Waar kan ik die het beste kopen en hoe weet ik wat precies de juiste maat is? Ons zoontje stapt wat af rond meubelstukken en aan de hand en heeft zijn eerste wankele twee stapjes ongeveer zelf gezet. Buiten doet hij dat dus ook wel op sokjes of blote voetjes maar niet alle ondergronden zijn daar geschikt voor! Tijd voor schoentjes denk ik..!
Ik zou naar een schoenenwinkel gaan.daar kunnen ze zijn voetjes opmeten en dan schoentjes met flexibele zool kopen.
Wij hebben toentertijd bij een speciaalzaak van schoesme eerste schoentjes gekocht. Heel weinig gedragen, waren binnen 2 weken te klein. Ik zou je leren sloffen aanraden en om schoenen pas te kopen als hij echt heel goed zelf los kan lopen. Laat hem gewoon op hele zachte zolen eerst leren dat is echt de beste.
Ik heb een hele tijd leren slofjes van aapies gehad, liep hij prima op, ook voor die paar stapjes buiten geen probleem. Met de maattabel kwam ik er wel aardig uit welke hij moest hebben. Grote voordeel was dat hij ze nauwelijks uit kreeg, in tegenstelling tot alle andere schoentjes/slofjes die ik kocht/kreeg! En dat ze de voetjes niet belemmeren bij het leren lopen. Toen hij een week of 6 los liep bij schoenenwinkel schoentjes met flexibele zool aan laten meten. Dus nu heeft hij Shoesme. Duur voor die paar maanden dat ze erop lopen maarja... Hij loopt er wel erg goed op! Volgend kindje begint gelijk met aapies hihi, niet meer al die leuk uitziende babyschoentjes die je 3000x per dag opnieuw aan moet doen
zou idd ook eerst voor slofjes gaan als je kindje nog niet echt goed los loopt. en straks als het wel goed gaat en het helemaal onder de knie is pas geld uit gaan geven bij een goede schoenenwinkel die je kunnen helpen met schoenen uit kiezen.
Bij babysteps flexibele schoentjes gekocht met leren zooltje. Super. Ze krijgt ze ook niet uit. Tweede paar is net onderweg. Maar de eerste bevallen super!
Zoals mijn voorgangers al zeggen zou ik eerst slofjes kopen. Schoentjes met een flexibele zool wordt aangeraden als het kindje al een aantal weken goed stapt. Mocht je wel voor schoentjes gaan dan zou ik een goede schoenenwinkel binnen stappen en zijn voetjes staand op laten meten en daar advies vragen.
Bedankt dames voor de goede tip! Dan ga ik eerst voor slofjes. Deze bedoelen jullie toch? Aapie leren babyslofjes en babylaarsjes - Aapie babyschoenen Zien er ook leuk uit.
Eerst leren slofjes en als hij ern maand of 2 zelf los loopt dan kan je op zoek gaan naar echte dchoentjes met flexibele zool. En dat hoeven echt geen schoentjes a 40 euro en duurder te zijn en al helemaal niet uit een "speciaalzaak". Dat is echt dikke onzin en geldklopperij. Mensen denken vaak dat dat de beste schoentjes zijn. Is allang achterhaald. Schoentjes van bijv scspino zijn prima, zolang ze maar flexibele zolen hebben en steun bieden bij de hak. Bij een "speciaalzaak" kom je 9 van de 10 x met te kleine schoentjes naar buiten die binnen no time te klein zijn.
Dochter heeft van de week haar eerste schoentjes gekregen. Ze loopt voornamelijk op blote voeten, ook op tegels zoals in de tuin. Maar in de winkel oid wil ik dr ook wel eens neer kunnen zetten. Ik heb voor jochies gekozen, in de sale Aapies had mijn oudste ook, maar die liep in de winter voornamelijk binnen.
Tja dat ligt net aan de winkel dan denk ik. Scapino hier had helemaal geen schoenen met flexibele zool. Of alleen een heel klein beetje flexibel, maar daar loopt hij nog helemaal niet goed op. Had paar nikes gekregen van iemand, maar hij trapte ze steeds uit en liep niet goed, waren echt nog te stug en zwaar. Bij van Haren ging het meten nogal onhandig en zou ik maat 20 moeten kopen. Maar die hadden ze niet in flexibel. Bij de speciaalzaak keken ze echt naar zijn voeten en bleek er een halve maat verschil tussen te zitten. Moest ook echt 21 hebben. En wat we gekocht hebben loopt echt goed en gaat niet uit en heeft ruimte genoeg om te groeien. Juist bij de 'goedkope' winkel had ik dus met 3 weken terug gestaan wegens te klein... Had eerst ook niet gedacht zoveel voor zijn schoentjes uit te geven. Maar we hebben best mensen met voetproblemen in de familie, weet niet in hoeverre het problemen kan veroorzaken door te vroeg te stugge of slecht passende schoentjes te hebben... Als we een jaar verder zijn en hij zelf kan aangeven dat een schoen niet lekker loopt ga ik wel weer terug naar Scapino of dergelijke
Ik ga met de reactie van 1Hanneke mee! Hier ook bij Van HAren gekeken maar ik ben voor de allereerst schoentjes ook bij een speciaalzaak terecht gekomen. Het werden ook Jochies. Ze past ze al 3 maanden. Toen toch maar voor sandaaltjes gaan kijken omdat de dichte schoentjes zo warm zijn in de zomer. Ik heb ook weer bij Van Haren gekeken maar heb toch weer voor de speciaalzaak gekozen. Puur omdat het materiaal van de schoenen zoveel fijner was voor de kleine blote voetjes. Ik vond de schoentjes van de goedkopere winkel heel stug en hard. Als ze groter is denk ik er wellicht anders over maar voor nu kies ik echt voor een speciaalzaak!
Ik heb de eerste schoentjes weg bij de van haren,, prima schoenen en ook een flexibele zool. Ze passen nog steeds. Deze schoenen zijn me ook aangeraden door een fysiotherapeut. Het merk is elefanten.