Ik ben nog niet al te lang gestopt met roken, meerdere keren terugvallen gehad door enorm veel stress en ik heb er nog dagelijks last van dat ik wil roken, nouja dagelijks zo'n beetje elk uur van de dag. Maar ik probeer de grens te houden en nu echt door te zetten Dus ook geen ' ach 1 peukje ' als ik stress heb. Wat me best zwaar valt maar het word me vooral naar mijn idee zwaarder gemaakt dan nodig is... Mijn vriend komt thuis, heeft gelijk rookwaar bij zich (ik zucht er alweer van maar oke0 we zouden namelijk stoppen, maar oke toen ik over de telefoon ernaar vroeg ''Kunnen we een ander onderwerp bespreken?'' kreeg ik dat als antwoord Dus ik had het al kunnen weten. Maar meneer weet dat ik van zwaar verslaafd - ineens moet stoppen en alle beetjes helpen : dus als hij even bij mij is voor een nacht, vind ik dat hij best zijn rookwaar thuis kan laten. Overdrijf ik nou ? Daarnaast niet alleen, ik ben ook al sinds de zwangerschap niet meer aan het blowen, (dat wil ik echt niet tijdens de zwangerschap doen, maar het valt me niet al te makkelijk, net als roken ) Meneer heeft gewoon wiet bij zich.. Ik woedend, want waarom - als je 1 nachtje komt moet je wiet en rookwaar meenemen, bij iemand die niet alleen zwanger is van jou kind - maar ook heel veel moeite ermee heeft en we hebben zovaak ruzie hierom, en ik heb gezegt dat hij buiten moet roken meneer rookte eerste peuk lekker binnen , na de verloskundige direct een bij mij en daarna ging hij pas ergens anders roken. Serieus, dit klinkt misschien heel stom en zal ook wel door de hormonen komen maar ik kan er echt om huilen gewoon omdat hij me zo teleursteld. Meneer is niet verslaafd zegt tie maar stoppen doet tie ook niet al zegt tie van dat tie wel gaat stoppen.. Overdrijf ik nou echt of vraag ik nou gewoon teveel? Ik denk niet dat ik a.s. weekend naar hem toe ga aangezien ze dan allemaal weer lekker roken en stoned zijn terwijl ik nuchter probeer te blijven... tips zijn welkom..
Als hij bij jou komt in dus jouw huis dan gelden jouw regels. En hij als vader zijnde mag wel wat meer rekening met jou houden. Ik denk dat jullie samen goed moeten overleggen over wat wel en wat niet..
jij overdrijf absoluut niet!!! je hebt t beste met je kind voor en hoopt dat je steun kunt krijgen van je vriend, wat je nu dus zwaar tegenvalt! echt op je strepen blijven staan meid en idd lastige situaties zou ik ook vermijden om het voor jezelf niet nog moeilijker te maken wel proberen duidelijk te blijven uitleggen aan je vriend waarom je deze beslissingen moet maken (en hij eigenlijk ook!!) succes meis, en sterkte komende tijd!
Ja maar dat zei ik dus ook van nou oke je rookt ga dan tenminste buiten staan maarja ik kreeg alleen maar een arrogante '' nee '' naar me hoofd en hij ging wel alsnog ergens anders staan maar eerlijk gezegt heb ik dan nog liever dat tie thuis blijft dan dat ik de verleiding voor me neus heb liggen Ik probeer het mezelf gewoon zo makkelijk mogelijk te maken en ik hoopte dat hij dat ook zou doen..
Ik heb hem trouwens alle risico's van roken en meeroken verteld, en daarom besloten we een streep te trekken Maarja hij gaat dus door (daar kan ik niet veel van zeggen vind ik ) maar ik word echt super pissig omdat hij best even die nacht kan stoppen dat hij bij mij is.. Vind ik. Daarom denk ik dat ik volgend weekend (a.s) thuis blijf, om ook duidelijk te maken dat ik voor mezelf kies en het is makkelijker thuis te blijven misschien dringt het dan door
Het roken zelf kun je niet verbieden maar wel in jou huis roken. Je kunt duidelijk zeggen dat hij zelf moet weten of hij rookt of niet maar wel graag buiten. Zo zet je hem ook niet teveel onder druk snap je? En gaandeweg kan het vanzelf wel komen dat hij gaat stoppen misschien als de kleine er is je weet maar nooit. Maar zelf zou ik het ook niet leuk vinden hoor als mijn vriend dit zou doen
jouw huis jouw regels! en daarnaast, focus je niet zoveel op hem. wat kan jou dat nou schelen dat hij rookt, zolang hij het maar niet bij jou in huis doet! JIJ bent sterk voor je kindje, je weet hoe slecht het is als je rookt tijdens een zwangerschap. ik ben ook gestopt toen ik wist dat ik zwanger was en mijn vriend zei ook dat hij zou stoppen met roken/blowen maar deed dat niet. in het begin ergerde ik me er ook aan maar op een gegeven moment ben ik gestopt me er druk over te maken. IK ging niet aan die dingen komen tijdens de zwangerschap en wat hij deed was zijn probleem! klaar. klinkt makkelijk gezegd maar het is echt zo.. jij kan alles!!
