krijgt ;) Ik zie hierboven iemand die met 100% zekerheid een meisje krijgt.. AAI.. het is heeeeeel moeilijk om op een 2D echo een meisje met 100% zekerheid vast te stellen. Een jongen daarintegen kan wel. Waarom? Het is een kwestie van uitsluiten. Zie je iets niet...dan is het wellicht wel een meisje maar als iets wel ziet dan moet het wel een jongen zijn :D
    Men zit er een enkel keertje wel eens naast maar het gebeurt niet veel. Wij mogen volgens de 20 weken echo een meisje verwachten (joepie!). De twee (!) echoscopisten waren er vrij zeker van (maar zeiden onmiddelijk: het is nooit 100%!). Wij laten dus op 9 februari nog een pretecho maken om nog een keer te kijken..
    Met mijn zoontje had ik met 35 weken een 3d echo: overduidelijk! Niet te missen werkelijk!

Je loopt een klein kansje dat je spulletjes moet gaan ruilen maar die kans is echt klein hoor

8. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    wij konden het in prinicpe goed zien en ook ik ga nog een pretecho doen, dus dan vragen we het weer!

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Goed plan. Heel goeie kans dat het een meid is hoor maar een meisje is gewoon moeilijker vast te stellen dan een jongen!

10. Aura

Aura Niet meer actief

Zie dat jij naar dr. papa gaat...zijn wij met 15 weken geweest en hij wist 100% zeker dat het een meid werd.....;) vertrouw heel erg op deze man, heeft ook een reputatie hoog te houden....het kan wel...zie het bewijs

11. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    En anders koop je bij prenatal wat spulletjes
    als je dan toch de verkeerde "kleur" hebt kun je het na onbepaalde tijd nog ruilen.
    Bij ons was het ook overduidelijk te zien, maar niet alle baby's liggen er zo lekker voor hahaha!

Deel Deze Pagina