Onze dochter is nu 8 maanden en kruipt ook nog niet hoor. Ze sleept zich sinds een week met haar armen vooruit en duwt af en toe met 1 voetje. Ze ging eerst steeds achteruit en nu kan ze ook vooruit. Verbetering dus ik maak me er niet zo druk om. Leg haar vaak op de grond op een groot kleed met speeltjes en dan komt t vanzelf. Heb er niks voor gedaan. Ik maakte me ook zorgen omdat ze zo weinig 'praatte' en 2 weken zo uit t niet zei ze mama en nu is t steeds mama, nanana enz. Het kan gewoon van de 1 op andere dag veranderen. Zou me er dus niet al te druk om maken.
Kruipen gaat echt helemaal vanzelf. Ik had dat ook hoor, dat ik graag me dochtertje zou zien kruipen. Als ik haar in de box legde, dan ging ze zelf oefenen door op haar knietjes te leunen en in het begin was dat best veel gewiebel, ( en als het niet lukte dan werd ze gefrustreerd) maar na veel oefenen, zeker wel een paar weken of een maand voordat ze 9 maanden was, kroop ze ineens uit het niets heel langzaam weg en zat ze ineens uit haar eigen rechtop. ( met +- 9 maanden) Met 10 maanden stond ze ineens uit haar eigen. Je kan het misschien wel een beetje stimuleren door een gewild speelgoedje voor hem uit te leggen..maar hij zal het op zijn tijd echt wel zelf gaan doen. De een is in dat soort dingen eenmaal sneller als de ander.. Gewoon geduld hebben
Aaron was ook altijd mega gefrustreerd. Met 9,5 maand kon hij opeens wel vooruit tijgeren, maar ook toen bleef hij gefrustreerd. Een maandje later kon hij kruipen en was het over. Het is gewoon een fase waar ze doorheen moeten helaas. Niet gezellig, maar gelukkig duurt het geen jaren .
Hier 10 maanden en nee, niet kruipen. Ik stimuleer haar af en toe maar laat het verder rustig gaan. Ik maakte me er vorige maand ook druk om, nu niet meer.
Mijn dochter is 11 maanden en kan niet kruipen. Heeft pas geleerd vooruit tijgeren. En ja ik maak me hierom soms zorgen.....
Ieder kind doet het in z'n eigen ritme! Zoonlief heeft alleen maar getijgerd tot 11 maanden, toen kreeg hij optrekken door en heeft even gekropen omdat hij zich dan makkelijker kon optrekken. Met 13 maanden liep hij los. Nu, 16 maanden, rent hij rond en klimt overal op.. af en toe verlang ik terug naar die tijd dat hij nog nergens bij kon haha
Mijn zoon zit al bijna anderhalve maand op handjes en knietjes, maar kruipen ho maar. Hij gaat wel achteruit en als hij op zijn buik ligt draait hij rondjes om zijn as. Maar ik maak me totaal niet druk. Het kruipen komt vanzelf. Hij kan al wel sinds een maand zelfstandig zitten en sinds deze week trekt hij zich ook op in de box. Ik laat hem maar lekker zijn eigen gang gaan! Maar snap je wel dat je graag zou zien dat je kindje kruipt hoor. Het is nou eenmaal heerlijk om te kijken hoe die kindjes zich ontwikkelen. Alhoewel het voor mij soms iets te snel gaat.
Mijn zoon tijgerde met 8.5 maanden kroop met 9.5 maanden(kruipt de helft vd tijd en tijgert de helft vd tijd) en trekt zich sinds 2 weken op. Niks gestimuleerd, onze zoon staat heel lang stil en dan komt alles ineens in 1 keer. Ik snap dat het leuk is om je kindje dingen te zien doen, maar het komt heus wel hoor.
Ga je je kind straks ook pushen door te laten lopen terwijl hij er helemaal niet aan toe is. Niet ieder kind is het zelfde. Mijn oudste stond met 7 maanden al aan de tafel en kroop met 8 maanden. Mijn jongste is 11 maanden en kruipt pas sinds een paar weken echt. Ga hem morgen houtjes om zijn benen binden en een tuigje om zijn middel knopen, kijken of hij wil lopen. Probeer je niet al te druk te maken, het komt wel. Zou me was echt zorgen gaan maken als het met 2 jaar nog niet kruipt denk ik.
hoi hoi mijn zoon heeft getijgerd tot 1 jaar en is daarna pas gaan kruipen en met 16 maanden pas gaan lopen. komt allemaal wel goed wanneer hij daar zin in heeft groetjes elise
Mijn zoon kruipt nu net 2 weken. Hij was 13 maanden toen hij ging kruipen en oh wat heb ik me een zorgen gemaakt. Ik heb hem geprobeerd zoveel mogenlijk te stimuleren maar uiteindelijk begon hij ermee toen ik aan het werk was en papa tv zat te kijken. Hij ging ineens achter een bal aan. Dus tja ik ben er nu van overtuigd dat elk kind het op eogen tempo doet..
maak je geen zorgen. bijde kids waren hier zo rond 10 maanden toen ze gingen kruipen. dochter echt op handjes en knietjes maar mijn zoontje die iets later was die had een andere manier van vooruit komen. een soort van kikker leek het wel al snel ging het over op lopen aan tafel etc en bijde liepen ze los rond hun verjaardag
@saartje .. hmm probeer jij je kind te pushen even kijken of dat lukt? je moet die woord niet zo serieus nemen.. een kind kan je helemaal niet eens pushen .. anyways.. nee ik maak me nergens zorgen .. ik ben een trotse moeder met een super lieve baby .. ik laat mijn zoon doen wat hij wilt doen ... dames bedankt voor jullie reactie's... ik zie dat mijn zoon steeds wel beter doet.. hij wordt wel boos maar zag hem vandaag opeens naar voren gaan inplaats van na achter en keek mama en papa helemaal verbaasd aan en moest helemaal lachen...
M'n zoontje heeft toen hij net 9 maanden was in twee/drie weken leren kruipen. Eerst rolde hij alleen maar en kwam overal dus ja waarom kruipen en ineens ging hij tijgeren en achteruit kruipen en daarna vooruit kruipen. Ik dacht eerst dat hij het nooit zou gaan doen. Net als met lopen, ik dacht hij gaat nooit los lopen, en ineens kon hij het. Komt wel goed, en niet te veel stimuleren werkt voor allebei niet bevordelijk en is voor jezelf ook niet leuk. Geef het de tijd. En sommige kids kruipen nooit.
Die van ons kruipt niet maar de kan zich zeer makkelijk voortbewegen door te buikschuiven en te rollen dus tja waarom zou je gaan kruipen als je ook rollend door het leven kan haha!