kan je nu niemand meer in huis vertrouwen

Discussie in 'De lounge' gestart door mv3hartendiefjes, 14 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Die drie, kennen die elkaar? Kwamen die samen, of was dat toevallig en zijn ze alledrie apart voor jou gekomen?

Je zei dat eentje al eerder iets met diefstal had... Even heel lullig, maar vaak zie je: Waar je mee omgaat, word je mee besmet. Wat ik wil zeggen, is: Misschien spelen ze onder één hoedje.

Het is echt verschrikkelijk dat iemand die je als vriend beschouwt, iets uit jouw huis jat. Ik kan me je gevoel helemaal voorstellen en ik hoop dat de dader nog een keer tegen de lamp loopt.

Wat zei de politie eigenlijk?

2. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

:( heb je goed de reacties gelezen? Uit jou posting is op te maken van niet anders had je deze tekst niet gebruikt ;)

3. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

oh.. nee die had ik niet gelezen, alleen de eerste pagina.. ik had niet gezien dat er al 15 waren.. anders had ik dit idd niet neergezet..

4. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

vriendin en een vriend zaten al buiten aan de koffie
    ik en de ander vriendin kwamen van voor naar binnen gelopen
    heb toen koffie gezet
    en ben ook even naar achter gegaan
    daarna zijn we binnen gaan zitten en heb ik nog maals 2x koffie gezet
    daarna zijn er 2 sigaret buiten gaan roken en plassen
    en ik ben ook nog even naar buiten geweest en plassen
    mijn dochter speelde aan de voorkant dus ben daar ook even naar toe gegaan om te zeggen ze op de stoep moest blijven
    om 11.39 ben ik er achter gekomen mijn telefoon weg was
    heb nog gezocht overal
    en daarna ook alle 3 gevraagt of ze misschien mijn telefoon hebben gezien
    aan vriendin ook gevraagt of die misschien in de auto lag omdat ik met haar nog weg ben geweest maar niks te vinden en er lag niks meer
    daarna gelijk mijn tel gebeld maar deze stond al gelijk uit
    ik heb mijn provider gebeld met de vraag wat te doen
    we hebben tot de avond geacht mijn man kwam thuis en wilde op zijn galexy pad maar kon deze dus ook niet vinden ook weer alles gezocht niks te vinden
    wist zeker hij heeft daar neer had gelegt
    we hebben toen de politie gebeld met de vraag wat te doen en volgende dag dus aangifte gedaan
    alle 3 wisten ze ervan heb er geen geheim van gemaakt
    vind het laag en ben er nog van onderste boven
    er komt dus al dagen niemand bij mij binnen omdat ik het dood eng vind:$

5. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    mamamanueala:
    hopelijk kom je wel over je angst heen, wrs belt slachtoffelhulp je ook nog. Misschien goed om daar eens mee te praten?
    En misschien echt een overbodige vraag, maar weet je echt heeeeel zeker dat je mobiel er nog was voordat je vrienden kwamen? Wij kwamne er nml pas achter dat er dingen gestolen waren nadat mijn man al naar zijn werk was. Maar de inbraak was al midden in de nacht.

6. augustus

augustus Niet meer actief

Misschien is er iemand via de voordeur binnen gekomen? Laatst bij mn moeder zijn ze gewoon via de voordeur binnen gekomen en hebben ze haar laptop mee genomen.

(heb overigens niet alles gelezen)

7. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    maar als je dochter aan de voorkant aan het spelen was, stond de voordeur ook los dus, athans neem ik aan, kan dan toch ook iemand anders naar binnen zijn geweest om het te pakken.

overgens was mijn man even bij alle 3 een persoonlijk bezoekje gaan brengen en het dan vragen, aan de reactie zie je dan al wel genoeg.
    aangifte tegen de 3 personen is lastig ik denk dat het 1 aangifte moet zijn, met de mededeling dat deze 3 personen deze dag bij je op bezoek zijn geweest, maar denk dat de politie niets met een persoonlijke aangifte kan aangezien je niets gezien hebt.

tis balen, maar een goede leerschool. overgens moet ik zeggen, alles ligt hier open en blood, (we hebben dan wel niet veel duur spul overgens) maar heb wel een BB telefoon die altijd overal en nergens ligt. maar ik vertrouw iedereen in mijn huis, als dat niet meer kan pff zou ik gek worden.

kan me voorstellen dat je wat angstig bent, maaaar ik denk ook dat je er over heen moet stappen, op straat kan ook je portomonee uit je tas gestolen worden, bewijs dat die vrienden het gedaan hebben is er (nog) niet. ik zou dus niet iedereen weigeren, maar wel even zorgvuldig kijken wie je binnehaald.
    je schamt nu iedereen over 1 kant, terwijl de meesten natuurlijk gewoon te vertrouwen zijn, (athans ga er even van uit dat je in nomaal gezeldschap vrienden hebt zeg maar). is dat niet zo ja dan is het altijd oppassen geblazen en zou ik ze nooit alleen gelaten hebben.

8. mv3hartendiefjes

er kan niemand via mijn voordeur naar binnen
    er zit een hekje tussen en deze klemt heel erg als er iemand komt roept mijn dochter al gelijk mama er is iemand die ik niet ken
    ook mijn honden slaan gelijk aan als er iemand vreemds gezien word
    dat zijn 2 voordelen:)

vind het altijd heel moeilijke en ik moet me er ook over heen zetten
    pff maar nu even niet hoor vind het allemaal zo bizar:(

dank jullie wel voor jullie antwoorden

9. tulip

tulip Niet meer actief

Het moeilijke is ook, dat mocht het een solo actie van 1 van de drie zijn dat het voor de andere 2 wel zuur is als ze verdacht worden. Maar aan de andere kant is het wel vreemd dat ze je dan niet even helpen met uitzoeken.

10. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

ik zou ook niemand meer in mij huis vertrouwen als mij dat zou overkomen, maar je zei dat er 2 in de tuin zaten en 1 binnen en jij was ff naar de toilet? of heb ik dat verkeerd begrepen, ik zou dan gelijk die verdenken om dat die ff alleen was en dus de kans.

11. mv3hartendiefjes

ja het is ook erg moeilijk en echt heel bizar

we zijn ook met zn alle binnen geweest ff gezeten :)

12. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

jeetje, ik hoop dat je er achter komt wie het heeft gedaan!

13. mv3hartendiefjes

dank je wel meid
    hoop het ook zeker
    maar ben nu wel zo ver dat dit een hele wijze les is
    en ik voort nog beterder op mijn spullen moet letten:(

14. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

hoe reageren die drie eigenlijk op het feit dat je aangifte hebt gedaan ?

15. mv3hartendiefjes

van 1 heb ik niks meer gehoord
    van de ander 2 die hebben er begrip voor en hadden het zelf ook gedaan:)

16. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland

Dan lijkt het me duidelijk;)

17. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    tegenwoordig heb je ook heel vaak insluipers... die gaan even naar binnen pakken snel wat waardevols en weg zijn ze.....gewoon door de achterdeur als jij boven bent of zo of op de wc.....bij ons hebben ze laatst een klopboor en sleuteset uit de schuur gestolen....

18. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ben toch heel benieuwt of je er nog ooit achter komt. Hoop van wel want zo verdenk je 3 mensen er van terwijl het lijkt me maar 1 iemand geweest is. Nog af gezien van de spullen die je terug wilt lijkt me dat een enorm rot gevoel.
    Ook voor die anderen trouwens.

19. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    heb nu alles een beetje gelezen.... het lijkt dat dan toch een van die vrienden het heeft gedaan... shocking....

Maar je moet niet aan je zelf gaan twijfelen.... en reacties van wie heb jij als vriend etc... vind ik raar.... iedereen kan rare keuzes maken zomaar opeens, zich heel lang goed voordoen.... het zegt wat over de dief die jou vriend was.... maar jij bent enkel een vriendin geweest, je hebt hem/haar vertrouwd en je bent gastvrij geweest.... dat kun je je zelf niet verwijten....

een collega van mij kreeg een paar jaar geleden bezoek van haar vriendin... op zich niet raar, maar de vriendin vertelde dat ze aangifte ging doen tegn de man van mijn collega vanwege sexueel misbruik van haar zoontje..... mijn collega was helemaa van de wereld.... maar helaas klopte het verhaaal wel, ze is gescheiden en hij is veroordeelt..... nu blijkt jaren later dat hij haar zoons ook heeft misbruikt....

Maar goed....zulke dingen verwacht je toch niet....dan kun je ook niemand meer vertrouwen.... want je weet het van niemand 100% zeker.... dus maak je zelf geen verwijten... de dief is gewoon een slecht mens, daar ligt de fout!

20. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

En wat doet de politie nu met de aanklacht dan ? Bedoel, lijkt me niet dat ze een huiszoekingsbevel doen ofzo.

Deel Deze Pagina