meiden , ik heb sinds gister jeuk op mijn buik wil niet krabben ,maar soms doe ik dat wel in mijn slaap ik word er gek van ! nu vraag ik mij af of dit te maken heeft met striee of ik het toch nog krijg er zit er nu nog geen 1 maar ben bang dat ze binnenkort gaan komen ,omdat ik zo,n jeuk heb ,zou dat echt verband hebben met elkaar ? wie heeft er ook jeuk maar geen striee gekregen ? alvast bedankt voor jullie antwoorden ... liefs michelle
hoeft niet hoor, Michelle. Ik heb bij mijn vorige zwangerschap erge jeuk gehad, maar geen striae. En nu weer jeuk en nog steeds geen striae te bekennen. Je huid rekt wel wat uit, vandaar de jeuk, denk ik. groetjes Amber
Oei ik hoop het niet. Ik heb nl. tot nu toe ook geen striae en ook al een weekje een jeukbuik, zou het niet gewoon van het weer kunnen zijn en de droge lucht door de verwarmingen? (please.. )
Hahah Ik heb geen striae en ik heb soms ook de kriebels en krab me rot Je moet natuurlijk niet zo hard krabben dat je je huid kapot krabt, maar ff kriebelen kan best. Als je striae mocht krijgen, hou je dat niet tegen door niet te krabben! Het schijnt er gewoon bij te horen! Bij mij helpt het als ik lekker douche of een bad neem, of even lekker insmeer met buikbalsem van zwitsal Liefs Rianne
Oh oeps ik heb nu al af en toe jeuk... is wel een beetje erg vroeg... hoop niet dat ik striae krijg dan...
laten we hopen dat het er niet mee te maken heeft he ,ik zou het wel jammer vinden moet nog maat zo kort ,maar goed er is niks aan te doen ,ik ga zo wel even naar de apotheek om te vragen of ze iets hebben ... een vriendin van mij vertelde trouwens wel dat zij s,nachts onwijze jeuk had en ging krabben en de volgende dag heel haar buik vol strepen zat jakkes!
Ik heb ook last van jeuk om mn buik, maar ook op mn hoofdhuid! knap lastig, maar heb gelukkig nog geen striae kunnen ontdekken.
ik ben toch even gaan zoeken op internet en er staat wel dat de jeuk meestal eerst begint en dan de striae omdat het een voorteken is dat de huid het niet meer aan kan en gaat jeuken ,laten we hopen dat ze geen gelijk hebben .....
Tijdens mijn vorige zwangerschap heeft mijn buik ook flink gejeukt, maar ik heb er geen striae aan overgehouden. Ook deze keer jeukt mijn buik regelmatig, en tot nu toe - even afkloppen - nog geen striae. Ik denk dat het komt doordat je huid flink op spanning staat. Ik heb me laten vertellen dat mentholpoeder nog wel eens wil helpen tegen de jeuk. Niet zelf geprobeerd overigens. Bij mij verdwijnt de jeuk meestal als ik mijn buik 's avond insmeer met bodylotion of antistriae-creme. Sterkte met de jeuk! Groetjes, Wendy
Ik heb al vanaf week 6 jeuk. Maar nog geen streep te zien. Het is gewoon van het oprekken van je huid.
Goed insmeren met bijvoorbeeld met Palmer's - Cocoa Butter Formula Anti- Striae cream Bij mij kriebelt m'n rug nu heel erg en bij de vorige zwangerschap m'n borsten! Ik heb ook al striae op mn heupen van vroeger toen ik snel groeide, en hoop niet dat het nu gaat gebeuren, aangezien het niet weg gaat!
mmm, ik ben bang dat het bij mij wel het geval is, ook laatste week jeuk op mijn buik en rond mijn navel staat het zo op spanning dat ik nu wel rode onderhuidse strepen ontdek........grrrrr. Hoop voor jou dat het niet het geval is! Marit
Volgens mijn verloskundige komt de jeuk van de hormonen en heeft het niets met striae te maken. Elke avond smeren met olie (van Weleda) heeft bij mij enorm geholpen. En dan een leuke voor de dertigers onder ons: het schijnt dat je een veel grotere kans hebt op striae als je onder de 30 bent. Weet niet meer waar ik dat vandaan heb, maar bij mij komt het tot nu toe uit. Heb ze namelijk ook op mijn heupen van vroeger, maar nu nog niet op mijn buik.
helaas nog geen 30 in dit geval hihihi.. mijn moeder heeft net menthol poeder meegebracht meteen erop gedaan ,het helpt wel hoor ,ik denk wel dat door het krabben je die rode strepen krijgt en dat het mischien lijkt op striae ,want striae is toch paars van kleur?
Neeej he.. ik heb ook jeuk.. vooral op mn rug en zijkant van mn buik.. loop lekker te krabbelen s'nachts.. Ik vroeg me ook af of ik nu al moet gaan smeren met die anti-straie zooi..?
Het kan inderdaad nooit kwaad.. Ik denk dat ik vanmiddag maar even naar de Etos ga.. had ook wel goede verhalen over die Palmer cocos creme gehoord.. vooral bij een droge huid met wat meer pigment.. Kan ik me mooi voor het slapen even in laten smeren (lees masseren)...
het is gewoon vervelend dat je gewoon niet weet of je het krijgt en het idee dat het er ineens kan zitten ,en natuurlijk kan het het gebeuren en hoort het erbij en krijgen we er wat moois voor terug ,maar dan kan ik er nog wel ontzettend van balen ! de menthol poeder werkt echt super hoor heb sinds dien geen jeuk meer gehad ,dus meiden menthol poeder kopen en goed smeren met creme ...