leven kindje

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door wennietje, 5 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wennietje

wennietje Actief lid

8 dec 2010
    345
    0
    0
    Ik voel vanavond mijn kindje goed, dus dat is nu het probleem niet.

Maar bijvoorbeeld gister voelde ik hem bijna niwt alleen savonds toen ik op bed lag even ik voelde de schoppen laag en daar licht mijn placenta. nu voel ik de schoopen hoog dus hij zal wel gedraaid zijn.

maar nu is mijn vaag je moet je kindje elke dag voelen maar ik weet nu eenmaal als hij tegen mijn placenta schopt dan voel ik hem of niet of heel slecht.

Maar wanneer moet je nou bellen ik kan toch niet altijd bellen als ik hem niet voel, ik bedoel het komt bij mij vaker voor door placenta.

maar zoals gister maakte ik me echt ongerust terwijl ik nu weer goed leven voel.

en is het ook normaal dat het nu geen schoppen zijn maar meer een gedraai en beweeg.

sorry voor de meerdere vagen.

oja ik ben 29 weken

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi wennietje,

er zijn meer vrouwen die hetzelfde 'probleem;' hebben als jij beschrijft en dat blijft altijd lastig inschatten. Op zich moet je je kindje vanaf 28 weken elke dag voelen bewegen, maar het kan inderdaad variëren. Wij zijn zelf ook de ene dag drukken als de andere. Je moet er inderdaad na wat gepor en aandacht wel reactie terug krijgen, anders moet je toch even bellen met je vk. Dan kun je bv het hartje komen luisteren en spreek je af dat je belt wanneer je na bv 24 uur tellen van de bewegingen niet uitkomt boven de 10 keer. De ligging van je kindje en de ligging van de placenta spelen inderdaad een grote rol, dus je raakt wel gewoon aan het feit hoe jouw kindje reageert en daar moet je dan maar vanuit gaan. Als het anders voelt dan jij gewend bent, moet je opletten en dus eventueel de vk bellen. En schuiven ipv trappen kan, je kindje wordt groter en krijgt niet altijd de ruimte meer om uit te halen.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina