Elke dag wordt er een stofzuiger en dweil over de vloer gehaald en de tafel is altijd zo goed als leeg. Het enige dat met regelmaat over de vloer ligt is speelgoed, maar goed dat heb je met een kind. In de keuken staat wel vaak afwas in de bak, maar dat is 's avonds vaak wel weer weg. Op dit moment staan er wat baby spullen in de woonkamer, omdat we bezig zijn in de babykamer en er vandaag spullen zijn bezorgd voor het kamertje. Boven daarin tegen..... voornamelijk schone was in allerlei wasmanden, omdat ik echt een hekel heb aan strijken en vouwen.
Hier net zo. Bezoek zal het een zorg zijn als het niet heel netjes is. Vind ik bij een ander ook niet erg. Als het nou heel smerig zou zijn, dat is een ander verhaal. Naar een beetje troep... lekker belangrijk
Vanmiddag zijn mijn ouders geweest, voor hun schaam ik me niet. Vandaag was het wel netjes beneden. Dacht dat ik me ook niet hoefde te schamen voor schoonmoeder. Maar die maakte vorige week een opmerking tegen mijn man dat het wel eens netter bij ons in huis was geweest. Wat ik dus best een brutale opmerking vond. Dacht dat de band wat beter was geworden tussen mijn schoonmoeder en mij. Niet dus ...
Schoon is het wel. Maar dat speelgoed wat hier vaak ligt... Dus als er iemand op visite komt, gooi ik ga je alles wat in een bak. Dat de tafel vol ligt, nouja prima. Maar savonds zit ik al wel vaak om 7 uur in pyjama. En dan ook zo een die ik wel heeel snel uitdoe als er iemand langskomt Hahahah.
Heel makkelijk; nee. Hahaha mijn vriend en ik zijn 2 sloddervossen bij elkaar dus mensen moeten wel echt even laten weten wanneer ze komen zodat ik kan opruimen
Nou ja...bij ons is het altijd rommelig ( omdat ik ook vanuit huis werkzaamheden doe) Ik ruim nooit speciaal op. Mensen mogen/kunnen altijd komen. En als ze het een rommel vinden dan is dat zo. Kan mij echt niks schelen.
Nu wel, omdat ik net thuis ben van werk en gisteren avond alles aan kant heb. Maar het komt regelmatig voor dat ik nu nog moet stofzuigen, rommeltjes opruimen etc. Alleen de vaat staat nu nog want de vaatwasser moet ik uitpakken ( maar geen zin in nu) Maar in de praktijk ben ik wel opgeruimd.
De plinten?? Wauw ik buig voor je!!! Hier is het een grote griebusbende. En ik mag nog niet alles doen dus super irritant
Ligt eraan hoe je het wil interpreteren Als ze zegt het is bij jullie weleens netter geweest dan doe je net of je gek bent en zie je het als normaal gesproken is het hier perfect op dit moment iets minder perfect. (Ik weet ook wel dat het kritiek is maar mij helpt het altijd om dingen expres een positieve draai te geven)
Even een paar dagen gewacht zodat ik ook Ja kan antwoorden Als mensen hier voor het eerst komen zeg ik altijd dat we misschien een wat rommelig huis hebben maar wel een liefdevol en warm huis. Dat lijkt mij het belangrijkst.
Totaal niet. Iedereen zou hondenhaar aan hun kleren hebben want de hond heeft net een maand zitten ruien. Plukjes haar overal. Ook veel stof overal. Dit gezegd zijnde ga ik maar eens stofzuigen zo dadelijk. Ik krijg zin om te poetsen nu. Gelukkig is er geen " show je woonkamer" topic.
Ja hoor en dan hoop ik dat ze even de was (3 manden) in de kast leggen en de strijk afmaken. Strijkplank staat midden in de woonkamer net als alles wat al wel is gedaan. Maar heb even geen zin meer. Dus iedereen heeft lekker pech
Wat mijn huis betreft, meestal wel, maar ik heb zelf niet altijd even veel zin in onverwachts bezoek. Heb liever dat ik van te voren even op de hoogte word gebracht. Al is het een uurtje van te voren, kan ik ook nog wat in huis halen of wat klaarmaken..
Kan altijd visie ontvangen. Maar ik heb niet zulke hoge eisen aan mjn huis Echt, als e r was op de tafel ligt gooi ik dat terug in de wasmand en gaan we koffie drinken.
Geniale vraag  Vandaag wel, maar gisteren had ik zo'n moment en belden mijn ouders ook nog echt dat ze langs wilde komen ook . Ik zat nog in mijn badjas, Hugo nog in pyjama en had een poepluier en Abel werd net wakker. Ik wilde immers een pyjamadag in de vakantie en gebeurt net dit he . Beneden lag overal speelgoed en losse dingen. Gelukkig had ik wel net gestofzuigd en de tafel afgeruimd. Ik heb als een bezetene speelgoed in een bak gegooid, de stofzuiger in de trapkast gepleurd, foundation en mascara opgedaan, Abel en mezelf omgekleed en de losse dingen in een plastic tas gedaan . Hugo deed daarentegen wel in pyjama met poepluier de voordeur open, maar leek het toch echt alsof we er gewoon bij zaten . Kon oma mooi helpen met de poepluier en ik even snel verder opruimen
Ik kan en durf altijd bezoek te ontvangen. Er liggen nooit stapels was op de tafel, wel wat post en rommeltjes van de kinderen, en ja er ligt speelgoed op de grond. Ik stofzuig iedere dag en hanen ligt ook wel eens wat zand ofzo op de grond. Maar wij wonen en leven in het huis, ik ben tenslotte geen showroom waar het altijd spik en span moet zijn. Speelgoed ruim ik niet eens op voor bezoek, de kinderen moeten gewoon kunnen spelen. En degene die er last van heeft mag t zelf opruimen. Al heb ik wel liever dat je even belt van te voren, zodat ik niet in mn pyama de deur hoef open te maken (of ik je aan de deur laat staan en niet open doe)