regeldagen of gewoon te weinig melk?

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by petra2278, Aug 7, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

Sep 11, 2009
    1,018
    0
    0
    hallo,
    mijn dochter van 12 dgn oud lijkt in de regeldagen te zitten, maar inmiddels ben ik wel zo onzeker of ik wel genoeg voeding heb. Mijn borsten voelen slap, en alleen vanacht voelde ik wat spanning omdat er 4 u tussen een voeding zat...
    gisteren heb ik 1,5 u na een voeding gekolfd, en ik kolfde 60 cc...vanacht kolfde ik 1 borst af omdat ze alweer sliep...(had maar uit 1 borst gedronken) en daar kwam maar 15 cc af...

heb ik wel genoeg melk?
    ik word er wel een beetje gek van om elke 1,5 u a 2 u te voeden...ik wil dat mijn meisje tevreden is en lekker slaapt, maar dat doet ze dus niet...alleen na de laatste voeding..
    baby's horen toch gewoon te slapen tussen de voedingen door?

soms lijkt het ook of ze krampjes heeft, maar die komen toch pas met 6 wkn?

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

Apr 17, 2012
    818
    0
    0
    Hoi,

Het klinkt inderdaad als regeldagen. Die komen rond de 10 dgn leeftijd voor.

Heb vertrouwen in je eigen lichaam en BV. Je hebt echt genoeg melk voor je dochter.
    Ze drinkt nu vaker om je melkproductie op te hogen. Wanneer dit door moeder natuur is gedaan, gaat ze vanzelf weer meer/langer slapen.

Darmkrampjes starten gemiddeld rond de 5 a 6 weken. Echter is dit een gemiddelde. Er zijn dus ook baby's die er erder last van hebben dan andere.
    Je kan buikmassage geven bij het verschonen van de luier, of een warme doek tegen het buikje. Ook helpt het om zachtjes over de buik te wrijven met de kolk mee.

Groetjes Saskia

Share This Page