Ze heeft helemaal niks, ze staat er helemaal alleen voor, de vader wil er helemaal niks van weten, ze moet alles alleen doen.....
Weet ze dan ook zeker hoe lang jaar lf is? Als er net een echo is gemaakt, kan ze op haar kop gaan staan maar ook bij een andere vk moet ze wachten tot ze wat verder is, anders is er niks zinnigs over te zeggen.
Waarover maakt ze zich nu zo druk? Dat ze onverwacht zwanger is? Of dat ze minder ver is dan dat ze had gedacht. Hoe het ook mag zijn...beide dingen hebben tijd nodig. Nu acuut een nieuwe echo maakt niet eens dat ze langer zwanger is. In paniek raken heeft totaal geen zin, daarmee kom je niet verder.
Natuurlijk is drie weken wel lang in zo'n situatie.. alsof er na een week niet gezien kan worden of het vruchtje eventueel gegroeid is? Erg vervelend! Kan me voorstellen dat ze onzeker is. Ik zou inderdaad of contact opnemen met een andere verloskundige (dit kan dus gewoon) of zelf een echo bureau inschakelen om een echo te laten maken. Kost inderdaad niet zoveel (vind ik) Agter. Het verschilt uiteraard maar het is rond de 40 euro dacht ik.
Ik kan het nog 10x gaan uitleggen, maar het is toch niet te snappen. Laat maar, ik vroeg me alleen af of ze kan overstappen of niet....Waarom ze in paniek is enz, heeft ze haar eigen redenen voor die hoef ik hier niet allemaal op tafel te gooien!
Op zich hoef je dat ook niet op tafel te gooien maar als ik eerlijk ben is het een beetje een vaag verhaal en kan ik me voorstellen dat mensen dan juist wat meer willen weten over de situatie.
Ik zou of gewoon een andere vk bellen en het verhaal uitleggen of mijn ha en daar advies vragen. 6 weken zwanger zijn en 7 januari al positief testen klopt natuurlijk niet. Het interesseert me niets wat de reden is of haar verhaal, Nederland is een vrij land! Dus informeer en maak je keuze op basis van onderzochte feiten.
Dat snap ik dat het allemaal een beetje vaag is, maar ik kan niet alles op tafel gooien.....Vandaar dat mijn vraag ook eigenlijk alleen was of ze zo kan overstappen op een andere vk....Me eigen vk zegt dat ze gewoon een echo moet krijgen, en dat ze nu echt na een week wel meer zien en weten. Als de vk die straks belt niets kan doen, mag ze mijn vk bellen en regelt die het voor haar.....
Jeetje, mensen proberen je te helpen, suggesties te doen, en vragen wat meer info. Dat is toch alleen maar goed bedoeld? Je schrijft dat ze helemaal aan het instorten is. En als je zus emotioneel geholpen kan worden door bijv over een anderhalve week een extra echo te doen, in een ander centrum, dan is dat toch ook een oplossing voor haar? Mss kunnen jij en je moeder er een stuk aan meebetalen?
Natuurlijk kan ze overstappen, maar wel de oude vk afzeggen. Ik zou er minstens een week tussen laten zitten en dan kunnen je ouders of jullie die echo toch voor haar betalen als het bij de vk/gyn niet eerder kan/mag? Sterkte voor je zusje!
Een nieuwe vk hoeft niet eens te weten dat je een andere hebt gehad lijkt me. Daarnaast kan je toch juist uitspreken dat je twijfels hebt over het oordeel en daarom een ander zoekt. Open uitnodiging voor een echo lijkt me.
Je hebt dan natuurlijk wel kans dat je zorgverzekeraars de rekening naar je doorstuurt. Bedoel, ze krijgen dan twee keer de rekening "eerste termijn echo" voor hun neus.
als ze nu al zo'n naar gevoel heeft over de vk zou ik een ander zoeken, en 3 weken in onzekerheid zitten is heel naar, laat staan als er nog andere dingen bij komen kijken. andere vk uitzoeken en eerlijk vertellen dat je al bij een andere vk bent geweest, ze krijgt dan vast wel eerder nog een echo.
Het is afwachten allemaal, ik wacht tot ik weer wat heb gehoord van haar. Me eigen vk zegt iniedergeval dat ze gewoon recht heeft op nog een echo, en dat daar echt wel meer op te zien is na een week....En dat ze dan wat meer zal weten. Tuurlijk kan het dan nog 2 kanten op. Maar als de kleine nu nog meer achterstand heeft, of het hartje niet meer klopt weet ze dat het mis is.....En kan ze zich daar bij neer gaan leggen, hoe rot het dan ook even zal zijn voor haar....
Aan de ene kant begrijp ik deze reactie. Echter.... je schrijft zelf behoorlijk gedetailleert dat ze in paniek is, dat ze ingestort is, dat ze er alleen voor staat, dat het een ongelukje was, dat de vader er niks mee te maken wil hebben .... laat al die info dan ook achterwege als je na de nodige vragen van een aantal van hier ineens niks meer wil zeggen en vraag alleen of het mogelijk is om van verloskundige te veranderen. Het antwoord daarop is ja, dat kan. Klaar. Had helemaal geen 4 pagina´s hoeven duren. Succes voor je zusje. Ik hoop dat alles goed gaat voor haar en dat ze toch nog kan genieten (of mag gaan genieten) van deze zwangerschap.