Wat betekent dit?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door dolfijn, 26 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dolfijn

dolfijn Bekend lid

25 sep 2006
    522
    0
    16
    Deventer
    Hallo allemaal,

Even een vraagje. Ik zit nu op dag 17 van mijn cyclus. Ben op 10 september voor het laatst 'ongesteld' geworden. Dit was niet een echte ongesteldheid omdat ik nog aan de pil was. Inmiddels dus gestopt.
    Ik had altijd een cyclus van netjes 28 dagen. Een jaar geleden ben ook even met de pil gestopt. Pilmoe je kent het wel. Na 13 jaar slikken had ik toen heel snel weer een normaal ritme te pakken. Daarna dus wel weer na een jaar begonnen met de pil omdat we nog geen plannen hadden.
    Nu heb ik op dag 12 en 15 een ovulatietestje gedaan. Met zo'n stripje. Deze was beide keren negatief. Alleen de test streep kwam op.
    Vandaag nogmaals gedaan. De teststreep en links daarvan een heel licht roze streepje. Nog steeds negatief dus volgens de beschrijving. Maar wat ik niet snap is dat ik dag 14 al voorbij ben en mijn eisprong in theorie al gehad zou moeten hebben. Wat denken jullie komt het nog? Of ben ik te laat deze maand?
    En wat betekent dat lichte roze streepje volgens jullie.
    Graag advies. Ik weet dat ik nog maar net ben begonnen maar ben beetje ongeduldig. Sorry.

Gr. Dolfijn

2. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Volgens mij moet je eigen cyclus nog opgang komen
    en ben je inderdaad, zoals je zelf al een beetje ongeduldig.
    Dus afwachten maar
    succes.

Liefs Lolly

3. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ook kan het ei later komen. Het is niet zo dat het altijd stipt op de 14de dag is. Ik heb bijvoorbeeld een cyclus van 27 dagen. Mijn ei komt eigenlijk altijd op dag 15/16 en op dag 28 wordt ik ongi (of liever niet dus! :)). Mijn tweede fasse is dus korter dan mijn eerste fase. Hier om je alleen achter als je een aantal maanden temperatuurt.

4. Realtjuh

Realtjuh Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.181
    0
    0
    Tilburg
    Je lichaam reageert denk ik nu anders op het stoppen van de pil en moet je cyclus nog op gang komen.
    Wat Me2 zegt, je eisprong hoeft niet op de 14e dag te zijn. Ik zou er zeker niet vanuit gaan in de 1e ronde na pilstop. Het kan misschien nog wel een week langer duren! (wil je niet ongerust maken, maar velen onder ons hebben de eerste paar ronden een zeer onregelmatige cyclus)

En evenals bij Me2, heb ik een cyclus van (gemiddeld) 25 dagen, met een eisprong rond dag 15/16 (ik temp). Dus het 14 dagen VOOR de verwachte ongi (zoals het ook theoretisch beschreven staat) is hier ook niet van belang!

Deel Deze Pagina