Ik heb ook iets heel raars meegemaakt en wel met ons jongste katje. Een heel verhaal! Wij wilden er nog een katje bij en omdat onze twee poezen die we al hadden naar elkaar niet zo aardig waren (al waren ze zusjes ), wilden we een kater-kitten. Een kitten omdat dat vaak beter gaat met volwassen katten en een kater om tzt de baas te kunnen spelen over de 2 poezen die dan hopelijk zelf ook wat minder die strijd zouden voeren. Anyway, dat was in de winter en er waren erg weinig kittens dus wij zoeken op MP alwaar mijn man een heeeeeeeeel schattig katje te koop zag voor 250 euro. Volgens de beschrijving was het een Ragdoll en hij werd verkocht samen met zijn zusje omdat de hond ze als speelbal gebruikte . Nou maakte ons de prijs niet uit en het ras al helemaal niet want ik weet niet zo veel van raskatten (heb altijd Europese kortharen gehad) maar omdat het winter was, waren er eigenlijk alleen maar raskittens. Nou, ook OK dus wij helemaal naar de andere kant van het land gereden om hem op te halen. Hij was er echt heel slecht aan toe, had duidelijk veel stress gehad van die hond en die mensen zeiden dat hij 9 weken was, maar als ie 6 weken was, was het veel. En wat doe je dan? Ook dit katje had een huis nodig en daar ging het blijkbaar niet goed met dit beestje. Dus we hebben hem meegenomen. Wat blijkt? Na ruim 4 maanden kwamen we erachter dat we niet het katertje mee hadden genomen maar het poesje! Ik heb bij de DA staan janken van de schrik, dat was nou juist niet de bedoeling met die andere twee poezen! Maar echt geen HAAR op mijn hoofd die eraan dacht hem dus haar weg te doen, ik was zo aan haar gehecht, na 1 dag al. Het is namelijk zo'n leuk en grappig beest, ik moet nog dagelijks lachen om de gekke dingen die ze kan doen. Dan denk je dat dit het is? Nee!!! Want onze "ragdoll" bleef ook wel heel kleine voor haar leeftijd en wat blijkt? Juist: geen Ragdoll maar ze blijkt een Somali te zijn. Ook niet raszuiver maar who cares? Ik hou zo veel van haar en van mijn andere poezen, het kan me niet schelen of ze een ras zijn of katers of poezen, het zijn en blijven gewoon mijn poezenkindjes en de Somali is echt een prachtige poes geworden met een fantastisch mooie pluimstaart en een geweldig eigenwijs, humoristisch en eigenzinnig karakter). Wel vraag ik me af wat die vrouw die haar verkocht heeft bezield. Die vrouw was een Ragdoll-liefhebber en volgens mij heeft zij deze katjes bij een broodfokker gekocht (ook veeeeeel te jong en ze had wormen en een schimmel ook nog eens), heeft ze haar vergissing ingezien en een smoes verzonnen om ze te verkopen. Een heel raar verhaal. Ik heb nooit om opheldering gevraagd (en het ook niet van haar gekregen terwijl ze wel ons mailadres had), ook omdat ik me eerlijk gezegd een beetje schaamde voor mijn onwetendheid maar vooral omdat het gewoon niet uitmaakt. Dit poesje heeft blijkbaar bij ons moeten komen, zij heeft ons uitgekozen!
TS leek hij als pup wel op een chihuahua pup? want ik heb verschillende soorten kruisingen met chihuahua's gezien en die leken als pup namelijk al niet op een chihuahuapup.. *edit* maar ze had toch ook kunnen weten dat het broodfok was? meestal merk je dat meteen als je het hondje ophaalt en je je voordat je het hondje ophaalt in de fokker/ras hebt verdiept..
@ Nathalie: Heb enkel de eerste zin gelezen, want anders lig ik hier te snotteren op m'n werk en daar heb ik geen zin in! Ik heb dit een tijdje geleden ook nog eens in een topic geplaatst. Als je deze tekst leest, zijn er geen verdere woorden meer nodig.
Tja, ze zal best teleurgesteld zijn, maar het is toch ook een diertje waar je van gaat houdrn, naar mijn mening. en sowieso een beetje raar......als ze echt een raszuivere had gewild, dan had ze moeten gaan voor eentje met stamboom!
ik heb 2 honden en met de teef zou ik shows gaan lopen ,maar zo goed gaat het niet want echt helemaal perfect voor de show is ze niet ,en tuurlijk ben ik wel teleurgesteld maar ik hou verschrikkelijk veel van haar en ja dan gaan we toch niet naar show en net zo met onze reu daar wou ik behendigheid mee doen en dat ging ook niet door want hij heeft HD ja jammer maar ik ben zo dol op ze... het is in ieder geval niet geworden wat wij hadden gehoopt of verwacht maar toch hou ik ontzettend veel van ze en hoop dat ik ze nog lang bij me blijven...
Toen ik naar onze hond ging kijken moest ik bijna lachen om hoe lelijk die was, echt gewoon lelijk... maar hij is zo ontzettend lief dat hoe die er ook uit zie we toch wel van hem houden. Vooral een pup die je vanaf kleins af aan ziet opgroeien, nee ik zal er net zoveel van houden. En een raszuivere hond moet je gewoon bij een goede erkende fokker halen en niet bij de eerste beste...