Omdat ik veel last heb van mijn onderbuik (o.a bandenpijn)mag ik niet te veel doen.Maar nu krijgen wij volgende week ons nieuwe huisje en ik vind het leuk om te schilderen en toch ook wel iets te doen. Mijn vriendin zei gister tegen mij dat haar moeder een gehandicapt kindje heeft gekregen omdat zij ook met 7 maanden nog wilde schilderen met name boven zich.Is dat waar dat het kwaad kan voor de kleine dat ik mee help met wat klussen?
Hoi Sabine, je mag gerust klussen hoor. Doe het gewoon rustig aan en luister naar je lichaam. Dat geeft aan wanneer je teveel doet. Rust dan weer even uit en begin weer op je gemak wanneer je je weer beter voelt. Het verhaal van de moeder van je vriendin in natuurlijk niet leuk, maar klussen kan geen kwaad zolang je het in je eigen tempo doet en niet extreem gaat bukken en tillen. Je hebt niet op die manier invloed op het krijgen van een gehandicapt kind. Zorg gewoon voor goede ventilatie in de kamer waarin je schildert en draag eventueel een mondkapje. Klus ze! Groetjes Brigitte