Jou verhaal is wat ik dus bedoelde uit te leggen. Je kunt dus niemand dwingen en komt alleen ruzie van.
Nou ja, lekker dan van de toekomstige vader! Hoe gaat ie dat doen, als de kleine er is? Gaat ie dan ook zitten blowen? Waarschijnlijk wel dan?
Nouja die kans zie ik dus als aanwezig en daarom wil ik zo graag dat hij er een streep achter zet Maar ik snap ook wel het is meer zijn probleem dan de mijne maar voor mij is het nog zo 'vers' zeg maar en daarom trek ik me er ook zoveel van aan Denk dat ik a.s. weekend toch gewoon voor mezelf kies en thuis blijf en gewoon proberen door te gaan tot ik er beter mee kan leven dan op het moment zelf. Wel knap trouwens voor iedereen hier die is gestopt ik weet zelf hoe lastig het is hihi maar ik hoop gewoon heel erg op verbetering en vooral begrip van zijn kant hopelijk komt die dag dan nog
Lekker dan zo'n kerel die niet eens in jouw huis rekening met je wil houden. Die gaat dat in zijn huis dan al helemaal niet doen. Hebben jullie al samenwoon plannen, want dan zullen er wel hele goede afspraken gemaakt moeten worden.
Kan aan mij liggen maar het komt erg onvolwassen over! Er is een kindje op komst Roken, laat staan blowen is not done. Dus nee jij vraagt niet teveel.
Ik zou echt verbieden bij jou binnen te roken. En dat hij keihard nee zegt als jij het vraagt? hij had van mij rechtstreeks door de voordeur naar buiten kunnen lopen en niet meer terug hoeven te komen. Wat een egoïstische reactie. dat hij niet wil stoppen met roken daar kan ik mij nog wel in vinden. Daar moet je zelf achter staan. Maar je gaat wel voor de gezondheid van je vrouw en ongeboren kind. Binnen roken is gewoon hartstikke slecht voor jou maar ook voor je ongeboren kindje. En straks als het kindje er is helemaal. Hoe gaan jullie dat doen? heb je daar al samen over gesproken? ga je samenwonen? Maar dit allemaal terzijde, ik zou eerst eens zorgen dat jullie normaal kunnen communiceren. (tenminste hij dan), als jij iets vraagt en hij weigert dat dan vind ik dat erg raar. Het opvoeden van een kindje is lastig en zwaar, als jullie nu al om deze dingen ruzie krijgen dan zul je echt goed met elkaar moeten praten en dingen afspreken voordat het kindje er is. Sterkte in ieder geval. En ik zou gewoon verbieden dat er nu nog bij jou wordt gerookt binnen, en ook zeggen dat hij jou niet meer hoeft te verwachten bij hem thuis als hij niet achter jou wil staan. Wat denkt hij wel niet zeg
Ik vind niet dat je overdrijft! Hij zou juist super trots op je moeten zijn!! Ik ben SUPER trots op je, kom op..het lukt je!!
Dankjulliewel Ja samenwoon plannen zijn er, en dit is ook eigenlijk het enige gedeelte waar we nouja ik vooral ruzie om maak. Maar ja ik wil vanaf nu ook meer duidelijk gaan maken dat ik voor mezelf kies en hij kan kiezen om mij te volgen om of koppig te gaan zitten doen mja het leuke is ik zal over 2 maanden wel bij hem in moeten trekken en ik kijk er steeds minder naar uit.. Dan heb ik de verleiding 24/7 om me heen, fijn... Maar ja ik weet dus even niet meer hoe ik hem nog meer moet overtuigen want hij weet dat het slecht is, als ik bijvoorbeeld het niet trek en ik wil een hijsje zegt hij nee en geloof me dan krijg ik ook echt niet van hem.. En ja.. ik vind het eerlijk gezegt enorm egoïstisch aangezien hij het me zo moeilijk maakt en ik moet zeggen ik kon wel huilen dat hij na de verloskundige direct een peuk opstak ik denk *@#$ Je hebt net het hartje voor t eerst gehoord en het eerste waar je aan kan denken is een peuk ? Nou ja ik weet het even gewoon niet meer zo goed wat ik ermee moet. kan echt niet genieten zo
Dat hij blowt moet hij zelf weten ( vind ik niet anders dan een biertje drinken maar dat is een andere discussie ). Maar hij hoort zoiets gewoon niet te doen waar een ander er last van heeft, net als met 'gewoon' roken. Helemaal niet een zwangere vrouw en/of kinderen. Bah! Daar heeft hij zich maar aan te houden.
Ik had me er meer zorgen om gemaakt, dat hij geen respect heeft voor jou wensen in notabene je eigen huis, dan de verleiding van een sigaret. Laat hem lekker roken, maar eis idd ( als jij dat wilt ), dat hij buiten moet roken.