rapport kdv geven aan basisschool

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door p1982, 12 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. p1982

p1982 Niet meer actief

Vandaag t rapport van t kdv gekregen
    Ben je verplicht deze aan de basisschool te geven

Of zeg je basisschool zelf achterkomen

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Niks verplicht.
    Wij hebben het op advies van het kdv wel gegeven... Maar heb niet de indruk dat ze er veel mee gedaan hebben.

Dus als je het niet wil geven.. Zou ik gewoon lekker niks geven :)

3. Deliana

Deliana Niet meer actief

Nee niet verplicht. Bij mij vertelden ze dat sommige BS er wel om vragen.

Bij ons is er niet om gevraagd....

4. p1982

p1982 Niet meer actief

Er staan wel wat dingen in
    Zoals weinig zelfvertrouwen em haar spraak minder

Wel of niet geven dan

5. Saskia78

@deliana: en anders is "nee" natuurlijk ook gewoon een antwoord :)

6. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.935
    3.945
    113
    Waarom zou je het niet willen geven? Als er niks bijzonders in staat maakt het toch niet uit. Staat er wel iets belangrijks in dan is het toch ook in het belang van je kind dat de school over die informatie beschikt?
    Krijg het idee dat jullie het niet eens zijn met het rapport van het kdv?
    De meeste scholen hebben ook intakeformulieren, daar kun je als ouders je eigen informatie op kwijt.

7. tuc

tuc Niet meer actief

ik zou het wel geven, het is toch fijn dat ze er rekening mee kunnen houden dat je kindje weinig zelfvertrouwen heeft en wat moeilijkheden met spraak heeft.

8. Deliana

Deliana Niet meer actief

Inderdaad! :)

Vond dat rapport sowieso een beetje onzinnig... Dochter ging dan ook maar een keer per week, maar dan stond er bijv in. Kan het kind al met zijwieltjes fietsen? Antwoord: niet gezien. De laatste maanden stond er ook elke week een ander op de groep, dus ik vond dat rapport echt onzinnig....

9. p1982

p1982 Niet meer actief

Vriendin van ne zegt laat school er zelf achter komen
    We moeten inderdaad een formulier van school in vullen
    In rapport kdv staat dat hij spraak slecht is.merken we zelf ook en dat ze weinig zelfvertrouwen heeft

10. Saskia78

Haha dat is wel dubieus ja... Die had ik ook gewoon voor het eigen "archief" gehouden dan ja.

Bij ons werd er de hele kdv-periode een aantal lijsten qua ontwikkeling bijgehouden.
    En dan werd er vooral aangegeven of het onder gemiddeld, boven gemiddeld of gemiddeld was.
    As peuter-kleuter-overdracht kregen wij dus 5 paginas vol met "ruim bovengemiddeld" (echt elk punt!) en dus het advies dat vooral bij school aan te geven.

Hebben we gedaan.. Maar helaas deed school er niets mee.

Overigens denk ik dat een beetje kleuterjuf... Ondergemiddelde spraak en zelfvertrouwen vrij snel doorheeft.
    Het komt vast goed... Willekeurig of je het rapport wel of niet gaat geven :)

11. Saskia78

Oh en je zou het evt ook mondeling kunnen aangeven bij het kennismakingsgesprek.
    Weten ze het wel... Maar het voelt minder zwaar.

12. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Ik zou eerder kijken of je met logopedie bijv iets aan haar spraak kunt doen en verder inderdaad niet op school inleveren omdat ze evt altijd daarvan uit kunnen gaan terwijl het dan misschien niet meer speelt. Zou wel proberen de punten die negatief opgevallen zijn te verbeteren met hulp, bij je dochter.

13. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Nee hoor, mijn zoon ging al een jaar niet meer naar het KDV, lijkt me daarom vreemd als ze dat zouden verplichten ;)

14. JustNice

JustNice Bekend lid

3 jul 2008
    908
    140
    43
    Zuid Holland
    Mijn dochter heeft op een psz gezeten, en kreeg ook een overdrachtrapport.
    Leidsters waren erg tevreden over haar.

Bij de kennismaking gegeven aan de directrice, zij zou m geven aan de juf waar dochterlief bij in de klas zou komen.

Uiteindelijk de 2 de dag gevraagd aan de juf, of ze het had gelezen. Ze zei dat ze dat nog zou doen, maar liever niet meteen. Ze wilt eerst zelf het kind blanco observeren, niet volgens een lijstje van ze kan dit al en dat al. Heeft het gauw genoeg door zegt ze.

15. Mystify

Mystify Bekend lid

24 mei 2011
    938
    0
    0
    Een kdv bied opvang en het is goed dat ze dat op een pedagogisch verantwoorde manier doen, dat ze hun observeren met de ouders delen, maar daar houdt wat ons betreft ook elke taak op. Kwaliteit van sommige leidsters op kdv of leerkrachten op scholen verschillen soms enorm. Gebruik hier de zoekfunctie maar eens....

Tegenwoordig moet iedereen maar in hokjes. Te druk, te stil... Het hokje "gelukkig kind" zouden ze wat vaker moeten gebruiken. Dat lijkt mij het allerbelangrijkst.

16. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    dit dus.

17. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    ik lees het altijd door en maak daarvan een korte aanteking in het digitale dossier. net zoals van het inschrijfformulier en de vragenlijst die de ouders van ons krijgen om in te vullen.

ik zie niet in waarom je het niet zou geven. alsof je juist iets te verbergen hebt.

18. miesemies

miesemies Actief lid

25 mrt 2013
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier werd het rapport van de psz eerst met de ouder besproken bij het verlaten van de psz. En daar werden zaken in vermeld die ik voor school wel belangrijk vond. Hadden er dingen in gestaan waar ik het niet mee eens was had ik dit al gemeld aan de psz maar dan kreeg school ook geen rapport. Niets verplicht.

19. Minki

Minki Actief lid

29 sep 2012
    220
    0
    0
    N-H
    Daarom dus. Voor je kind juist fijn als school evt kan 'terugkijken' op de papieren van KDV.

20. mirriemeis

mirriemeis Actief lid

17 okt 2011
    143
    0
    0
    ik zou het wel geven. waarom niet. als het kdv al wat heeft opgemerkt. is het makkelijk dat de basisschool daarin verder kan gaan.
    wij werken op het kdv met een logopediste een vve. dit wel handig als de school dit ook weet.

Deel Deze Pagina