bekkenklachten in de 12e week

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Burberry, 20 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Burberry

Burberry Actief lid

21 dec 2007
    417
    0
    0
    hallo,

ik merk sinds een week dat ik enorme startpijn heb vanuit lig naar zithouding of zit naar opstaan houding.draaien in bed en lang staan doet erge pijn precies onder me rechterbil.
    ik heb fibromyalgie dus behoor al tot de risicogroep bekkeninstabiliteit. bij mijn 1e zwangerschap zakte ik rond de 3e maand steeds door me been maar later ging dat vanzelf weg..maar aangezien dit me 2e zwangerschap is denk ik dat ik nu meer last van zal hebben,de pijn is ook heftiger.

wat kan ik het beste doen? moet ik hiervoor contact opnemen met mijn VK of moet ik langs de huisarts?
    en oja is dit een begin van bekkeninstabiliteit?

mvg.

burberry

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Klinkt inderdaad als bekkenpijn. Waar je op moet gaan letten is tree voor tree bij de trap, uit bed draaien eerst draaien en recht vooruit stappen geldt ook voor in en uit de auto stappen. Niet met de benen over elkaar gaan zitten, rust en activiteit afwisselen en vanuit je knieeen tillen.
    En je mag hiermee naar een fysio gaan. Is geen verwijzing van de huisarts of verloskundige voor nodig.

Groetjes Ineke

3. Burberry

Burberry Actief lid

21 dec 2007
    417
    0
    0
    bedankt voor de tips! ik ga mijn cesartherapeute weer eens bellen.

Deel Deze Pagina