Mijn zoontje krijgt heel af en toe (als ik bijv. een avondje weg ben en de gekolfde voeding is op) een (half) flesje kv, voor de rest dus bv. Nou zitten er allergien in de familie dus ik heb hypo allergene voeding in huis. Als hij straks naar het kdv gaat, ga ik kolven en geef hem dat uiteraard mee naar het kdv. Maar ik kolf erg weinig en vind het geen fijn idee dat hij honger zou kunnen krijgen dus wat mij betreft mogen ze in geval van nood ook wel een flesje kv geven. Op het kdv hebben ze kv standaard dus geen hypo allergeen. Voor die enkele keer vind ik het zonde om steeds een pak voeding te kopen, ik kan het na een maand weggooien, het is dan nog lang niet op. En dan heb ik al de voeding van Friso, dus 2 kleinere verpakkingen. Nou zat ik er aan te denken om voor thuis een paar van die kant en klare pakjes te kopen, maar dat is geen hypo allergene voeding. Mijn vraag is eigenlijk of het kwaad kan (betreft die allergien.. hij heeft zelf trouwens geen kma, ik neem zelf ook zuivelproducten) of hij af en toe standaard kv krijgt. Iemand enig idee? Allergie-experts aanwezig?
Ik heb 2 kinderen met allergien en zou echt geen normale kv geven tot de 6 maanden. Van Nutrilon hypoallergeen heb je wel kleine zakjes, maar dat is voor 100 ml voeding per zakje. Heb desnoods nog 4 zakjes voor je wanneer je wilt.
mijn zoontje krijgt ook af en toe kv bij, de hypoallergene. Heb idd ook Friso omdat dat 2 kleine verpakkingen zijn. Je kan ze geloof ik een maand open bewaren. Misschien 1 zo'n verpakking in 2en verdelen, de helft op het kdv gebruiken en de helft thuis. Toen ik hiermee begon (omdat ik te weinig afkolf per keer) hebben ze me van icare verpleegkundige wel aangeraden om volledige voedingen te geven. Dus of helemaal kv of helemaal bv. Dus niet en..en. De hypoallergene heb ik voor de zekerheid genomen omdat er ook vanalles in mn familie zit.
Ok, thanks dames! @Umm85, bedankt voor het aanbod maar hoeft niet joh Kan ze blijkbaar gewoon bij de supermarkt halen. @Miran6, hoe bedoel je dat? Dat je beter geen bv kan mengen met kv? Dus apart in een fles? Snap het niet zo goed Dat van die voedingen splitsen vind ik ook wel een goeie
Ik heb het er ook een beetje krom neergezet Dat je geen 2 verschillende voedingen achter elkaar aan moet geven.Dus of een volledige bv of een volledige kv. En niet eerst borst en dan kv. Maar dit is iets wat ze mij hebben aangeraden. Misschien is het voor jou wel anders. Icare kan je 24uur perdag bellen over verschillende dingen. Je krijgt dan een verpleegkundige die jou begeleid. Ik vond het wel geruststellend,juist omdat je wilt dat je kindje goed eet/drinkt.
Je mag bv en kv wel bij elkaar geven hoor! Ik zou het alleen niet bij elkaar instoppen, want als hij dan niet alles opdrinkt, is het zonde van je bv. Kindjes die bijgevoed worden met kv krijgen het ook na elkaar.
Wat een raar advies. Snap niet waar ze dat op baseren. Vaak wordt juist geadviseerd om te mengen als een kindje de smaak van kv niet accepteert. Verder is het het beste om, als je niet genoeg kolft EERST de moedermelk te geven en dan, als kind er om vraagt, nog een kleine portie kunstvoeding. Kind profiteert dan optimaal van de moedermelk die het binnenkrijgt. Als er geen verhoogde allergiekans is, dan kun je naast bv gewoon standaard geven hoor. Bij allergie in de familie geef je HA, maar dan is het beter om gewoon helemaal geen kunstvoeding te geven en te proberen de kolfproductie op te voeren.