Gestopt met pil, w8 op 1e menstruatie... wanneer testen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Denise85, 4 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Denise85

Denise85 Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.685
    0
    0
    Hallo allemaal!

Ik ben gestopt met de pil, ben ongesteld geworden ('stopweek') mijn vriend en ik hebben besloten er vanaf het begin gewoon voor te gaan en gebruiken dus geen condooms. Omdat ik weet dat de kans zeer klein is dat je meteen de eerste ronde zwanger raakt wacht ik nu dus op mijn 1e echte menstruatie... Mijn cyclus is nu 71 dagen en ik heb op de 56e dag een test gedaan en was niet zwanger, wat ik ook niet had gedacht dus het was geen tegenvaller maar meer voor de zekerheid. Nu ben ik dus 2 weken verder en vraag me af wanneer moet ik weer een test doen. Om de hoeveel dagen/weken/maanden of helemaal niet meer en gewoon rustig wachten op wat er komt?

Wie kan mij helpen met een beetje advies?!

Groetjes!

2. Realtjuh

Realtjuh Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.181
    0
    0
    Tilburg
    Ik zou niet teveel testen in een week doen, kost teveel geld... en dat is zonde natuurlijk.
    Om de 2 weken lijkt me een goede richtlijn... en uiteraard 'gewoon' afwachten... Hopelijk komt het snel op gang. Er zijn meerdere dames hier die een vreselijk lange 1e cyclus hadden, misschien hebben die nog tips voor je.. o.a. na hoeveel dagen je uiteindelijk de HA zou kunnen/moeten gaan raadplegen.
    (zoals je in mijn onderschrift kan zien heb ik geen ervaring met lange cyclussen)

Succes met wachten, je bent iig niet de enige.

3. Denise85

Denise85 Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.685
    0
    0
    Dank je voor je reactie! Ik moet het idd niet te vaak gaan doen! En ik hoop ook dat er vrouwen reageren die hetzelfde hebben gehad om me een beetje gerust te stellen en hun ervaringen kunnen delen....

Deel Deze Pagina