Nou ik vind t nogal wat, iemand beschuldigen....en volgens de wet mag t niet eens, je mag pas iemand beschuldigen als je het zeker weet. Stel als ik die vriendin was geweest en jij had mij beschuldigd en aangifte tegen mij gedaan en ik ben niet de dader, had ik echt wel aangifte tegen jou gedaan Desalniettemin is het super vervelend dat je je spullen kwijt bent. De politie kan trouwens ook via imei je telefoon opsporen, is ook bij mij toen gebeurd.
voor de zoveelste keer de spullen zijn nergens de telefoon was helemaal vol omdat ik deze had opgeladen en galexy pad lag op de box alles zo als we altijd doen... we weten zeker dat het gestolen is omdat wij het hele huis tot 3x toe op zijn kop gezet hebben en gister avond net zo weer gedaan niks noppes nada in alle verschillende soorten hoeken en gaten gekeken zelfs mijn kindjes zijn mee wezen zoeken en mijn man en mn schoonmoeder we hebben niks gevonden
Nee dat begrijp ik, maar je kan nooit met 100procent zekerheid zeggen dat hun t waren, omdat je t niet gezien hebt...snap je?
Nee oke,Maar als ik beschuldigd zou worden zou ik boos worden.. dat ze me daar uberhoubt voor aan ziet.. Maar ik begrijp dat ze niet niet eens zijn en alleen maar de vingers naar elkaar lopen te wijzen.. Dat vind ik ook raar... iemand heeft het zien gebeuren.. en iemand spreekt de waarheid niet.. Maar er moet dan toch 1 iemand zijn die liegt.. het kan toch niet zijn dat je linda roos en jessica op bezoek had en linda zegt dat roos het heeft gedaan en roos segt jessica en jessica zegt Linda.. Want als dat wel zo is houden ze gewoon elkaars handje boven het hoofd en zijn ze alle 3 schuldig...
Schooltassen van zichzelf of van hun kinderen? Hoe lang ken je ze al? Kwamen ze vaker bij je thuis? En heeft die ene eerder uit huizen/van vrienden gestolen? (Ik probeer me een beeld te vormen van de 'vrienden'. Vraag me af of het wel vrienden zijn of een drietal personen die een kwetsbaar iemand zien en er misbruik van maken.)
Pff... Krijg je meteen die discussie weer.. Een dief is niet meteen een bedreiging voor je kind hoor... :S:S
En daarbij, als ze dat van te voren geweten had toen ze aan de deur stonden, van goh heb je koffie? en dan neem ik daarna ook wel meteen ff je i pad en telefoon mee.. dan had ze ze heus niet binnen gelaten hoor... :S
Wat heb ik nou weer gedaan? Ik vraag alleen met wat voor lui zij omgaat. Waar je mee omgaat, word je mee besmet, haha! Ik vind het allemaal maar raar hoor.
Je hebt niks gedaan, Maar ik vind het meteen weer zo een nutteloze opmerking, van laat je die ook bij je kinderen... Enne je word alleen besmet als je vatbaar ervoor bent he..
Ik denk dat mamamanuela toch echt wel weet wanneer ong haar spullen verdwenen zijn! Zij geeft heel duidelijk aan dat het in de tussentijd is gebeurt toen die 3 "vrienden"op visite waren. Ik denk ook dat zij echt niet zomaar iemand gaat beschuldigen als ze het echt niet voor 300% zeker weet. Het hele scenario zal nu al wel duizend keer door haar hoofd zijn gegaan en ze zal echt wel alle mogelijkheden onderzocht hebben. Dus van dat vals beschuldigen vind ik een beetje teveel nu. Ze is toch niet gek?! Verder,als er verder geen sporen zijn,en er kon niemand door de voordeur oif door een open raam komen,kan ik me voorstellen dat zij hun verdenkt. En natuurlijk kan ze zich nu zelf wel voor dr kop slaan,nu haar spullen weg zijn,jammer genoeg kan ze niks bewijzen. Meid ik hoop dat je spulletjes alsnog terug bij jouw komen,snap heel goed dat je verschrikkelijk baalt! Van je vrienden moet je het maar hebben.
Sorry, heb niet alle details en reacties gelezen, maar: als het echt 'goede' vrienden zijn, zou ik toch naar ze toe gaan. Zeggen dat je er ziek van bent, maar dat je het toch moet vragen. Niet direct beschuldigen misschien, maar meer van: "zo en zo, en heb jij iets gezien? Want jij was toen bij mij, etc etc." Het kan ook zijn bijv (waren er kinderen bij?) dat de kinderen op een onbewaakt ogenblik met die spullen zijn gaan slepen. Zijn het minder goede vrienden, ben ik bang dat je je spullen kwijt bent of je moet echt een scene durven maken...
