Wij hebben testamenten, maar deze zijn nu 7 jaar oud. Ondertussen getrouwd en 2 kindjes rijker en dus willen we ze eigenlijk aan laten passen. Ook wat betreft er met de kindjes zou moeten gebeuren als ons iets overkomt. Heeft iemand een idee wat dat nu zo ongeveer kost? Aanpassen is niet voldoende, ze worden echt opnieuw gemaakt. Eerste half uur is vrijblijvend...maar dan...
iedere notaris heeft andere prijzen dacht ik, even met je 'eigen' notaris bellen? ze zullen deze vraag wel vaker krijgen..
Wij hebben ze vorig jaar laten opmaken met de koop van ons eerste gezamelijke huis. Nu laten veranderen omdat de kleine man geboren is. 2 nieuwe testamenten voor een mooie prijs van 850,00 excl BTW. Pff doet weer even pijn als ik dit zo opschrijf. Het loont de moeite om verschillende offertes op te vragen. Échter, hadden wij eerst ook een goedkopere notaris en die man rekende voor ieder extra zinnetje belachelijk prijzen, er was niet mee te communiceren, hij ging op eigen houtje dingen verzinnen tot we er helemaal klaar mee waren. Nu dus een dure notaris, maar wel een waar we nooit gedoe mee hebben en die erg behulpzaam is!!
Jee wat een prijzen maar het is natuurlijk wel belangrijk om dingen goed geregeld te hebben, zeker als je kinderen hebt. Daar moeten wij ook nog eens goed naar kijken. Vraag me af of wij de dingen wel goed geregeld hebben. Wij zijn niet getrouwd maar hebben een samenlevingscontract en een dochter. Papa heeft zijn dochter natuurlijk wel erkend en via de rechtbank is het ouderlijk gezag ook geregeld maar verder hebben wij nog niks geregeld. Is niet zo slim zeker??
Wij hebben het dit jaar laten doen wij waren rond de 1000 euro kwijt. Dat is best pittig maar omdat wij een samengesteld gezin zijn kwam er nogal wat bij kijken. Maar ja ik zeg maar zo liever 1000 euro en dat het goed geregeld is dan dat er straks niks goed geregeld is.
Ik had ze dus eerder vanmiddag al gebeld en zij verte;lde dat het eerste half uur vrij is en dat hij/zij tijdens dat half uur ook aan kan geven wat het zou gaan kosten allemaal... Behoorlijk vaag dus nog. Ik kan op dit moment dat geld niet missen (in ieder geval geen dikke 800 euro). Mijn man zegt telkens van we doen wel een eigengeschreven/ondertekend document maken en bewaren dat bij onze testamenten... Zou zoiets geaccepteerd worden?
Je kunt een codicil aan je testament hangen, maar je testament is gedeponeerd en derhalve rechtsgeldig, tenzij deze officieel wordt vernietigd of omdat er een nieuw testament voor in de plaats is gekomen. Een codicil behartigt over het algemeen ook andere zaken (meer de persoonlijke bezittingen etc.) dan het testament. Ik zou gewoon even rondbellen. Er is heel veel onderhandelingsruimte hoor!
Trouwen regelt wel de erfenis, maar niet iets als de voogdij indien beide overlijden. Dus niet afdoende als je alles geregelt wilt hebben. Een testament is eigenlijk altijd zinvol als je kinderen (vooral jonger dan 18) hebt. Getrouwd of niet, geregistreerd partnerschap of niet en zelfs als alleen staande Kijk eens op goedkoopstenotaris.nl om prijzen in jouw buurt te vergelijken! Bij ons was het gewoon een standaard prijs. Inclusief voorbespreking (half uur), opmaken en passeren. Ook met evt speciale wensen.
Even een domme vraag, maar als je getrouwd bent, moet je dan beiden een testament laten opmaken? Of kun je een soort gezamelijk document latenmaken?
Wat een geld. Moet ook een testament hebben om het kindsdeel van de kinderen uit mijn mans eerste huwelijk vast te laten leggen. Ga denk ik maar een paar notarissen hier in de buurt bellen voor een leuk prijsje al blijft het hoe dan ook een hoop geld.
Ik ben toevallig vanmiddag een het bellen geweest n.a.v het topic hier gister ' wat met de kinderen als je beide wegvalt ' en wij dus gewoon NIETS op papier hebben staan maar je zit snel op 350 euro, en dat was dan de goedkoopste en de ''basis prijs'' zoals ze het er daar over hebben wat dat mag inhouden weet ik niet maar helaas voor mij op dit moment gewoon niet te betalen
Hoe zit het dan eigenlijk als je in gemeenschap van goederen getrouwd bent en je hebt geen testament, heb je dan eigenlijk nog niets? Hoe zit het dan als je beide zou overlijden, gaan dan zeg maar alleen je bezittingen naar je kind(eren) ? want wie bepaald dan bijvoorbeeld wie de zorg voor de kinderen krijgt ? (sorry offtopic!)
Als je een testament hebt en getrouwd bent heb je alleen een voogdij regeling nodig Via g**gle kan je een notaris vergelijkings site vinden Hier staan van veel notarissen de prijzen vermeld
Als je getrouwd bent en je hebt geen testamenten is er niets vastgelegd m.b.t. wie de voogdij over de kinderen krijgt in geval van overlijden van beide ouders. W.b.t. je bezittingen, dat weet ik zo even niet. De kinderrechter bepaald wie de voogdij over de kinderen krijgt. Streven is altijd binnen de familie en alle kinderen bij elkaar. Allereerst wordt er naar de familie van moeders kant gekeken (haar ouders). Mochten er geen geschikte kandidaten zijn voor de voogdij of niemand die dat op zich wíl nemen, dan worden de kinderen in een pleeggezin geplaatst.
Je kinderen erven automatisch in geval je beide overlijdt. Maar idd zijn er een aantal zaken dan niet automatisch geregeld: wie gaat er voor je kinderen zorgen, wie krijgt er zeggenschap/zorg over de financiële kant van de erfenis... je kinderen zijn immers nog niet handelingsbekwaam, dus moet er iemand zijn die de gelden en bezittingen goed "verzorgt" totdat de kinderen er zelf mee om mogen gaan.
Wij hebben rond de 400,- betaald. Vorig jaar september hebben we een testament plus voogdijregeling laten opmaken.