Hoi voedingsdeskundige, M'n zoontje laat al een paar dagen steeds meer melk staan in zijn fles, een paar dagen geleden begon het al maar ik maakte me er verder geen zorgen over omdat hij toch net op de toegestane hoeveelheid melk kwam die hij moet binnen krijgen van 500ml, maar nu is het helemaal feest en komt hij geeneens aan die hoeveelheid. Ik geef hem nu een boterham smorgens, dat wilt hij wel En daarbij geef ik dan zijn melk in een beker, daar drinkt hij maar een paar slokjes van, dus niet de moeite waard, denk zo rond de 80cc. Tussen de middag een uur na zijn middageten drinkt hij amper ook zo 80cc. En gisteren voor het naar bed gaan (20;00u) dronk hij niets. Dat terwijl hij altijd toch wel minstens 180/6 melk dronk. En toen de volgende morgen om 7uur probeerde ik dus melk te geven, maar meneertje vertikt het echt waar. In totaal (24uur) drinkt hij dan ongeveer 200cc melk, veelste weinig natuurlijk. Yoghurt na het eten vind hij ook wel lekker, maar wederom zijn het maar een paar hapjes. (mn zoontje is geen grote eter). Weet zeker dat hij niet ziek is buiten het tandjes krijgen om want voor de rest slaapt hij goed is allert en vrolijk, en zijn fruit, groente en tussendoortjes eet hij smakelijk op. Daarnaast krijgt hij aangelegd sinaasappelsap, roosvicee, thee. Dit gaat er ook in, (paar slokjes maar toch). Het is de melk, hij heeft er een afkeer van ineens lijkt het wel, volgens mijn man wel altans aan het gedrag van ons zoontje te zien, wat nu? Want maak me nu toch een beetje zorgen aangezien hij nu ook in totaliteit weinig vocht binnen krijgt. Hij word trouwens volgende week precies 9 mnd. Ps : nog een toevoeging, pap lust hij niet, uit een bordje niet en fles al helemaal niet. Voor kort een kant en klare drinkpap maar die weigerd hij ook. Wederom bedankt voor het antwoorden. Mvg.
Hallo, Ja dat is lastig hoor, maar het komt echt vaker voor. Het kan goed te maken hebben met doorkomende tandjes, het is vaak tijdelijk. Helpt het om de melk (of drinkpapje) koud te geven? Ander vocht zoals water/ diksap/ thee zonder suiker aanbieden is goed. Dan kan hij misschien wel iets meer drinken. Overigens krijgt hij met de maaltijdjes en fruithapjes ook wat vocht binnen. Het is belangrijk om zijn luiers in de gaten te houden. Wanneer je merkt dat het plassen minder wordt, is het goed om even met de dokter te bellen. Hopelijk gaat het drinken snel wat beter. Groetjes Linda
Hallo, Nee koud wilt hij het ook niet drinken. Misschien toch die boven tandjes die nu aan het doorkomen zijn dat hij er toch last van heeft als hij aan het speentje zuigt maar dan zou je denken dat hij dan wel dorst krijgt en wel gewoon uit een gewoon beker wilt drinken, maar dat wilt hij ook niet. Hoop ook dat dit van korte duur is maar heb nog 1 vraagje hoef ik dan geen vitamine D bij te geven? Dank u wel, ben wat meer gerust gesteld door uw antwoord. Mvg
Graag gedaan hoor, gewoon even goed in de gaten houden en bij twijfel of minder plassen de dokter bellen. Wanneer hij minder flesvoeding drinkt dan 500 ml mag je 10 microgram vitamine D druppeltjes geven, dan krijgt hij voldoende. Groetjes Linda