Nu wij compleet zijn zit ik te denken om eicellen te doneren. Ik ben nog jong, kerngezond en uit recent onderzoek is gebleken dat ik nog flink vruchtbaar ben en mijn bm, eierstokken ed in top conditie verkeren. Ik ben dus op zich geen slechte kandidaat denk ik. Ik ben echter wel wat te zwaar, is dat een belemmering? Maar wat ik vooral wil weten, hoe zwaar is het? Ik zal bijna het volledige IVF traject moeten ondergaan, op het terugplaatsen na. Wat doen de medicijnen met je? Hoe vaak moet ik naar het ziekenhuis? Ik woon heel dichtbij (3 minuutjes) een ziekenhuis dat dit traject kan begeleiden dus dat is handig. Wat kan mijn man van mijn humeur verwachten Ik ga binnenkort ook met een gyn hierover praten, maar hoor graag ervaringen van mensen die het hebben doorgemaakt.
Wat lief dat je dat voor mensen wilt doen die je eigenlijk niet kent. Veel ziekenhuizen hanteren een BMI grens van 33.. Maar in andere ziekenhuizen maakt het niet uit of hebben ze een grens van 30. Dus ik weet niet of dat een belemmering zal zijn. Je hebt natuurlijk wel 2 jonge kindjes rondlopen dus dat maakt het denk ik wel een stukje zwaarder. Ik heb een klote humeur door de hormonen, soms een depressief gevoel, mijn man is nooit zo happy hahahaha.. Qua hormonen spuiten vind ik het wel mee vallen het spuiten of zich doet niet pijn ofzo maar veel mensen krijgen hoofdpijn van de decapeptyl. Ik moest op dag 6 van de hormonen spuiten komen, En daarna om de dag.. In het begin groeide er niet veel dus moesten de hormonen opgehoogd worden en moest ik om de dag komen tot cyclusdag 20 ofzo.. Nou daarna de punctie. Heb er nu 4 gehad en ik vond ze allemaal wel meevallen.. Maar ook dat is voor iedereen verschillend, sommige vinden het een hel! Heel veel succes!
Wat een nobel streven!! ik denk dat veel vrouwen je dankbaar zullen zijn. Het IVF traject is voor iedereen anders. Hormonen slaan bij iedereen anders aan. Sommigen hebben er veel last van, anderen weer wat minder. Het is helemaal niet te zeggen hoe dat bij jou zou gaan en wat je man qua humeur kan verwachten. Ik heb bijvoorbeeld geen enkele bijwerking gekend van Gonal-F, maar van Menopur kreeg ik wel opvliegers en af en toe wat sjacherijn ... Een IVF traject betekent dat je ongeveer vanaf CD 8 a 9 om de dag een follikel meting kunt hebben. Voor je punctie zou je dus ongeveer 2 a 3 keer naar het ziekenhuis moeten daarvoor. Duurt nog geen 5 minuten overigens. De punctie wordt gepland 2 a 3 dagen na de laatste follikelmeeting. Een follikel moet tussen de 18 a 20 mm zijn om een rijpe eicel te kunnen hebben. Zodra de punctie gebeurd is, is het voor jou dan klaar want je hebt geen terugplaatsting. Je gewicht maakt totaal niet uit. Ik heb ook overgewicht en ik heb prima 3 IVF's doorstaan. Geen enkel probleem. Ik denk dat je in totaal misschien 4 a 5 keer in het ziekenhuis bent in het traject. Succes!!!!!
Wauw, ook ik heb veel respect voor je dat je dit aan wil gaan om andere vrouwen te helpen. Zoals Strijkkraal al zegt is het hele traject voor iedereen anders. Mijn ervaring is dat de hormonen wel wat uitwerking hadden maar dat het me mee viel. Het ene hormoon (ik spoot Decapeptyl) legt je cyclus plat en daar had ik wel wat overgangsverschijnselen van, denk aan de opvliegers. Het andere hormoon (dat was in mijn geval Puregon) zorgt dat er (hopelijk) meerdere follikels gaan groeien en daar had ik dan weer minder last van. Ook van de laatste injectie (Pregnyl die een eisprong op gang brengt) heb ik weinig last ondervonden. Ben de dagen aardig door gekomen op een huilbuitje na. Maar inderdaad, het is voor iedereen anders. Sowieso zou ik een gesprek aan gaan in een ziekenhuis of kliniek waar ze werken met eiceldonatie en daar alle voors- en tegens bespreken. Het is jouw lichaam waar je nog heel wat jaartjes mee vooruit moet dus ik zou zeker vragen wat bijwerkingen kunnen zijn e.d. Qua BMI en gewicht moet ik je het antwoord schuldig blijven, ik weet niet wat daar de regels voor zijn. Wat ik wel weet is dat ieder behandelend ziekenhuis of kliniek hier anders mee omgaan van wat ik heb meegekregen bij andere meiden. Met betrekking tot hoe vaak je naar het ziekenhuis moet, in mijn geval was dat 1x om alles door te spreken, ik kreeg direct prikinstructie, toen nog een keer om bloed te laten testen op HIV, toen heb ik 2 of 3 echo's gehad en dan heb je de punctie. De echo's duren inderdaad niet lang, na de punctie moet je wel even wat rustiger aan doen. Veel succes en nogmaals, super stoer dat je dit wil doen!
Het valt waarschijnlijk mee dus, dat is fijn! Ik moet wel ondertussen voor mijn eigen kinderen kunnen zorgen. Gelukkig werk ik niet veel dus dus dat maakt het iets makkelijker. Ik ga inderdaad eerst met de gyn hier praten om meer info over het traject te krijgen, het dan goed met mijn man doorspreken en dan op zoek naar wens ouders. Bedankt voor de reacties!