drinkt flesjes niet meer leeg

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Salke, 30 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salke

Salke Lid

15 mei 2010
    74
    0
    0
    België
    Heb nu een zoontje van bijna 4 maanden en wil al een paar dagen zijn flesjes niet leeg drinken, krijgt 150 met 5 schepjes en laat meestal 60 staan, is toch vrij veel iedere keer, normaal gezien rond 4 maand zitten ze aan 180 en 6 schepjes, maar moet ik moet er nog nie aan denken voor daaraan te beginnen. Ligt het aan de speentjes of wat ik weet het niet meer?

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hij vraagt ook niet om meer voeding?

Is wel weinig inderdaad, mijn dochter is ook bijna vier maanden en die krijgt 1 keer 210+7 en 3 keer 180+6 en ze gaan bijna allemaal leeg..

Ons meisje heeft het paar weken geleden gehad dat ze de flessen niet leeg dronk maar toen had ze een virus en was zwaar verkouden.. (heeft ze daarna wel weer ingehaald)

Je kan inderdaad een andere speen proberen, misschien helpt het..
    Lastig allemaal..

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Zie aan je banner dat onze kindjes even oud zijn!

4. Salke

Salke Lid

15 mei 2010
    74
    0
    0
    België
    Idd ze zijn even oud, maar hij was wel uitgerekend voor oktober, maar de natuur liet hem 5 weekjes vroeger komen.
    Hij moet wel al een paar dagen hoesten en niezen, maar heeft geen loopneusje of zo, zijn hoestje en niezen is sinds vandaag al een stuk beter, juist terug flesje laten staan van 60, gedronken van de 170 dat erin zat, ik maak me ook direct zorgen als het om mijn kleintje gaat, aan het speentje ligt het niet want heb nieuwe gebruikt en help dus niet, normaal gezien moet hij al zeker aan 180 met 6 schepjes zitten. Volgende week met fruitpap beginnen.
    Volgende week eens bellen nr de kinderarts als het tegen dan niet beter is.
    Drinkt uw dochterke maar 4 flesjes per dag of eet ze al fruitpap of iets anderds, mijn kleintje drinkt er 5 zonder eten ertussen.

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    onze dochter drinkt er inderdaad vier en krijgt er verder niets bij (mag pas vanaf de vier maanden geloof ik)..

als je twijfelt inderdaad gewoon even de kinderarts bellen, ze zijn er niet voor niks ;)

6. Salke

Salke Lid

15 mei 2010
    74
    0
    0
    België
    Heb gisteren bij mijn zus geweest en het boekje van haar kindjes gezien, vanaf 3 maand dronkt haar dochterke 4 flesjes maar wel 180, ga ook proberen over te schakeleln naar 4, en zijn flesjes geven als hij honger heeft, s'morgens is hij wel om 8h wakker maar zit gewoon in zijn relax te spelen en weent nog niet direct achter eten, vroeger gaf ik zijn eten maar heeft mss nog geen honger en daarmee drinkt hij zijn flesjes mss niet leeg, ga gewoon nu wachten tot als hij ernaar weent enzo drinkt hij ze mss wel leeg en kan ik zo zijn flesjes stillekes verhogen. Let's hope

7. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Als je kindje goed groeit en tevreden, alert en vrolijk is, is dit waarschijnlijk voldoendë: niet ieder mens is immers gelijk, wij eten ook niet allemaal gelijk en welk kind eet nou precies volgens het pak voeding? ;)

Zeker als hij te vroeg geboren is, zal hij wellicht wat langzamer overstappen. Ons zoontje (dysmatuur bij de geboorte) drinkt nog lang niet de flessen die bij zijn gewicht horen (+5kg). Hij zou nu op 5 x 170cc moeten zitten, maar drinkt 6 a 7 keer en als volgt:

6.30 80cc
    10.00 100cc
    13.00 120-140cc
    16.30 120-140cc
    20.00 120-140cc
    23.00 140cc
    4.00 100cc

Ik zou gewoon naar hem kijken: als hij wil eten, lekker doen, zo niet dan niet: als hij honger heeft geeft hij het wel aan.

groetjes

8. Salke

Salke Lid

15 mei 2010
    74
    0
    0
    België
    oei drinkt ook maar kleine hoeveelheden, hier ook vannemorgen ne keer 150 uit, nu vannemiddag terug 60 over dus ook maar kleine 100 gedronken, achter zijn flesje slaapt hij wel, dus zal voldoende zijn voor hem he, maar ik vind het toch weinig, de meeste baby's drinken op die leeftijd 180 uit.

9. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Helemaal mee eens, ik maak me ook regelamtig zorgen, maar ja wat doen je eraan? Als alles goed gaat, lekker zo laten! het komt vanzelf wel (weer)

10. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Mijn kleine drinkt ook niet wat ze moet drinken volgens het pak.
    Ze weegt bijna 7 kg, maar drinkt maar rond de 700 cc per dag.
    Zolang ze goed groeit en lekker vrolijk is, is het niet erg volgens het CB.

11. Salke

Salke Lid

15 mei 2010
    74
    0
    0
    België
    ja ik denk dat hij voldoende heeft want achter zijn flesje is hij bijna altijd vrolijk en lacht constant, dus waarom me nog zorgen maken.

12. Salke

Salke Lid

15 mei 2010
    74
    0
    0
    België
    Heeft sinds gisteren al zijn flesjes redelijk goed uitgedronken, drinkt nu 4 per dag en ben opgebouwd naar 180, ik denk dat gewoon zijn 5de fles teveel was. Deze week begin ik met fruitpap.

Deel Deze Pagina