Ben je een pedagogisch medewerker en werk je in de kinderopvang, op een peuterspeelzaal of op een BSO? Deel hier met alle andere meiden jouw ervaringen, knutselwerkjes e.d. Stel je vragen over het beleid, over de omgang met collega's, over het dagritme of over iets anders wat te maken heeft met het werk als pedagogisch medewerker. Ook als je advies nodig hebt over iets, kun je dat hier aan een mede-PM'er vragen.
leuk!! ik ben pm-er! morgen ga ik schildpadden verven... iemand nog een leuk knutselidee nu het zomerthema geweest is en het herfstthema nog wat te vroeg is?
Ik heb op mijn Pinterest-account een aantal knutsels staan die ik op internet gevonden heb. Misschien staat er iets tussen voor je? Knutsel ideetjes Welke leeftijd hebben de kids op je groep?
hallo hier ook een pm-er op een bso 7+ (sport) we doen niet zo veel aan knutselen op de bso maar in vakanties als we samenvoegen wel. hebben mensen tips voor het thema ik en mijn lijf? graag hoor ik ze!!
Hoe zit het bij jullie met de kindaantallen? Is dat de laatste maanden hetzelfde gebleven of zien jullie duidelijk minder grote groepen etc? De kinderopvang wordt/is ook zo duur...
@ann87, bij ons groeit het alleen maar. vorig jaar op maandag 16 kk nu 24 kk op dinsdag 30kk nu 45kk en op donderdag 31kk en nu 47kk we gaan eind dit jaar richting de 60kk op donderdag!
Wauw, dat ziet er inderdaad veelbelovend uit! Bij ons wordt het steeds minder helaas... Word daar wel een beetje bang van. We gaan nu kijken naar oplossingen om de 'gaten' op te vullen. Waarschijnlijk kan ik na mijn vakantie voor twee dagen op een babygroep staan en de andere twee dagen blijf ik op mijn eigen groep... We wachten af!
Hee allemaal! Ik meld me hier ook even. Ik ben pedagogisch medewerker op een kinderdagverblijf met verticale groepen. Vind het zelf wel heel leuk werken, lekker veel afwisseling. Maar ben er wel achter dat ik denk dat het voor de kinderen (en dan vooral de baby's) beter is om een babygroep en een peutergroep te hebben. Ik heb zelf de voorkeur voor de leeftijd 0 - 2 jaar. Vind ik zelf de leukste leeftijd om mee te werken. Leuke knutselwerkjes trouwens! En bij ons merken we het niet heel erg dat het rustiger word door bezuinigingen. Wel zijn er veel kinderen 4 geworden en dus naar school en zijn er een paar kindjes verhuist.
@Maulona: gezellig!! Hebben jullie alleen maar verticale groepen? Hoeveel groepen hebben jullie? Voor sommige kinderen is het beter om op een verticale groep te blijven, maar voor sommige kinderen is het inderdaad ook beter om op twee horizontale groepen te zitten. Dus als babyzijnde op een babygroep en als peuterzijnde op een peutergroep. Per kind verschillend ben ik achter gekomen. Hoe lang doen jullie dit werk al? En vinden jullie het nog steeds net zo leuk als in het begin?
Leuk @Koekiemonster! Gezellig dat je mee komt kletsen. Het loopt nog niet echt storm, maar wellicht komt dat nog! Op wat voor een groep werk je? En hoelang doe je het werk al?
Hier ook een pedagogisch medewerkster,die graag mee kletst! Ik werk op een peuter groep bij een flex opvang
Wat leuk! Ook een peuterjuf, net als ik Wat ik mij afvroeg... Vanaf welke leeftijd gaan baby's over naar de peutergroep bij jullie? Is dat echt op het moment dat het kindje 2 jaar wordt, of al een paar maanden eerder?
ik werk al 8 jaar in de kinderopvang. ik sta op een vertikale groep. wat ik me afvroeg hoe het bij jullie gaat m.b.t het kindaantallen. is het terug gelopen? bij ons namelijk wel. en het is nog maar de vraag of we het gaan redden. ik ben zo bang dat ik mijn baan kwijt raak. heb het daar zo naar mijn zin. en ook bang dat ik geen baan meer kan vinden in de kinderopvang.
Oh vervelend zeg dat het bij jullie zo achteruit loopt. Bij ons merken we het eigenlijk totaal niet. Op sommige dagen is het echt ontzettend druk!! Al hebben we natuurlijk ook wel een rustige dag. Maar er melden zich nog steeds nieuwe kindjes aan en we geven nog steeds veel rondleidingen aan nieuwe ouders.
Haha sorry late reactie... Maar ja we hebben alleen maar 2 verticale groepen.. Helaas, zou graag zien dat we ook een horizontale groep hadden. Lijkt mij veel fijner werken, echt aandacht voor de kinderen hebben.
De herfst is begonnen! Jullie al begonnen met knutselwerkjes? Misschien leuk om het hier met elkaar te delen. We hebben vrijdag de herfst-tafel ingericht en al paddenstoelen gemaakt.
Hier gaan de babys met hun 2e verjaardag over naar de peuters. Ik werk nu al ruim 5 jaar bij een 24uurs opvang ( heel flex ) maar o zo gaaf! van die 5 jaar nu 3 jaar op een peuter groep,helemaal mijn ding
Hoi! Hier ook een pm-er! Ik werk op een verticale groep. 0-4 jr Vanwege terugloop op ons kdv word 1 groep gesloten en moet ik nu switchen van groep. van max12 naar max16 en dus 3 leidsters. Zal ff wennen wezen. Herfst ja wij zijn begonnen. Egels, paddestoelen en gistetr zijn we met de kids het bos in gewandeld om blaadjes en eikels e.d. te zoeken! Op de andere groep waar ik heen ga zijn ze met spinnewebjes begonnen Groetjes, Danielle
Hai! En nog een pw'er!! Werk ook in de kinderopang. We zijn nog nieuw aan het bouwen, dus nu nog in een unit, met 1 groep van 0-13!! Wel druk hoor..maar o zo leuk!! Bij ons loopt het ook nog steeds lekker door.. Gelukkig! Gezellig, zo'n pw topic!! Groetjes, Noux