Hoge werkdruk ivm onderbezetting

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Daenerys, 1 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Hallo,
    Ik ben momenteel morgen 24 weken zwanger en heb de volgende situatie op mijn werk.
    Er zijn deze week en volgende week 2 collega's met vakantie en er is deze week een collega voor een tijd uitgeschakeld ivm een ongeluk wat erg vervelend is.
    We waren al onderbezet maar door deze situatie met 2 collega's die net vakantie zijn en een zieke collega is het helemaal hectisch... Ik werk me hierdoor al 3 slagen in de rondte en ben overal tegelijk van de arts assisteren tot aan balie werkzaamheden en de telefoon staat nu ook nog eens doorgeschakeld naar onze lokatie omdat ze het op de hoofdlocatie ook niet aan kunnen qua telefoon.
    Nu is as maandag een collega waarschijnlijk wat later en zou ik moeten invallen bij 2 spreekuren maar krijg net nog eens een apje van een andere collega dat die as week nog eens vrij is en dus maandag niet komt werken... nu kan ik dus en 2 spreekuren draaien, een balie opvangen en de telefoons beantwoorden die doorgeschakeld zijn...
    Kunnen ze dit wel maken tegenover een zwanger iemand?? Dit gaat mij echt veel te ver namelijk!

2. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik denk dat je dit niet toe moet laten, of je nu zwanger ben of niet. Je baas zou eigenlijk een vakantie moeten intrekken want dit kan zo niet. Dus bel hem op en vraag hoe hij dit voor zich ziet.

3. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Ja ik vind dit echt belachelijk. Ga hier toch werk van maken dat ze inderdaad maar een oplossing bedenken en indd iemands vakantie maar intrekken want dit slaat alles...

4. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Dit is inderdaad wel een extreem lage bezetting... apart dat die collega nog een week vrij heeft gekregen. De leidinggevende kan toch aan de (normale) bezetting zien dat dit niet werkt? Succes met het bespreekbaar maken!

5. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Ik vind het een rare gang van zaken, maar niet omdat je zwanger bent. Gewoon in het algemeen.

Ik zou een gesprek aangaan met je leidinggevende en samen tot een oplossing komen.

6. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Kiezen of delen... Aangeven dat je niet ALLE taken kan uitvoeren en dat je baas maar moet bepalen wat je kan laten vallen. of hij dan beslist om iemands vakantie in te trekken of om de telefoon nirt op te laten nemen of niet alle mensen te helpen dat is zijn beslissing en daarover zou jij je geen zorgen moeten maken. Het enige wat jij moet doen is het probleem aangeven en zorgen dat je baas probleemeigenaar wordt

Deel Deze Pagina