Ach,joh het gewoon speelgoed. Ik durf wel langs te komen zonder oordeel. Weet je wat erger is? Bij mensen langs gaan die hun huis spik en span hebben en die dan nog zeggen: “let niet op de troep”
Het ligt er helemaal aan wie het is.. Met 3 kleine kinderen, huisdieren en een sloddervos als man, is het hier overdag altijd wel rommelig. Vooral speelgoed overal. S’avonds ruimen de kinderen en ik alles netjes op. Als ze op bed liggen stofzuigen en dweilen en dan is het weer netjes. Het enige wat ik doe als er visite komt, is even een extra doekje over het toilet halen.
Ohh daar kan ik ook echt niet tegen nee. Ik ken zo iemand. Zooo netjes altijd en schoon. En dan nog zeggen " let niet op de troep" als er 2 kopjes op het aanrecht staat en de afstandbediening op tafel ligt.
Na 10 uur smorgens wel of ik moet die dag weg dan poets ik alles een avond van te voren nog. Maar dat is meer mijn schoonmaak tik. Daar in tegen ligt er op zolder meestal een grote stapel schone was. die blijft groeien, tot ik besluit dat het nu echt opgevouwen moet worden.
Maar voor sommige is dat echt troep . Kunnen andere zich niet voorstellen. Hier is altijd spik en span en als jas over stoel hangt en in de wasbak staat wat vaat vind ik dat echt rotzooi. Loop continu op te ruimen en achter iedereen aan . Smorgens zodra Kids uit bed zijn en nog voor ik ze naar school breng trek ik boven hun bedden recht, ruim speelgoed op, gooi was in de wasmand en ruim hun speelgoed op. Zelfs daar moet het opgeruimt zijn. Kids en man vinden het wel prima. Dweil gerust 4x per dag
Dit is mijn woonkamer nu, andere kant kijken Kids nu wat tv speelgoed alweer opgeruimt en ontbijt zooi weg. Toch irriteer ik me mateloos aan sleutels op tafel handtas op de stoel, koptelefoon en diabetes spullen zoon op dressoir. En er is niet gedweild nog niet dus vlekken, sporen op vloer. Weet niet hoe je dat noemt . Maar moei glad en schoon. Op mantel van openhaard ligt medicatie van vanmorgen nog. Ander zou zeggen, das toch netjes maar ik stoor me echt aan die zooi. En ja ik weet dat het echt wel mee valt maar voor gevoel, denk dwanghandelingen moet dat echt nog wel zo ff gedaan worden . Ga nu eerst boven aan de gang
4 x per dag??? Wauw! Dan ben je wel heel schoon. Ik bedoel dit trouwens niet kwaad maar van mijn kindertijd/jeugd is dat ik me het beste kan herinneren is dat mijn moeder altijd bezig was met poetsen en schoonhouden. Tuurlijk deden ze veel leuke dingen met ons maar dat schoonmaken is me toch het meeste bijgebleven. En op de begrafenis van mijn man’s oma kwam toch in de toespraak dat ze haar hele leven had schoongemaakt....
Ik kan altijd bezoek ontvangen. Gezellig! Rommelig vind ik geen probleem. Maar een vies huis wel! En als er altijd overal rommel ligt gaat schoonmaken een stuk moeilijker.... Rommel van kinderspeelgoed is ook wat anders dan vieze vaat, stapels kranten van een weken geleden of bergen troep. Huis van een vriendje is echt vies en een bende. Ik heb liever niet dat ze daar spelen.
Oh dat heb ik ook bij mijn schoonzus. Zij hebben echt een smerig huis Ik durf daar amper te eten en drinken. Hier is het voornamelijk rommelig maar echt vies niet. Nu moet ik alleen de vaat van het ontbijt afwassen, speelgoed van vanochtend opruimen en de schone was opvouwen maar verder is het netjes en schoon. Gisteren nog uitgebreid gestofzuigd en gedweild, vanochtend het sanitair gedaan. Ga zo even een half uurtje aan de bak en dan is alles weer spik en span voordat we weg gaan vanmiddag.
Meen je dat echt, 4 keer? Dat begint in mijn ogen toch wel een beetje op een obsessie te lijken.. Ik heb zelf een ppd gehad en toen “moest” ik van mezelf ook de hele dag door het huis rennen en om 23 uur s’avonds nog de badkamer poetsen. Dmv therapie heb ik een hoop leren loslaten. En daar ben ik echt een leuker persoon van geworden, ook voor mijn kinderen. En mijn huis is nog steeds gewoon netjes.
Ik plan leuke dingen in. Zoontje is autistisch. Zo ga ik nu hond uitlaten en lekker wandeling maken etc. Ook hebben we elke avond spelletjes avond. Dus uur ouderwets bordspelletjes en ben dol op knutselen en dan ligt ook echt alles onder de glitter etc. Maar eenmaal klaar is het ook klaar en opruimen. Kan het dus wel los laten. Maar wordt echt onrustig en shaggo als overal was ligt of bijv taak niet heb afgerond . Dus elke dag wassen, droger en ophangen, opbouwen en opruimen. Niet zo van, doe ik morgen wel. Zit echt niet slapeb
Maar als puber ik en voor ik kinderen had was het nog extremer hoor. Midden in de nacht koelkast poetsen bijv of stofzuigen omdat ik pluisje zag. Tot ergenis van mijn ouders. Bij mijn ouders is het altijd rommelig, in mijn ogen dan. Was opgestapeld op stoelen, overal ligt wat. Geen troep en afval maar rommelig en gaotisch
Geen flauw idee. Mijn vriend is al de hele dag alleen thuis met onze twee dames. Dus het is een verrassing hoe ik onze woonkamer en keuken aantref als ik thuis kom straks. Hier, op de tennisclub waar ik momenteel bardienst heb kan ik zeker visite ontvangen. Zou gezellig zijn, want het is hier maar een saaie boel.
Tegenwoordig kan ik altijd onaangekondigd visite ontvangen. Het huis (en zeker de woonkamer!!) is altijd spik en span. Toen mijn dochters jonger waren was dat overigens wel anders. Wat een puinhoop konden ze er toen van maken zeg! Nu ze bijna 5 en 8 zijn laat ik ze altijd hun eigen zooi direct opruimen waardoor het bijhouden heel makkelijk gaat
na 2 uur goed opruimen kan het gelukkig wel weer hahah, gossie t was een behoorlijke bende door drukte in de week maar goed nu kan ik weer gewoon bijhouden en blijft het netjes
Ja het kan weer. Boven opgeruimd, beneden opgeruimd. Hier en daar nog wat speelgoed en een wasmand op de trap die naar boven moet, maar die neem ik zo mee.