Graag advies: Bewegingen baby week 38+5 minder?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Mjk2015, 6 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mjk2015

Mjk2015 Nieuw lid

6 apr 2015
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo verloskundige,
    Ik zou graag je advies (of geruststelling) willen.
    Ik ben nu 38 wkn en 5 dagen zwanger en voel sinds een dag de bewegingen van mijn baby minder. Het zijn meer kleine flopjes ipv de intense bewegingen die ik een paar dagen geleden nog voelde.
    Ik lees op internet dat het in dit stadium wel normaal is dat de baby minder beweegt.
    Klopt dit of moet ik mijn verloskundige bellen? Ik heb morgen weer mijn wekelijkse controle.

Gr.
    Mjk

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

het klopt vaak wel dat de bewegingen wat veranderen, omdat het kindje minder ruimte heeft. De krachtige bewegingen worden vaak minder krachtig. Wel blijft de frequentie in principe gelijk. Als je echt merkt dat de frequentie minder wordt, dan is extra onderzoek wel aan te raden. Belangrijk is te laten bekijken of de conditie van het kindje in orde is. Daarmee wordt bedoeld dat onderzocht wordt of het kindje zich nog prettig voelt in de baarmoeder. Dit wordt vaak in het ziekenhuis gedaan. Er wordt dan een hartfilmpje gemaakt en vaak een echo. Ik zou zeker contact op nemen met de verloskundige indien je echt weinig leven voelt en anders morgen zeker melden aan de verloskundige. Succes!

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina