Waar plaatsen ze 2 embryo's terug bij 2e IVF?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sellypelly, 26 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sellypelly

26 sep 2009
    5
    0
    0
    Lieve allemaal,

Mijn man en ik zijn op dit moment bezig met onze 1e IVF poging. Eerste verse terugplaatsing mislukt en nu een Cryo terugplaatsing ook mislukt. We willen graag bij onze volgende poging 2 embryo's teruggeplaatst hebben maar het Diaknossenhuis/UMC doen dat pas vanaf de 3e poging.

Heeft iemand van jullie ervaring in een ziekenhuis waarvan jullie weten dat ze bij een 2e IVF poging al 2 terugplaatsen terwijl je 27 jaar bent?

Ik hoor graag van jullie,

Sellypelly

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    In Groningen (UMCG) wordt er eentje teruggeplaatst als er een topembryo bij zit, anders krijg je er twee teruggeplaatst. Maakt niet uit hoe oud je bent of de hoeveelste behandeling het is.

Wij hebben nu twee keer twee embryo's teruggeplaatst gekregen, 1,5 week geleden eentje.

3. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    Wij zijn bij het UMC in Groningen.

Zouden bij onze 'verse' poging een TP van één hebben gehad omdat het een topper was.
    Afgelopen donderdag hebben we een TP gehad van twee cryo's. Dit doen ze omdat de kwaliteit na het invriezen iets minder is.

Ik ben 28, maakt dus niet uit qua leeftijd.

Liefs

4. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Hoi sellypelly, wij zijn in het Radboud zieknhuis in Nijmegen en daar plaatsen ze bij de 1e keer ivf al 2 terug als je dat wilt ongeacht de kwaliteit. Dus zelfs 2 toppers mogen allebei teruggeplaatst worden. Ze geven wel een advies uit maar laten de eindkeus bij de patient.

Succes

5. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Je moet er misschien een eindje voor rijden, maar in Dusseldorf plaatsen ze er tot max 3 terug.Je mag dus zelf weten hoeveel.(3 zou ik niet zo snel aandurven maar het kan wel)
    En ze vriezen hier in principe al je cryo's in.

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Waarom overleg je niet serieus met je eigen ziekenhuis wat jullie wensen zijn.
    Misschien zijn ze bereid om een uitzondering te maken of liggen de zaken net even anders dan je nu zou denken (heb je bijv. ook te maken met het ESET protocol zoals het UMCG hanteert).

Je kan dan aangegeven te overwegen om bij 1 tp over te stappen naar een ander ziekenhuis.
    Zo geef je ze de kans om mee te gaan in jullie wensen. Lijkt me voor jullie ook veel fijner, hetzelfde ziekenhuis als waar je nu al zo bekend bent.

Elmo

7. Sellypelly

26 sep 2009
    5
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties.

Wat betreft dat overleg Elmo...dat hebben we al gedaan.
    We hebben aangegeven dat ik het emotioneel gezien niet nog 1,5 of 2 jaar vol ga houden aangezien we al 3,5 jaar bezig zijn. Maar ze gaven aan dat ze geen uitzonderingen maken. Natuurlijk had ik liever in het Diak gebleven daar ken ik inmiddels iedereen...maar ik ben er niet om vriendinnen te maken...;)

We hadden bij onze 1e IVF poging, 9 eicellen, 6 embryo's allemaal top kwaliteit. 1 verse teruggeplaatst en daarna een cryo terugplaatsing.

We hebben dus nog 4 topembryo's in de vriezer. Natuurlijk hebben we goede hoop dat hieruit een zwangerschap voortkomt. Maar ik wil nu ook wel verder kijken. Een 2e rit met per stuk terugplaatsen zie ik namelijk niet zitten.

Herma,
    Wat goed om te horen dat ze in Nijmegen de keuze geven!!!!
    Weet je toevallig ook of ze een wachtlijst hebben?
    En ben je daar zelf onder behandeling? Zonja ben je tevreden?

Zara,
    Aan Dusseldorf heb ik zelf ook wel zitten denken! Het is inderdaad 2 uur rijden maar de kans met 3 embryo's wat ik best aan zou durven, is veel groter dan nu?
    loop je daar zelf ook??

Sellypelly

8. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    in het AMC plaatsen ze bij ivf/icsi behandeling 2,3 enz 2 terug.

ik had zelf bij icsi nr 1 al 2 emmy's teruggeplaats gekregen, dit omdat het geen toppers waren.

9. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.452
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Elk ziekenhuis zou je als je er 2 terug wilt laten plaatsen, je 2 terug moeten gaan laten plaatsen. Wettelijk gezien mag je er 2 per keer, en dient het ziekenhuis dat als jij dat wilt en je de risico's weet en die ook durft te nemen... jou twee terug te laten plaatsen.

10. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Ik ben nu bezig met de 7e IUI... IVF komt dus ook dichterbij, al hoop ik natuurlijk dat het niet nodig zal zijn.
    Wij zouden het risico van een tweelingzwangerschap wel willen dragen. Maar ik weet ook al dat het UMC Utrecht dit niet doet.
    Zou ik zo op mijn strepen kunnen staan om ze te dwingen? Vind het wel heel vervelend als het zo zou moeten... Misschien is het dan beter op zoek te gaan naar een ziekenhuis waarbij je wel twee emmy's mag terugplaatsen... Weet iemand nog een ziekenhuis in het midden van het land die daar niet moeilijk over doet?

11. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Iemand nog tips?

Liefs, B.

12. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Bel het Geertgen in Elsendorp eens.
    Die plaatsen er 2 terug als je dat zelf wilt.

Succes.

13. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Hier ook goede ervaring met Radboud, was in samenwerking met mijn eigen zkh in Ede dus alleen voor punctie en tp in Nijmegen geweest en bij de 3e keer resultaat, alle drie de keren 2 emmys gehad.

Je kan ook kiezen om alleen voor 2 emmys te gaan als ze geen toppers zijn, wij hebben het zo gedaan:

1e ivf (1 of 2 emmys afhankelijk van de kwaliteit): er zijn er twee teruggeplaatst, een van gemiddelde kwaliteit en een van ondergemiddelde kwaliteit
    2e ivf (2 emmys onafhankelijk van de kwaliteit): er zijn er twee teruggeplaatst, een van gemiddelde kwaliteit een een topper
    3e ivf (2 emmys onafhankelijk van de kwaliteit): er zijn er twee teruggeplaatst, beide gemiddelde kwaliteit en van beide zwanger!!!

Zelf heb ik dus ook nooit cryo's gehad.

14. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    @ Linda: wat super dat je zwanger bent geworden! Gefeliciteerd!

@Ieoor: Geen slecht idee, al is het 1,5 rijden... Bedankt voor de tip!
    Doen ze de IVF ook daar op locatie, of werken ze hiervoor met een ziekenhuis samen?
    Ik hoor veel goede geluiden over het Geertgen. Zou je me iets meer over jouw ervaringen vertellen? Misschien is dat wel een goede voor ons...
    Oh ja, zouden er veel onderzoeken opnieuw moeten gedaan worden? Ik heb nl al 7 IUI's achter de rug, HSG, kijkoperatie, van alles...
    Sorry, mijn hersentjes gaan wat snel tekeer allemaal :)

Deel Deze Pagina