vooral wat ook hier mee helpt om even snel de meeste lossen haren te verwijderen, van die geel/roze schoonmaakhandschoenen aandoen en daar je hond mee aaien.
over scheren, ik heb een kruising jack russel ruwhaar x gladhaar, die het vreselijk vind om geplukt te worden en geen vertrouwen heeft in vreden ( trimster is dus geen oplossing) die ik zelf scheer, het is idd wel zo eenmaal begonnen kan je niet meer stoppen, maar de hond vind het heerlijk... over het algemeen, ga eens langs voor advies bij een trimster, zij hebben er voor geleerd en er verstand van ( bij voorkeur wel erkend)
firminator werkt niet bij elke hond, en is niet geschikt voor elke vacht, en naast de firminator moet je wel gewoon borstelen, maar hoe korter de vacht van je hond hoe minder je moet borstelen, een boxer hoef je inprinciepe maar 2 keer per jaar te borstelen, want hoe vaker je borsteld hoe meer je de vacht stimuleerd om haar aan te maken , dus hoe meer hij gaat verharen
Ik heb de furmanator voor mijn mops, op zich is hij bij de meeste kortharige honden gewoon te gebruiken. Ik borstel heb tussendoor juist niet! teveel borstelen kan ook juist voor extra lossen haren zorgen omdat je de huid dan overstimuleerd. ik borstel bikkel zon 2x per maand
oke hier ook een die gek wordt van de haren van 3 jack hussels. Heb ze 1 keer geschoren maar ze worden helemaal gek bij de trimster. Die furmanator doe je dat tegen de haren in bewegen om de haren er uit te halen? eente heeft er een goede ondervacht de andere niet werkt het dan ook?
Met de furminator kam je de normale richting op, door het speciale blad blijven de fluffy ondervacht haartjes als dikke plakken in de borstel zitten. Het zal de eerste keer een beetje raar zijn, het voelt heel scherp maar geloof me, mijn hondje gaat er nog eens heerlijk voor liggen Bij sommige dierenwinkels mag je de borstel uitproberen voor je hem koopt omdat het idd een duur product is! de nep variant heb ik geen ervaring mee.