Autostoel peuter

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door River87, 3 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. River87

    River87 Fanatiek lid

    28 nov 2016
    1.315
    1.063
    113
    Hallootjes,
    We hebben voor onze zoon een maxi cosi axsis zo een draai stoel. Nu is onze zoon van bijna 2.5 een lange jongen hij is denk nu ongv een meter. En door die draai stoel zit ie ver naar voren en dus met zn voeten in bijrijder stoel. En als.ik of me man dus voor m zit zitten we letterlijk met onze knieen in het dashboardkastje , ondanks dat we vorige maand een station auto gekocht hebben.

    Nu vraag ik me af of we hem in zo een auto stoel kunnen zetten:
    https://www.bol.com/nl/p/safety-1st-road-fix-autostoel-groep-2-3-pixel-black/9200000126715199/?bltgh=qVv2HS85r5qz8RAaT4xLxQ.1_45.52.ProductPageUrl

    Kwa gewicht mag/kan hij erin en hopelijk heeft hij zo meer beenruimte en wij ook.
    Ik hoor graag van mama s die hiermee ervaring hebben.
     
  2. Ella1988

    Ella1988 Fanatiek lid

    7 jun 2018
    1.047
    674
    113
    Ik lees even mee. Meneer groeit ook uit de draaibare stoel maar durf hem nog niet vast te maken met alléén de autogordel.
    In de beschrijving staat vanaf 3 jaar. Of is dat alleen een indicatie? Voor gewicht en lengte?
    Waarom kies je voor een autostoel zonder gordel erin?
     
    River87 vindt dit leuk.
  3. Ting86

    Ting86 Fanatiek lid

    4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Onze zoon zit al een poosje in eenzelfde soort stoel, zelfs voordat hij 3 was. Hij is ook erg lang en de andere stoelen waren geen optie meer voor hem. Wij gebruikten de gordels van de stoel zelf en de ongebruikte plek in het midden. Dan zitten de gordels als het ware gekruist voor het kind langs. De gordel van de ongebruikte plek in het midden kun je niet vastzetten, maar deze draaiden we als het ware om het uitsteekstel aan de onderkant, zodat hij niet scheef ging zitten. Nu hij 3 is, doen we het alleen nog als we in de avond terugrijden, omdat hij dan nog wel eens in slaap wil vallen in de auto, anders is 1 gordel op dit moment genoeg.
     
    River87 vindt dit leuk.
  4. Dumpy

    Dumpy Lid

    7 sep 2016
    10
    3
    3
    Wij hadden ook de Axiss en om dezelfde reden kort geleden overgestapt op een stoel vergelijkbaar als die in je link.
    Dat zit een stuk fijner voor onze dochter, ze zit niet meer met haar benen klem.
    Ze is lang maar tenger, daarom vlak na haar 3e verjaardag overgestapt (toen was ze zwaar genoeg voor dat stoeltje).

    Ze zit er goed in en ondanks dat ze nogal ondernemend is blijft ze keurig zitten en laat ook gewoon de gordel goed zitten.
     
    River87 vindt dit leuk.
  5. River87

    River87 Fanatiek lid

    28 nov 2016
    1.315
    1.063
    113
    Bedankt voor de reactie s
    Ja hij is idd nog geen 3 , bijna 2,5 maar idd kwa lengte en gewicht een 3jarige dus hij zou prima passen.

    Ik werk met peuters en kinderen die een jaar ouder zijn zijn even groot en zwaar.
    Maar dan ga ik m bestellen :)
     
    Ting86 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina