Mijn vk zegt dat ze recht op een echo heeft deze week, omdat ze vorige week een echo had die niet kan overeenkomen met haar termijn die ze moet hebben....Zij heeft dus recht op een echo om te zien hoe het er voor staat. Of het hartje nog klopt, of er nog meer achterstand is, of dat het gegroeid is. Dat is wat zij zei.....
Heb niet alleen er voor gestaan maar had ook een andere gedachte bij de aantal weken in het begin. En ja het is zwaar K als je de zekerheid wil hebben dat alles goed of fout is. Beter is om te wachten zodat de uk kan ontwikkelen ... over twee weken is al zoveel meer te zien. Probeer anders een afspraak met je HA te maken zodat ze wat kalmerends kan krijgen. Sterkte
Recht niet, maar ik vind het niet meer dan normaal dat als de termijn zo afwijkt en het hartje nog zo langzaam klopte, om dan een week later gewoon weer een echo te doen. Je ziet dan idd echt wel verschil, (of niet en dan weet je tenminste ook snel waar je aan toe bent). Als ik je zus was, zou ik even de huisarts bellen en kijken of er via de ha geen extra echo te regelen is. En als die niet mee wil werken, een andere VK bellen, afmelden bij de eerste en dus gewoon overstappen...
Laat haar gewoon naar de verloskamer bellen (in tranen) en ze mag langs komen, krijgt een echo en er wordt bloed geprikt op HCG. Overstappen naar een andere vk kan zonder probleem of moeite!
je hebt alleen 'recht', dus vergoed door je verzekering, op een extra echo bij bloedverlies, dus ik vind het niet zo heel raar dat ze moet wachten tot de termijnecho. Alle echo's die voor de 10 weken termijnecho worden gemaakt, zijn in principe extra. Overstappen kan altijd, dat had Google je ook kunnen vertellen zonder dramaverhaal.
Oooh wat herkenbaar... Betreft 9 weken zwanger zijn en volgens de berekening 6 weken. Ik kreeg wel een week later weer een echo. . En ja.. Lees mijn onderschrift. Hoop dat ze snel bevestiging krijgt. Die onzekerheid is vreselijk.
Troelala, laat haar dan naar jouw vk gaan! Ik snap echt wel dat het haar helemaal teveel word! En dat ze duidelijkheid wil. En ik heb hier evt nog babyspulletjes staan, mocht je zusje ze nodig hebben! Sterkte jullie!
Ze moet even afwachten op de andere vk, omdat ze die al gebeld hebben voor haar. Mocht ze daar niks van horen of niks voor haar kunnen doen, dan gaat ze ook na mijn vk toe. Die wil haar dan wel helpen! Dank je wel meis, ik zal het onthouden!
Ik snap echt het probleem niet hoor. Waarom zou ze hier geen recht op hebben? Ze heeft paniekaanvallen en is zwanger. Dan wil je haar als arts/vk toch zekerheid geven? En de verzekering vergoed toch 1 totaal tarief voor een zwangere aan een vk ongeacht het verloop? Ik kreeg om de dag een echo van week 5 tot week 12 en die waren echt niet altijd nodig in mijn ogen maar mijn gyn wilde zelf zekerheid hebben. Prima! Niemand ooit over gehoord en er was niets van bloedverlies oid
Ik ook ik heb van 6 tot 10 weken een echo gehad, en toen met 12 weken nog een, nooit een rekening van gehad of dergelijke....
Alsof dat zo gewoon is, dat doen ze echt niet zomaar, weet je wat dat kost? Daar kun je tig echo's voor laten maken. Vanuit daar zullen ze echt adviseren eerst een 1e lijns-vk te bellen hoor! Maar idd overstappen is geen enkel probleem. Succes en sterkte.
Bij mijn vk krijg je gewoon een nieuwe echo 1 week later als er op de 1ste iets afwijkends te zien valt. En dames, jullie roepen nu wel van alles, maar zodra jullie in deze situatie zitten dan schreeuw je ook moord en brand! ! Dus doe niet alsof ze zich aanstelt En ts ook ik heb nog wel een aantal dingetjes die ze goedkoop kan overnemen !