Hoi meiden, Ik weet niet waar, maar ik heb ergens op deze site een stuk gelezen over het opnemen van zorgverlof na een keizersnede door de.partner. Wie weet hier meer van? Hangt het echt af van de Cao? Of is er bijvoorbeeld vanuit de WAZO wat geregeld? Manlief heeft zijn vrije dagen gespaard en kan rondom de bevalling bijna 3 weken vrij nemen. Hij moet na 1 week alleen 1 week werken. Ik kan dan.natuurlijk nog.niks. we hebben nog een dochter van 2,5 rond lopen dus daar zal natuurlijk ook voor gezorgd moeten worden. Ik hoop wat reacties te lezen. Groetjes
Ik had dit aangegeven in een topic. Hier ook dochter van twee en miss een ks. Je moet even de cao nalezen van je man. Bij mijn man staat er dat zorgverlof voor partner of kinderen opneembaar is voor max twee x je arbeidsuren per week. Man werkt vier dagen dus zou acht dagen op mogen nemen. Vergoeding bij hem is 70%. Helaas staat er wel in dat de aanvraag afgekeurd mag worden wegens zwaarwegende bedrijfsbelangen. De nieuwe directeur is een **kel dus het is maar de vraag...
we gaan t wel alvast aankaarten bij werkgever. Zijn ze iig op de hoogte. Met extra kdv dochter en oma's en zorgverlof man zouden we de zes wkn wel door moeten komen. Ik hoop het wel dat het toegekend wordt want ik zou anders niet weten hoe dochter te verzorgen. Bed in en uit tillen, trap af. Dat soort dingen zijn toch onvermijdelijk dan.
Super tip Krullie! We gaan de cao er vanavond is op naslaan. Op zich heeft hij al behoorlijk wat weken vrij, maar als deze mogelijkheid er is... Ik heb even gegoogeld op zijn cao en daar kan ik niets vinden over zorgverlof. Wel staat er iets over ziekenhuisopname van de medewerker zelf en de partner....dan.zou je wel verlof op kunnen nemen. Al zijn het maar een.paar dagen of een week....dan zijn we al blij. Hopen dat het bij jullie ook lukt!!
Verder het advies om het oudere kind veel zelf te laten doen zoals op bed klimmen, de trap op en af kan je ze op die leeftijd prima leren, dat scheelt allemaal weer.
Hier 3 x een ks gehad en raad je aan zoveel mogelijk hulp van opa oma vriendinnen etc in te schakelen zodat je niet teveel zelf moet doen. En idd je kindje zoveel mogelijk zelf laten doen,ml was hier 2 weken vrij daarna weer aan het werk. Succes!
Zorg ook dat je zoveel mogelijk spulletjes zowel boven als beneden hebt, luiers, doekjes setje schone kleertjes. Dan hoef je niet zo vaak naar boven te lopen.Scheelt een hoop. Kook nu alvast dubbele porties en gooi je vriezer vol. En leer je peuter idd om zoveel mogelijk zelf te lopen/klimmen.