werken met besmettelijke ziektes

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Nispie, 22 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nispie

Nispie Actief lid

24 mei 2012
    337
    0
    16
    Ik ben verpleegkundige, en heel pril zwanger.
    Nu werk ik op een afdeling met gedragsproblemen waar ook besmettelijke ziekten heersen. Denk hierbij aan hepatitis c, hiv en ook een cliënt met s.yfilis)(lues, waar je ook ook geprikt wordt omdat dit spontane abortus kan veroorzaken).
    Uiteraard dragen we handschoenen bij de verzorging, maar toch voel ik me er niet echt veilig bij.
    Ook omdat er veel agressie is met soms lichamelijk geweld (denk aan slaan, krabben, bijten), waar ik vanzelfsprekend niet op zit te wachten als zwangere (ook als niet zwangere overigens niet).
    Hoe veilig kan ik mijn werk doen?
    Op mijn afdeling doen ze nogal laconiek, dat je zomaar niet iets oploopt in de normale omgang / verzorging, en misschien stel ik me aan (in het verleden klachten van smetvrees gehad) maar toch....

2. Sorarocks

Sorarocks Bekend lid

9 jul 2013
    791
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou het gewoon tegen je leidinggevende zeggen. Ik was 6.5 week zwanger toen we een cliënt kregen met de mrsa bacterie en e-coli+. Zat ik dus ook niet op te wachten als ze een ongelukje zou krijgen. Heb het toen ook maar tegen mn collega's verteld en dat ik haar liever niet hielp. Dus gewoon op je werk vertellen en hopelijk kunnen ze rekening met je houden ;)

3. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Dam heb je niks aan mij. Ben ook (ic) verpleegundige en heb altijd alles gedaan. Zolang je je aan de kleding voorschriften houdt kan je niets gebeuren.

Ben daar erg makkelijk in.

Agressie moet je natuurlijk wel mee uitkijken in de loop van de zwangerschap.

4. flippo

flippo Actief lid

3 dec 2010
    396
    5
    18
    NULL
    NULL