Kan me hier echt kwaad om maken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Magda, 28 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Helemaal mee eens! Wat vreselijk zeg!!

2. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Melding maken bij het AMK lijkt mij in deze situatie zeker wel nodig!

3. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Ik zou het melden, desnoods zonder je vriend ervan te vertellen. Voor jezelf houden, dan weet je iig dat er een melding ligt.

4. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

Ik denk dat het verstandig is om eerst met die dame een babbeltje te maken. om haar de kans te geven haar kant van het verhaal te vertellen. je schoonzus weet natuurlijk niet wat er in haar hoofd omgaat.
    natuurlijk is het niet goed om te blowen en drinken. en ik keur het ook absoluut niet goed. maar de reden daarvan is ook belangrijk om te weten. het kan ook weleens zo zijn dat hun zelf niet goed weten wat ze met de situatie aan moeten en het enorm uit de hand is gelopen. en dat ze daar hulp bij nodig hebben. ik ben zelf niet iemand die een persoon zomaar een stempel geef zonder dat ik weer wat de reden is dat ze het doen.
    natuurlijk ben ik enorm tegen blowen en gebruik met alcohol vooral als het gaat om het welzijn van het kind. maar mischien met een beetje hulp dat ze alsnog goede ouders kunnen zijn.

5. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Dus in feite ken je ze niet (2x gezien) en heb je t van horen en zeggen. Je kent ze niet goed genoeg om zelf met haar te praten erover, maar je vindt t blijkbaar wel genoeg jou zaak om je er druk om te maken en het AMK te willen bellen.

Voordat je, je neus in andermans zaken steekt zal ik eerst kijken of t écht waar is, dus je echt ziet dat ze een joint in haar mond stopt en niet alleen mee naar buiten loopt als haar vriend blowt. En wellicht ligt de situatie heel anders, maar hun hebben gelijk een stempel van t AMK.

Begrijp me niet verkeerd, als t waar is wat je zegt, dan mag er zeker aktie worden ondernomen. Maar zolang je de situatie zelf niet ziet en het alleen hebt van horen en zeggen vind ik dat je eerst je er eens meer in moet verdiepen.

Even als voorbeeld, ik liep vlak na de geboorte van mijn dochter ook wel eens met mijn man naar buiten als die een sigaret op stak. Dat zegt niet dat ik er ook 1 ging roken.
    Mijn man drinkt ook wel eens een biertje, ja ook toen onze dochter kleiner was en we op visite waren.
    Daarnaast de opmerking van de vader van t kindje, tja, je kent ze niet echt dus hoe moet je die opmerking opvatten?

Ik zou dus eerst zelf gaan kijken als je serieus een melding overweegt. Is t echt zo, dan mag je best wel je mening erover geven vind ik. Daarnaast heeft t AMK ook meer aan je melding omdat je t echt gezien hebt.

6. Mirjam04

Mirjam04 Bekend lid

2 aug 2011
    660
    113
    43

+1!!

7. zwangernr2

zwangernr2 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.082
    0
    36
    Idd gewoon een melding van maken en desnoods anoniem.. Want dit kan echt niet. Ik heb gewoon medelijden met dat meisje :(

Deel Deze Pagina