Je kunt het ook zo bekijken. Als vriendin te zien en begrijpen dát tsvriendin erg onzeker en naïef is en hierdoor kun je dichter bij elkaar komen. En er zal meer vertrouwen zijn. Vriendshap is een relatie waar je als echte vrienden in investeert want ook deze.vriendschappelijke relatie gaat níet zonder vallen of stoten. Ts kan moeilijk iene nuenen mutte doen tussen de 3 en die ene dan aangeven. Alle 3 zeggen het níet gedaan te hebben dus wat kun je als persoon dan? Alle 3 aangeven en échte vrienden kunnen dát begrip voor opbrengen
Hoezo vinden sommige het een raar/ongeloofwaardig verhaal? Vind het helemaal niet raar of ongeloofwaardig Weet je hoevaak het gebeurd dat mensen bij je binnen iets stelen? Gebeurd genoeg op een doodnormale dag in NL hoor. Sommige mensen zeggen hier 100% zeker te weten dat hun vrienden zoiets noooooit zullen doen, maar dat kán je gewoon niet weten, net als dat sommige zeggen " mijn man zou nooit vreemd gaan" of mijn man zou nooit iemand vermoorden, etc, en later blijkt het tegendeel en zeggen ze " dat had ik nou nooooit verwacht, het was zo'n lieve jongen " nooit te hard roepen, want je weet nooit waar anderen toe in staat zijn en kunt nooit 100% zeker zeggen dat je vrienden nooit zoiets doen Ze hadden schooltassen bij zich (wie weet zaten die 3 wel bij elkaar op school) en zijn alle 3 wezen plassen omdebeurt terwijl TS buiten zat. De schooltassen lagen binnen, ze hebben dus misschien net gedaan of ze moesten plassen en ipv plassen spullen gezocht en in hun tas gedaan die binnen op tafel lag. Wie weet hebben ze de tassen wel expres binnengelegd en dit voor het bezoek al uitgedacht
Hebben die 3 je niet meer gebeld? Als ik beschuldigd zou worden en ik had het niet gedaan had ik er alles aan gedaan mijn onschuld te bewijzen en zou ik zelfs met m'n vriendin naar het politiebureau zijn gegaan om meewerking te verlenen en desnoods bij mij thuis te zoeken naar die spullen om m'n onschuld te bewijzen Maar wat doen die 3? Blijkbaar interesseerde ze het niet al teveel? Ik zou iig meehelpen met denken hoe of wat als ze echt niks hebben gedaan Lekkere vrienden dan, ook al zouden ze niks hebben gedaan
Dat gezeur over vals beschuldigen weten we nou wel na ruim 10 pagina's. Als men nou eens zou lezen en dan wel alle pagina's en alle reactie's van TS dan zou je misschien tot de conclusie gekomen zijn dat het voor TS toch wel heel dubbel is. Ze is haar spullen kwijt en belazerd door haar vrienden.!! Of dit nou te maken heeft omdat ze naiëf is of wat anders het maakt de situatie niet anders, nog steeds een tablet en een telefoon kwijt en een flinke deuk in haar zelfvertrouwen!! Een ieder die vals beschuldigd wordt en er aangifte gedaan zou worden zou alles eraan doen om het tegendeel te bewijzen!! En niet kinderlijk zoals vroeger op het voortgezet onderwijs gebeurde het vingertje naar de ander wijzen. Of men zit met elkaar in het complot. Ts vervelend hoop dat het opgelost wordt via de verzekering.
dank je wel Myrthe @ heb alle reacties gelezen die ik nog niet had gelezen het is voor mij ook echt heel dubbel en baal hier ook echt als n stekker van als ik het bv anders had kunnen oplossen had ik het gedaan voel me verdrietig en nutteloos en net wat iemand zij mijn eigen waarde/zelfvertrouwen is totaal verdwenen dacht echte vrienden te hebben die mij nooit iets zouden aan doen nooit mijn spullen mee zouden nemen maar integendeel is bewezen en is gewoon mijn spullentjes weg durf niemand meer alleen te laten kinderen hebben nergens mee kunnen slepen omdat de jongste er niet bij kunnen en de oudste is 6 die zal dan echt wel hebben gezegt mama ik heb het daar en daar neer gelegt of die heeft hem gepakt en daar neer gelegt het is gewoon heel erg en snap er niks van waarom nu weer
pff. als 1 van mijn vrienden aangifte tegen mij zou doen. omdat haar spullen wegwaren en ik was daar toevallig met 2 anderen.. dan zou ik echt meteen het contact met die persoon verbreken.. je gaat toch niet zomaar aangifte doen tegen 3 mensen waarvan er maar 1 (waarschijnlijk) gestolen heeft..