Hallo dames, Ik heb even wat hulp nodig...misschien een hele stomme vraag hoor.. Ik had afgelopen maand op dag 14 een knallende ovulatietest. En dag 15 was ie iets lichter. Dan zou je (ik dan) denken dat ik op dag 28 mijn menstruatie zou moeten krijgen (of niet dat is de bedoeling althans). Nu ben ik op dag 26 ongesteld geworden...hoe kan dit? Ik dacht je hebt je ei en dan 14 dagen later begint je menstruatie.. Hoop dat iemand mij misschien een beetje kan helpen....
Denk zelf dat je het niet zo exact kunt zeggen. Iedere vrouw is anders dus de periode tussen ovulatie en ongesteldheid zal ook verschillen. Volgens mij heb jij een hele mooie cyclus, dus niet te veel bezig zijn met ovulatietesten zou ik zeggen...
Ik sluit me bij Tara aan. Misschien is jouw lf gemiddeld zo'n 12 dagen. Het schommelt elke maand waarschijnlijk wel een beetje. Totaal geen domme vraag! Ik moet nog steeds wennen aan het idee dat het geen exacte wetenschap is. Elke keer als ik denk dat ik onder de knie heb, verandert er weer iets...
Ovulatie testen zijn ideaal om je eisprong te checken maar je kunt er niet van uitgaan dat de periode na je ei ook altijd hetzelfde is. Het is zoals de andere meiden zeggen iedere maand weer iets anders. Succes
Haha! Nou ik dacht zonder te kunnen maar als ik ze niet gebruikte had ik geen positieve ovu-test gezien op dag 18 vorige maand en geen positieve ovu-test op dag 12 deze maand... Dus ik ben om, dan maar niet zo romantisch hihi :d
Wij hebben het op sex gebied lange tijd niet zo leuk gehad als nu. We hebben zeker om de dag sex en de laatste week iedere dag. En het is heerlijk Als ik zo bezig zou zijn met die testen zou het voor mij toch minder spontaan voelen (ieder voor zich natuurlijk!!) En zo is de kans dat ik mijn eisprong mis erg klein. Als het over een paar maanden nog niet raak is, kunnen we die testen altijd nog gaan gebruiken. Maar dat is mijn mening
ja zo dacht ik de eerste maand ook...maar werd gek van mezelf. Het gaf me wel rust dat ik tenminste een positieve ovulatietest had..moet maar even kijken hoe ik het de komende maand ga doen. maar ik begrijp het nu wel...op naar de volgende ronde!
@Tara: ik snap je wel hoor maar misschien dat jij en je vriend elkaar vaker tegenkomen 's avonds? Mijn vriend werkt in de horeca en is vaak na middernacht thuis. Ik moet elke ochtend om 05.45 uur opstaan en vaak eerder. Ik wacht nog bijna elke avond tot hij thuis is maar het komt er niet elke avond van. Qua frequentie kunnen we niet mis zitten hoor, maar het is in ons geval wel handig om die ene avond dat je eigenlijk doodmoe bent er speciaal even voor wakker te blijven..
Lizzy, dat is inderdaad een andere situatie. Heb ook niks tegen ovulatietesten, maar voor mij wordt het nog een paar maanden hopen op een "spontane" zwangerschap. Natuurlijk wil je die ene avond niet missen! Hoop voor iedereen dat het snel raak is.