leren fietsen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Daphne21, 28 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daphne21

Daphne21 Bekend lid

3 feb 2007
    601
    0
    0
    Verkoopmedewerker Bakkerij
    Gelderland
    De titel zegt al wie heeft er een goede tip om mijn zoontje van bijna 3 te leren fietsen hij snapt het gewoon niet hij gaat met zijn bovenlichaam heen en weer zeg maar het trappen snapt hij niet heb het hem al voorgedaan samen met hem maar hij snap het gewoon niet

Hij heeft een driewieler en hij heeft een gewone fiets maar op geen van de twee fietsen lukt

Zelfs op school hebben ze het al opgemerkt en ze zeggen dan meteen dat hij een achterstand heeft maak me toch wel zorgen erom.

groetjes daphne

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik weet niet of het meteen een 'achterstand' is.. maar hij is er idd wel wat later mee. Mijn zoontje was tussen de 2 en 2,5 dat hij op een driewieler kon rijden. Ineens kreeg ie het door. Misschien is jouw zoontje niet vd grove motoriek, en is hij ergens anders weer snel mee.

3. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Vind hij het wel leuk om op de fiets te zitten/ermee te spelen? Misschien interesseert hem dat gewoon niet...

Joris is ook 3, kan op een driewieler fietsen, alleen na een paar keer trappen stapt hij eraf. Vind er niks aan. En op een gewone fiets vind hij het al helemaal niks... Vind er gewoon niks aan.

Maar om nu gelijk te zeggen een achterstand ben ik het niet mee eens hoor. Elk kind is anders en dat fietsen leren ze vanzelf ;)

4. Daphne21

Daphne21 Bekend lid

3 feb 2007
    601
    0
    0
    Gelderland
    Hij vind het juist heel erg leuk om op de fiets te zitten en te spelen we hebben de gewone fiets binnen staan en hij is er de hele dag mee bezig.
    Ik had ook al zoiest van waar slaat dat dan op om het meteen op achterstand te gooien.

5. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ach tegenwoordig hebben ze meteen een achterstand als ze niet meelopen met de rest... Niks van aantrekken hoor! Dan heeft die van mij dat dus ook!

Heb je al eens geprobeerd om een leeftijdsgenootje (of iets ouder) te laten fietsen op zijn fiets?

6. Misschien een idee hoor zag het laatst bij een buurjongentje
    daar had de moeder iets van stenen ofzo onder de zijwieltjes gedaan zodat de achterwiel niet op de grond kwam
    en daarna kindje erop gezet en is bij hem gaan zitten en dan zeg maar de voetjes van het kindje op de trappers en samen de trap beweging maken zodat hij weet wat de bedoeling er van was ..
    Na 1 of 2 dagen wat oefenen fietste hij wel toen had hij door hoe het moest ..

7. Daphne21

Daphne21 Bekend lid

3 feb 2007
    601
    0
    0
    Gelderland

ja het buurjongetje fietste er wel eens op

8. Daphne21

Daphne21 Bekend lid

3 feb 2007
    601
    0
    0
    Gelderland

Dat is misschien wel eens een idee zal ik vanmiddag als hij van de speelzaal afkomt een proberen.
    Misschien werkt het

9. Veel plezier met oefenen hopelijk helpt het en lukt het dan wel en kan hij lekker fietsen

10. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    @ Naomi -> helemaal top! Denk dat dat idd een goed idee is! Had ik zelf ook nog niet aan gedacht...

Ben benieuwd of het gaat lukken!

11. Daphne21

Daphne21 Bekend lid

3 feb 2007
    601
    0
    0
    Gelderland
    volgens mij begint hij het te snappen trapt 2 keer op en neer en stop dan weer dus nog even blijven oefenen misschien gaat hij het dan helemaal snappen

12. Hester

Hester Niet meer actief

Jeetje, meteen een achterstand is ook wat overdreven!

We hebben onze zoon met zijwieltjes laten oefenen en binnen een half uurtje fietste hij weg, maar ik verdenk hem ervan dat hij al redelijk veel geoefend had op het KDV ;)

Lukt vanzelf joh! Succes ermee!

13. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik typte vorige week nog dat mijn zoon totaal geen interesse in zo'n dingen heeft. En sinds een paar dagen blijft hij zeuren over een fiets wat hij had gezien in een folder. Een loopfiets. Wij naar de winkel en proberen... Maar dat ging hem te moeilijk, dus die hoefde hij niet! Toen wilde hij een gewone fiets proberen en fietste zo weg... Nu wilde hij perse een gewone fiets hebben. Wij weer naar huis, marktplaats gekeken (was veel te bang om een dure fiets te kopen en vervolgens hier staat en al te snel te klein ervoor wordt), dus wij een fiets van mp gekocht en hij fietst zo weg hier met de buurkindjes...

Ineens die interesse. Dus zo zie je maar, komt echt vanzelf ;)

Deel Deze Pagina