Kan je ook te veel fruit geven aan een baby?

Discussie in 'Voeding' gestart door Micera, 9 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik ben benieuwd wat dan? Groente en aardappelen eet hij al een grote portie. Boterham, ook met boter, gaat moeizaam. Vlees is hij nog te jong voor met 7maanden. Yoghurt of andere zuivel kan niet ivm een allergie. Rijstewafel is meer een tussendoortje begrijp ik.

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Vanaf 6 mnd mag alles (ex honing en rauw)
    Pap, rijst, pasta, crackers, soja (melk vervangers)

En die broodkorst zou ik ook niet willen als ik gegeten had .. gewoon een boterham met appelstroop ofzo geven. Of een cracker

3. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Hmm, daar kijk ik dan toch wat anders tegenaan. Ik hou vast aan het introductie schema van borstvoeding.com voor bijvoeding vanaf 6 maanden. Dat betekent dat niet alles al "mag" vanaf het half jaar.

Bovendien is mijn zoontje helaas allergisch voor melk, ei en soja. Dus valt er veel af, anders zit hij onder de bulten. Ook andere allergenen producten worden daarom pas aangeraden vanaf 1 jaar.

4. Jolina

Jolina Niet meer actief

Ik snap je ts ... Maar ik snap cygnet ook, je kindje heeft op een gegeven moment behoefte aan meer dan alleen bv.

Maar goed je geeft al groente en fruit, dat zijn volwaardige voedingen of is het eerst bv en dan dit?

Brood zou ik dan wel eens wat meer mee gaan varieeren ... Je kan er best wel wat stroop op smeren toch?

Hoe weet je eigenlijk al dat je kindje zoveel allergieen heeft? Is getest neem ik aan? En wat was de waarde ?

5. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Groente en fruit zijn volwaardige voedingen. Niet eerst borstvoeding, maar los van elkaar. De groenteportie is nu goed in evenwicht. 200gram blijkt voor hem een goede portie te zijn, dat is behoorlijk veel. Hij geeft dan op het eind goed aan dat dit genoeg is.
    Fruit vindt hij nog altijd het lekkerste, en daar lijkt geen rem om te zitten. ;)

En ja, zijn allergieën zijn officieel getest. Daar bestaat geen twijfel over. Over een aantal maanden kunnen we weer provoceren, in de hoop dat er verbetering zichtbaar is. Maar voorlopig is dat nog niet aan de orde.

6. Jolina

Jolina Niet meer actief

heftig zeg .... al die allergieen. Hier ook ervaring mee vandaar mijn vraag. Hoe ben je er al zo vroeg achtergekomen dan?

Nou als het volwaardige voedingen zijn loopt het vast allemaal los ;) probeer gewoon eens wat meer te geven na het fruit, een rijstewafeltje of zo ;)

7. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Het waren de inderdaad lastige eerste maanden. Een zielige baby, maar nog geen vastgestelde allergieën. Omdat ik zelf ook tot mijn kleutertijd allergisch ben geweest en onder controle stond, en de klachten ondanks volledig borstvoeding sterk aanwezig waren zijn we al redelijk vroeg het test traject ingestapt. Sinds we weten waar hij niet tegen kan sta ik op dieet en gaat het stukken beter met hem. Toch blijft het een kwetsbaar punt. De ergste klachten zijn over, maar ondanks het strikte dieet heeft hij nog erg veel last van eczeem over grote delen van zijn lichaam.

Hopelijk groeit hij er snel overheen. Dat zou natuurlijk fijn zijn. Ook voor het aanbieden van verschillende soorten voeding.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zie dat je de borstvoeding en het vaste voedsel losgekoppeld hebt. Als je zelf voedt is het aan te raden om voor je vast voedsel aanbiedt eerst even een borst te geven. Je melk bevat spijsverteringsenzymen die je kind helpen bij het verdragen van het voedsel en de melk helpt je kind om de porties die hij eet beter te doseren.

9. Jolina

Jolina Niet meer actief

Ach germ :( verschrikkelijk als je kindje zo'n last heeft he :(
    Hier geen ervaring met al zo jong eczeem, maar wel nu naderhand. Mijn middelste heeft ook extreem veel last, wat de laatste tijd goed gaat

Afkloppen!!

Hier heeft ze een pindaallergie wat we binnenkort gaan testen bij een diëtiste, want hoe ernstig deze is weten we niet helemaal precies aangezien ze geen pinda's eet....

Niet leuk allemaal. Maar als je het maar al eens weet. En dan is het helemaal super dat je bv geeft. Dat helpt zo goed!

10. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier is het schema nu (ongeveer) zo: (slaaptijden wisselen nog ooit dus daar wordt alles omheen gepland)

7u BV en boterham met boter
    9u BV
    slapen
    10.30-11.30u wakker en dan fruit
    12.30u Boterham met boter en BV
    slapen
    15.30u BV
    17.30u Avondeten: groenten met aardappel/pasta/rijst
    1930u BV
    slapen tot volgende ochtend

Ik weeg niks af en laat hem gewoon eten wat hij wil.
    Qua fruit haalt hij soms 1 heel stuk. Dochter was en is ook geen fruiteter en hier hebben we nooit 3 stukken per dag gehaald...
    Boterham is meestal halve tot hele per keer.
    Groenten eet hij stuk meer, halve courgette is geen probleem ;).
    Af en toe krijgt hij een rijstwafeltje van Goodies en dat geef ik (ook) gewoon in de hand en eet hij zelf op.

Hij hoeft niet meteen een hele boterham weg te werken, maar biedt het iedere dag aan, evt in verschillende vormen (geroosterd/repen/stukjes/cracker oid).

Deel Deze Pagina