Kan je voor 1 dag een voeding overslaan?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Mama van Isabella, 31 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama van Isabella

Mama van Isabella Bekend lid

8 jul 2009
    599
    0
    16
    Hee meiden,

ik ga vanavond uit eten.
    Nu is het zo dat ik mijn zoontje ongeveer rond een uur of 17.00 voor het laatst zelf voed. Dan heeft hij rond 20 uur weer een voeding nodig en misschien nog een beetje rond een uur of 22.00. Hij krijgt meestal zo'n 6 voedingen op een dag. Soms meer, soms ook al wel eens 5 voedingen.
    Nu ben ik er dus om 20 uur niet en de oppas geeft hem een flesje afgekolfde melk rond 20 uur. Kan ik die voeding dan zelf overslaan? En dan gewoon zelf weer om 22 uur voeden?

2. Juttel

Juttel Actief lid

29 apr 2009
    422
    2
    0
    Friesland
    Ik zou het gewoon doen,voor een keer zal niet gelijk je hele productie overhoop halen. Normaal gesproken zal je kindje de ene dag ook wel eens iets meer drinken dan de andere dag.
    Kans is wel aanwezig dat je borsten aardig gaan stuwen,das het risico. Misschien voor de zekerheid de kolf meenemen voor het geval dat?
    Lekker eten!!

3. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Ik denk dat dat wel kan. Kun je evt de voeding van 22 uur nog even extra kolven als je nog stuwing hebt na het drinken.
    Heb het hier ook wel eens gedaan en dat ging ook prima.

4. Mama van Isabella

8 jul 2009
    599
    0
    16
    Ok bedankt meiden!!!
    Heb niet zoveel zin om in het restaurant op een wc te moeten kolven ha ha.
    Ik hoop dat ik zijn volgende voeding kan redden tot 18 uur, dan kan ik rond 21.30 misschien zelf weer voeden maar dat moeten we maar even afwachten.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik denk dat het wel kan, desnoods even voeden/kolven vlak voor je weggaat en voeden/kolven als je thuiskomt.

6. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    In zulke gevallen kolf of voed ik er voor en/of erna.

7. Mama van Isabella

8 jul 2009
    599
    0
    16
    Het is gelukt hoor meiden.
    Ik heb 17.45 voor het laatst gevoed en om 22 uur waren we weer thuis. Rond 21 uur heeft hij een flesje afgekolfde melk gehad en is toen gaan slapen tot maar liefst 8 uur vanochtend!!! :D En ik heb om 22 uur even gekolfd.

8. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Pfff ben jaloers hoor. Renske groeit als kool, maar die heeft werkelijk nog nooit zo'n eind geslapen op 1 voeding.

Deel Deze Pagina