weet iemand dit? heb via marktplaats een hele mooie paarse petticoat gekocht, nu blijkt dat er vlekken in de tule zitten... heb de rok al gewassen maar krijg ze er niet uit, zit echt in de tule zijn gele vlekken, wat het is weet ik niet, heb de verkoopster al gemaild maar krijg natuurlijk geen antwoord! (ze had niet in de advertentie gezet dat er vlekken in zitten en ze kan ze onmogelijk over het hoofd hebben gezien!) nu wil ik dus proberen de rok zwart te verven, maar kan dit? kan je tule verven?? kan het op internet nergens vinden.. help...
ik weet niet of je tule kan verven. maar het kan wel zijn dat de vlekken niet of anders pakken dan de rest van de stof....
daarom wilde ik zwart proberen, zodat de vlekken misschien wat minder opvallen?? dat het dan donkergrijs wordt?? baal er wel stevig van hoor!
Ik denk het niet. Als je een handdoek verft kleurt het garen ook nooit mee. Nietvdat tule hetzelfde is als garen, maar denk dat het te glad is
Tule is 100% polyester en is dus heeeel moeilijk te verven met textielverf... Als het rokje zo niet te dragen is (en je krijgt geen contact meer met de verkoper) dan zou je het een paar keer kunnen proberen te wassen met een combinatie van ossegalzeep (op de vlekken smeren / inwrijven) en kleurwasmiddel... Mocht dat niet werken, dan is het een verloren zaak (waarschijnlijk een chloorvlek), en zou je het kunnen proberen te verven, maar garantie dat het mooi wordt / pakt heb je niet... Wat ik me net nog bedacht: op hoeveel plekken zitten de vlekken en hoe groot zijn ze? Tule is natuurlijk heel wijdvallend, kan je de vlekken er niet uitknippen en dan netjes dichtmaken of er een bloem opnaaien? Grote kans dat je er niets van ziet!
ja zoiets zou ik ook gedaan hebben tule is synthetisch en kun je helaas niet verven. Wat ik altijd doe bij vlekken die ik er niet uitkrijg (als het tenminste geen bleek is want dan lukt niets) gewoon goed afwasmiddel op de vlekken, goed inwrijven, uurtje laten liggen en dan wassen, werkt bij mij beter als vanish, ossengal etc. en is ook nog eens stukken goedkoper
Kun je de bovenste laag tule niet vervangen voor een nieuwe laag in dezelfde kleur? Of er helemaal afhalen, lagen genoeg lijkt me?
bovenste laag eraf halen is geen optie, dan ben ik alle tule kwijt.. zal vana ff kijken of de andere oplossingen mogelijk zijn.. heb ondertussen wel mail terug gekregen, ze zei dat ze het niet wist en hem ook via marktplaats had gekocht ze bood wel aan deel van het bedrag terug te storten, dus das wel netjes!