Baal zo van mijn litteken!

Discussie in 'De lounge' gestart door Dora en Boots, 28 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Hoi,

Nou de titel zegt het al, ik baal zo! Ik heb namelijk littekenweefsel(ofzo;)) op mijn neus! Vroeger, toen ik nog niet zo goed nadacht over de consequenties van een neusspiercing, heb ik tot 3 keer toe in mijn neus aan 1 kant een piercing laten prikken. Vreselijk dom natuurlijk, want loop nu met dat litteken op mijn neus. Met make up vervaagt het iets, maar je ziet het nog echt duidelijk.

Iemand die weet wat ik zou kunnen doen? Of iemand ook zo dom geweest ;) en hetzelfde heeft?

2. MarkDoif

MarkDoif Lid

20 jan 2010
    62
    0
    6
    ICT-Dienstverleningsbedrijf
    Kockengen
    Ja ik. Heb jaren een neuspiercing (ringetje) gehad. Nu sinds een aantal jaren (eigen bedrijf, volwassen worden etc) niet meer. Heb er nog steeds een gaatje, gaat niet dicht en kan hem na een jaar rustig weer doorprikken. Zit er eigenlijk niet mee. Nooit iemand wat over horen zeggen. Ook niet over het gaatje in mijn linker oor. Oorring draag ik ook al jaren niet meer. Vond mijn vrouw wat "te sjonnie" hehe.

Ik ben dan wel een man, misschien dat ik het daarom niet erg vind.

3. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    ik heb nogsteeds een neuspiercing maar ben ook wel eens bang dat je het blijft zien mocht ik over een tijd besluiten hem er uit te halen. Ik vrees dat je er weinig aan kan doen, eventueel een litteken herstellende creme, maar 3 keer laten piercen op dezelfde plek heeft niet echt bijgedragen aan een goed herstel van het litteken denk ik... Als het je echt heeeel erg stoort er eens een chirurg naar laten kijken, wie weet kan hij wat corrigerends doen? Geen idee.... Succes

4. Dora en Boots

Hoi,
    Bedankt voor je antwoord! Als ik nou alleen een gaatje had, vond ik het niet zo erg, maar ik heb gewoon 3 rode bultjes naast elkaar zitten. En mijn neus is niet zo groot, dus dat valt op.:D

Krijg ook vaak de vraag of ik pukkels op mijn neus heb o.i.d.:x
    Stoor me er dus echt aan.

Misschien kan ik het wel laten wegsnijden ofzo... (die bultjes, niet mijn neus):)

5. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Hmm mij is altijd gezegd dat t er dan inzit dat t nog lelijker/storender wordt.
    Ik heb nml een heel leuk (ahum) litteken op mn kin. Ik ben op de mavo nml van een betonnen trap afgestuiterd, face first. En kwam met mn kin op de grod waarna ik nog n stukkie door schoof. Gevolg was dat mn mond boven mn bovenlip open lag, 1 van mn konijnen tanden gebroken was en mn kin bijna gefileert was. Echt je wil niet weten hoe ik er bij liep.... Heb ook n week vloeibaar moeten eten omdat ik zoveel schaaf wonden rondom mn mond had dat ik er niet fatsoenlijk een lepel in kon stoppen :(
    Maar goed dat is allemaal prima dicht gegaan. Op die grote wond op mn kin na. Die zie je dus echt zitten (als ik uitga...of beter gezegd, toen ik uit ging deed ik er altijd camouflage spul op. Dat effende het n beetje uit en maakte t minder opvallent maar je zag t nog wel). Ik eigenlijk niet meer zo. En t lijkt n beetje alsof ik altijd last heb van puistjes daar (plus ik voel er weinig tot niets meer) Maar heb dus gevraagd of dit te "repareren" was en toen zei men dat t beter was als ik t zo liet. Waarschijnlijk zou t litteken wat er over bleef dan meer op vallen als wat ik nu had.
    Maarja dit is natuurlijk n ander litteken als 3 bultjes naast elkaar.
    Het mijne zit ook in t deukje tussen kin punt en onderlip dus t valt n tikkie in de schaduw zeg maar (en heb nogal n volle mond dus dat leid dan weer af)
    Maar je kan het natuurlijk altijd na vragen. Mijn info is alweer flink veroudert. Misschien kunnen ze er nu wel meer mee?

6. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik heb ook een neuspiercing, klein knopje. laten zetten toen ik 14 was geloof ik dus heb hem nu al bijna 9 jaar in. nooit uitgehad eigenlijk... en voorlopig laat ik hem nog wel in. als je het echt heel lelijk vind kan je mss een gaatje terug doorprikken en terug een piercing erin? dan zie je meer piercing dan litteken..

7. matje

matje Niet meer actief

wat vervelend dat je er zo mee zit.
    ik heb zelf geen ervaring met piercings e.d.
    maar heb zelf 26 littekens en ja daar wordt naar gekeken.... maar ik zit er zelf niet meer mee.
    als je er wel erg mee zit kun je er misschien wat aan laten doen?
    bedoel het niet verkeerd zoals ik al aangaf heb ik geen piercing ervaring..

8. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    plastisch chirurg consult aanvragen?
    info opvragen bij de HA?

9. Dora en Boots

Nou voel ik me wel een beetje schuldig dat ik daar dan zo over loop te klagen:)
    En idd, tijd om eens langs de huisarts te gaan, bedankt voor jullie antwoorden!

10. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Misschien kan je zorgen dat ze niet meer rood zijn (en dus minder opvallen)?? evt PCLE creme erop doen wat ze rustiger maakt..

11. sjmmie

sjmmie Actief lid

27 okt 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    als jij je eraan stoort zou ik het ook gewoon aan de huisarts vragen, daar moet je je niet schuldig over voelen, het is iets wat jou stoort, ik ken je gevoel ik heb ook iets waar een ander van zegt "dat je je daar druk om maakt" toen heb ik me er een tijd niet aan gestoord en nu stoor ik me er weer wel aan, ik ga er weer mee terug naar de huisarts.
    ik zal geheid weer opmerkingen krijgen, en weet ook wel dat er ergere dingen zijn, maar we leven nou eenmaal in een wereld dat er wel wat aangedaan kan worden, dus waarom zou je jezelf kwellen? ik zeg doen! succes en laat je even weten hoe het afloopt?

12. matje

matje Niet meer actief

oh het was niet bedoeld als beklag hoor, ik stoor me er niet aan en het was zeer zeker niet bedoeld om dat van jou minder erg te laten lijken.
    als je er mee zit moet je er wat aan doen
    hoe klein of groot dan ook:)
    misschien idd de HA ofzo?

13. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Dat heb ik ook. Maar dan één litteken, wat ik gedaan heb? Poeder of cammouflage. Het ziet er gelijk minder uit.
    En anders info opvragen om het weg te laten halen..

Deel Deze Pagina